• Anonym (Statistik)

Hobbyläkare!

Här kommer 6 frågor och temat är hobbyläkare.
    De 2 översta svarsalternativen är för de som jobbar inom hälso- och sjukvården, eller som har en utbildning inom yrket.
    De 2 understa svarsalternativen är för de som inte har någon utbildning inom hälso- och sjukvården.

Svara ärligt, och ni får gärna diskutera ämnet här i tråden.

Observera att det finns inga felaktiga svar, omröstningstrådar fungerar ej i anonyma trådar!
    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Hobbyläkare!
  • Anonym (Statistik)

Jag fick problem med att se hela texten i trådstarten, här är instruktionerna igen om det är någon annan som upplever samma problem.

"Här kommer 6 frågor och temat är hobbyläkare.
    De 2 översta svarsalternativen är för de som jobbar inom hälso- och sjukvården, eller som har en utbildning inom yrket.
    De 2 understa svarsalternativen är för de som inte har någon utbildning inom hälso- och sjukvården.

Svara ärligt och ni får gärna diskutera ämnet här i tråden.

Observera att det finns inga felaktiga svar, omröstningstrådar fungerar ej i anonyma trådar!"

• Anonym (-)

Det är ju omöjligt att svara på med "ja" eller "nej" eftersom det beror på vad symptomen består av.
    Jag är sjukvårdspersonal. Om någon är orolig för sin hälsa tex efter att fått ett slag mot huvudet, men inte har svimmat, ingen minneslucka, inget illamående, inga kräkningar, inga andra besvär, förutom kanske lätt huvudvärk... ja då drar jag mig inte för att lugna personen och säga att det säkert går bra att avvakta hemma.
    Om någon har en lång lista på symptom kanske jag säger att den bör söka på sin VC, men om det är klart och tydligt vad problemet är, kanske jag tipsar om hur man kan hantera det hemma istället.
    Beror helt på situationen.

• Jag är bara jag

0 rätt är nog första gången jag lyckats med! Men som alla fattar finns inga rätt svar egentligen,det beror ju helt på vad personen skriver om hur man själv svarar.

• Aniiee

Varför har du starta en Quizz? Det låter inte som att det är det du vill ha. Vad sägs om en straight up frågetråd istället?

There is a sacredness in tears....They are the messengers of overwhelming grief, of deep contrition and of unspeakable love
  • Zopiklon

Går ju inte att svara på så enkelriktade frågor....TS testa en gång till Varför får man inte googla lixom?

Svar på tråden Hobbyläkare!