Anonym (Skallebank) skrev 2014-05-05 12:53:00 följande:
OK, jag klagade på att jag inte kunde jobba med Antabus så då fick jag förslaget att ta en mindre dos och det hjälpte. Jag var nere i en 1/4 dels tablett innan jag kunde lägga av helt med "busen". Den blev för stark, helt enkelt.
Tråkigt kan man ha men inte jämnt. Jag hänger med på alla fester och sammankomster utan att själv dricka alkohol. Jag ser alltid till att det finns dricka som vatten, juice, läsk eller helst kaffe som håller mig vaken.
Men, å andra sidan går jag alltid hem senast kl 24, då brukar jag ha fått nog. Nu när det gått några år sedan jag missbrukade och var en vane drickare har min naturliga dopamin tillförsel kommit igång ordentligt och jag har väldigt kul på middagar och fester. Även annars också.
Jag tycker synd om dig om inte du kan komma igång och känna liksdant. Vet inte vad jag kan råda dig till att göra. Försök att gå ut lite men vara nykter och se hur korkat andra beter sig? Låter lite dumt kanske att roa sig på bekostnad av andra men berusade människor är ju bara för roliga, ibland.
Har dun ingen hobby eller intresse som gör att du måste vara nykter? Det kan förgylla ens vardag om man har något som man tycker är viktigt att ta hand om. Något som går fördärvat om man är berusad.
Lycka till, hoppas jag fått dig att börja tänka lite mer åt mitt håll.
Jag kan inte heller jobba när jag tar antabus. Trodde jag var ensam om det, men då kanske den jag tar antabus hos ljuger för mig?
Jag är egentligen arbetssökande, men nu när jag tar detta så kommer jag vara tvungen att tacka nej till ett eventuellt arbete - vilket känns rent för j-vligt ärligt talat.
Jag var med på en middag för några helger sedan. Vi var 4 par, när de andra började bli fulla ville jag bara gå hem. Men eftersom jag körde och sambon hade jättekul fick jag ju vara kvar i flera timmar till. Aldrig mer var det enda jag kunde tänka då.
Jag har tyvärr inga hobbies eller intressen. Älskar att resa, men det är inget man gör särskilt ofta direkt
Tack för dina ord i alla fall. Snällt av dig att försöka peppa och muntra upp mig.