• MissPattaya94

avlägsna hörntänderna på Kamphundar?

jag läsa många nyheter kamphundar bita och döda till höger och venstre.
    varför inte förbjuda faarliga kamphunden i Sverige?
    kanske bättre införa licensen och anteckna vilka kamphunden som finnas i Sverige.
    om man vill att hunden ska vara i samhälle, då ska KAMPHUND ägare acceptera veterinären tvångsavlägsna hörntänderna.
    om man vara lag i Sverige på tvångs avlägsning av hörntänder på kamphundar då kamphunden inte längre vara farligare än vanliga hunden som labrador retriver.
    om man inte vilja operera hunden då måste man acceptera att hunden alltid bära munkorg utomhus.

• Svar på tråden avlägsna hörntänderna på Kamphundar?
  • Queenie70

Tycker man borde äta upp dem istället..

• Anonym (Dum eller?)

Varför tror du att det är då?

• La Lola

Vad vore FL i all sin glans om inte kenneth med olika nick fanns....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • edwin47

Avlägsna hundhetsande blattar ifrån de oskyldiga jyckarna? Fråga vilken fabbro blå som helst.

• Litet My

Edwin47: Min hund blev ihjälbiten av en svensks Amstaff, vad ska bi göra åt såna? En fd grannes schäfer har en hunds liv på sitt samvete samt skador på två hundar även där är ägaren svensk.

• Aniiee
    La Lola skrev 2014-04-05 00:57:00 följande:
    Vad vore FL i all sin glans om inte kenneth med olika nick fanns....
    Solig
    There is a sacredness in tears....They are the messengers of overwhelming grief, of deep contrition and of unspeakable love
  • sextiotalist

Avlägsna i såfall hörntänderna på samtliga hundar. För alla hundar kan bli farliga och orsaka skador

• Anonym (H)
    sextiotalist skrev 2014-04-05 06:52:31 följande:
    Avlägsna i såfall hörntänderna på samtliga hundar. För alla hundar kan bli farliga och orsaka skador

Och skära av penisen av alla män.
  • Apopan

Förutom att det är dumt så tror jag inte det skulle göra särskilt mycket nytta. Det är ju rätt bra tryck i en hundkäke vilket kan orsaka ordentliga skador även utan hörntänder. Har blivit ordentligt biten i låret en gång. Det var som att bli klämd i en bildörr med tänder. Själva tänderna var dock det minsta problemet i mitt fall. Var blå och svullen i 1,5månad. En för mig okänd hund på stan som inte var av kamphundstyp btw. Om det hade hamnat hos tidningarna så hade den säkert blivit benämnd som kamphund dock. Var lite dobermann i den nämligen :P

• realisten
    edwin47 skrev 2014-04-05 02:05:07 följande:
    Avlägsna hundhetsande blattar ifrån de oskyldiga jyckarna? Fråga vilken fabbro blå som helst.

• realisten
    MissPattaya94 skrev 2014-04-04 23:14:56 följande:
    jag läsa många nyheter kamphundar bita och döda till höger och venstre.

varför inte förbjuda faarliga kamphunden i Sverige?

kanske bättre införa licensen och anteckna vilka kamphunden som finnas i Sverige.

om man vill att hunden ska vara i samhälle, då ska KAMPHUND ägare acceptera veterinären tvångsavlägsna hörntänderna.

om man vara lag i Sverige på tvångs avlägsning av hörntänder på kamphundar då kamphunden inte längre vara farligare än vanliga hunden som labrador retriver.

om man inte vilja operera hunden då måste man acceptera att hunden alltid bära munkorg utomhus.

HAHAHA du är ett skämt!
Svar på tråden avlägsna hörntänderna på Kamphundar?