• Eeerika

Trunki resväska barn

Någon som har en trunki resväska för barn, alltså en sådan som barnet kan sitta på. Vilken ålder har ni använt dem från? Funderar på att köpa för att smidigt låta sonen åka på den i terminalerna när vi inte har barnvagnen.

• Svar på tråden Trunki resväska barn
  • Funderingar01
    Eeerika skrev 2014-04-05 08:08:09 följande:
    Någon som har en trunki resväska för barn, alltså en sådan som barnet kan sitta på. Vilken ålder har ni använt dem från? Funderar på att köpa för att smidigt låta sonen åka på den i terminalerna när vi inte har barnvagnen.

Vi köpte en till vår nyblivna treåring när vi skulle ta. Både hon och då femåringen tyckte det var kul att åka på den och leka med den .
  • Eeerika
    Funderingar01 skrev 2014-04-05 08:12:11 följande:
    Vi köpte en till vår nyblivna treåring när vi skulle ta. Både hon och då femåringen tyckte det var kul att åka på den och leka med den .

Min son är knappt 2 år, tror du han skulle vara för liten att åka på den?
  • Funderingar01
    Eeerika skrev 2014-04-05 08:24:00 följande:
    Min son är knappt 2 år, tror du han skulle vara för liten att åka på den?

Oj nu är ju min flicka över 4 år, så jag minns ju knappt hur en tvååring är . Men jag tror inte han är för liten. Ska man dra honom efter, så kan man ju antagligen inte "springa" eller gå för snabbt med honom, men det behöver man ju inte göra heller.

Det som är bra med den också tycker jag är att det ju blir en rolig grej att leka med när man tex väntar på att få gå ombord på flygplanet eller så. Och det blev liksom roligare för barnet när man behöver gå, så de orkar mer. Det man får vara lite uppmärksam på, speciellt med ett lite mindre barn, är svängarna. Även de små svängarna. Att man tar det försiktigt, annars tippar de lätt av.
  • Blicka

Vi köpte vår när sonen var två o ett halvt. Nu är han snart fem o väskan är fortfarande favorit på resan perfekt storlek o bra när orken tryter för de små. Men håller med föregående att man får ta det lite lugnt i svängarna o vid ojämnheter.

• Bridie

Jag har oxå funderat på en men det känns som om det skulle behövas nån typ av fotstöd?

• Eeerika

Var och prövade en idag, avstod dock. Saknade något för barnet att hålla fast sig i. Kanske när han blir större men han skulle inte kunna hålla sig kvar själv nu.

Svar på tråden Trunki resväska barn