• entjej

Någon som fått barn vid 44, 45 eller 46 års ålder?

Hur upplevde ni det? Är rädd att någon ska tro att jag är barnets mormor...

• Svar på tråden Någon som fått barn vid 44, 45 eller 46 års ålder?
  • zupermorsan
    Lilla fjunet skrev 2014-04-05 20:02:11 följande:

Är det inte ganska ovanligt att kunna bli gravid vid 46 års ålder??

Fick mitt 6:e barn då. Så för mig var det inte svårt.
  • Kaiza03

Jag är gravid nu 45år och det känns lite skrämmande tycker både jag och min man, vi vet inte hur vi ska känna eller agera.

En del av oss tycker att det vore kul att få en liten, men kommer vi att orka?
    Hur kommer livet att bli för oss som familj med en 17åring och 15åring kvar hemma (samt en utflugen 27åring)?

Vi har många frågor med ingen att prata med så det känns jobbigt.

Vet inte om vi bara ska vänta och se vad naturen bestämmer sig för, är bara i v. 8+4 så det är absolut inte säkert att det går vägen.

Tycker dessutom att det känns pinsamt att bli gravid så sent i livet, särskilt då jag alltid tyckt att man ska skaffa barn innan 30 Oskyldig och gillar inte tanken på att höra "-åh kommer mormor och hämtar". Skrikandes

• Wonsan

Jag blev mamma för första gången, precis innan jag fyllde 43. Det är ingen som reagerat negativt, tvärtom. Väldigt många som blivit jätteglada för våran skull ????????

• Wonsan
    Wonsan skrev 2022-02-07 19:07:18 följande:

Jag blev mamma för första gången, precis innan jag fyllde 43. Det är ingen som reagerat negativt, tvärtom. Väldigt många som blivit jätteglada för våran skull Glad

• Tess35

Gammal tråd,men kanske jag kan få svar ändå. 

jag är fyllda 43 och har mött den finaste mannen. Han är 10 år yngre och vi skulle vilja ha ett barn? Han har inga och jag har 4. 

Dett är 3:e månaden det inte gick. Inte så att vi använder ägglossningstest och sånt för jag blir så knäpp av sånt,men man hoppas bara att det händer ändå. Menyn tvivlar jag då det är tredje gången mensen kommer.  Usch jag är så ledsen 

• Anonym (Me2)

är 44 och funderar på ett syskon.. 
    finns fler gravida  och äldre här?

• Anonym (sen)
    Lyckomamman skrev 2014-04-08 00:36:24 följande:

Jag fick barn 45 år fyllda, han blir 2 år nu till sommaren. Det kändes ungefär som med de andra barnen, då var jag i och för sig inte heller så ung, de är nu 9, 7 och 4 år. Jag var med andra ord mitt uppe i ett småbarnsliv redan, sedan några år och tänkte mest att om det hade gått bra bara två år innan så skulle det nog gå bra även denna gång vid 45. Lite funderingar fanns kring hur omgivningen skulle reagera men jag har i alla fall inte märkt att någon skulle ha tyckt/trott att jag var barnens mormor.
    kanhända har det funnits åsikter kring min ålder men jag har då medvetet eller omedvetet valt att inte se det.

Än så länge har inget av barnen gett uttryck för några tankar kring min ålder.

Hur gick det sen? Finns du kvar här? :)
  • Samanta245
    NicsFlicka2014 skrev 2016-04-11 20:24:39 följande:

Jag kommer vara 43,5 när jag får mitt femte barn har aldrig känt mig yngre, starkare eller vackrare än nu :)

Så gullig 
  • Anonym (Ida)

Idag har det blivit fler äldre mammor än tonårsmammor! Kolla statistiken, du är inte ensam.

• Raggartjejen
    livetsmitt skrev 2014-10-06 19:52:39 följande:

Hej
    Jag var 45 när jag fick min dotter, hon är fyra år nu. 

Jag hade tur och blev gravid spontant och det gick hela vägen. Fick dock havandeskapsförgiftning, vet ej om det berodde på åldern eller om jag ändå har den dispositionen. 

Jag var 30 resp 33 när jag var gravid,  hade havandeskapsförgiftning båda ggr.
    Min mamma var 19 när hon var gravid med mig och hon hade havandeskapsförgiftning.
    Så det har absolut inget med ålder att göra.
  • Anonym (Ida)
    Kaiza03 skrev 2022-02-07 15:57:58 följande:

Jag är gravid nu 45år och det känns lite skrämmande tycker både jag och min man, vi vet inte hur vi ska känna eller agera.

En del av oss tycker att det vore kul att få en liten, men kommer vi att orka?
    Hur kommer livet att bli för oss som familj med en 17åring och 15åring kvar hemma (samt en utflugen 27åring)?

Vi har många frågor med ingen att prata med så det känns jobbigt.

Vet inte om vi bara ska vänta och se vad naturen bestämmer sig för, är bara i v. 8+4 så det är absolut inte säkert att det går vägen.

Tycker dessutom att det känns pinsamt att bli gravid så sent i livet, särskilt då jag alltid tyckt att man ska skaffa barn innan 30 Oskyldig och gillar inte tanken på att höra "-åh kommer mormor och hämtar". Skrikandes

Min kusin fick barn när yngste sonen var 17 är. Han gick på gymnasiet och tyckte att det var kul. Flera kompisar följde dessutom med honom hem från skolan för att titta på bebisen.😊 
  • Anonym (K)
    Lilla fjunet skrev 2014-04-05 20:02:11 följande:

Är det inte ganska ovanligt att kunna bli gravid vid 46 års ålder??

Detr extremt ovanligt. Efter 40 är svårt.
Svar på tråden Någon som fått barn vid 44, 45 eller 46 års ålder?