Vem är det som betalar skatt?
Hej!
Jag hade ett stort argument i Fredags om att ALLA betalar skatt. Där jag säger att det är endast de som arbetar betalar skatt. Men där två personer är emot mig och säger att alla betalar skatt. Annars gör man brott mott skattefrihet, eller vad han nu sade. (Någon som skulle kunna rätta?)
Men jag var fortfarande helt säker på min sak, och sa att det är en omöjlighet att en person som går på bidrag skall betala skatt. Varför skulle staten ge den personen 5 tusen kronor för att sedan dra av tre tusen kronor. Då kan ju staten lika gärna ge personen två tusen kronor på en gång. Helt meningslöst att ge personen pengar för att sedan dra tillbaks det lika snabbt.
Men en person säger att skattebetalningen dras automatiskt. Men jag var fortfarande säke på min sak, och jag tyckte hela var bara underligt, meningslöst tjafs. Så jag slutade argumentera. Och det hela slutade med att de gick därifrån som om de hade rätt. Och jag vart nollan.
Men jag försökte ha kvar min stolthet, och tänkte att det är de som är idiot. Och klarar inte av att lyssna. Sen försökte jag vara så vuxen som möjligt och glömma bort alltihopa.
Jag känner en vis osäkerhet just nu. Hade möjligtvis de rätt?
De som får CSN-bidrag (Inte de med lån) betalar skatt?
Och andra människor som får bidrag, betalar de skatt?
Tack på förhand!