• trams29

Hundpromenad Göteborg mot rasdiskriminering

Hej kära vänner, vi skall gå en promenad i göteborg på söndag den 13/3 med våra hundar.. Vi har främst fått ihop ett gäng med staffar, amstaff mm, men vi vill ha med så många olika hundar som möjligt!

Vi går en promenad i centrala Göteborg för att visa allmänheten att ordet "kamphund" är helt fel.. Vi måste få visa upp den riktiga sidan av våra hundar och inte den som Media förvrider och skrämmer upp folk med! 

Evenemanget ligger uppe på FB, sök på Hundpromenad Göteborg mot rasdiskriminering och anmäl er.. (Mötesplats är inte ännu bestämt)

Alla hundraser är välkomna!

(om tillräckligt många anmäler sig tänkte jag kontakta redaktionen på Aftonbladet eller GT för att bjuda in dom till detta)

vänligen Emmie
    jag är som jag är...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-07 23:22
    Datum ändrat till 12/4 lördag, mötesplats är görtaplatsen kl 12:00
  • Svar på tråden Hundpromenad Göteborg mot rasdiskriminering
  • realisten

riktigt bra initiativ tycker jag hade jag bott i gtb hade jag hängt med. Hoppas fler städer följer detta exempel! :)

• Flaskpostaren

Ordet kamphund är inte alls fel om huden i fråga är en kamphund.

• realisten
    Flaskpostaren skrev 2014-04-07 16:17:47 följande:
    Ordet kamphund är inte alls fel om huden i fråga är en kamphund.

De kan vara vilken hund som helst ä. Akitan har också används till kamp. Men raserna som faller under begreppet är väldigt tillgängliga människan och antar att det är det som är syftet att visa vilket är ett jävligt bra initiativ tycker jag:)
  • Flaskpostaren
    realisten skrev 2014-04-07 16:58:32 följande:

De kan vara vilken hund som helst ä. Akitan har också används till kamp. Men raserna som faller under begreppet är väldigt tillgängliga människan och antar att det är det som är syftet att visa vilket är ett jävligt bra initiativ tycker jag:)
    Kan inte vara vilken hund som helst. Definitionen är väl att hunden ska ha avlats och tränats för fight? Svårt att få in en Chihuahua i den definitionen.
  • realisten
    Flaskpostaren skrev 2014-04-07 17:03:41 följande:
    Kan inte vara vilken hund som helst. Definitionen är väl att hunden ska ha avlats och tränats för fight? Svårt att få in en Chihuahua i den definitionen.

Jag och vilken hund som helst kan du tränna till det. Kul att du nämnde chihuahua. hörde faktiskt för länge sedan om en dåre i chile som ängnade sig åt små hunds kamper och hade tvingat fram precis dom egenskaperna hos en sådan hunda idioter finns det gott om.
  • Flaskpostaren
    realisten skrev 2014-04-07 17:35:33 följande:

Jag och vilken hund som helst kan du tränna till det. Kul att du nämnde chihuahua. hörde faktiskt för länge sedan om en dåre i chile som ängnade sig åt små hunds kamper och hade tvingat fram precis dom egenskaperna hos en sådan hunda idioter finns det gott om.

Läs om, läs rätt:

Flaskpostaren skrev 2014-04-07 17:03:41 följande:

• realisten
    Flaskpostaren skrev 2014-04-07 17:41:26 följande:
    Läs om, läs rätt: 

Ja och jag hävdade precis att det visst går att få in en chihuahua i den definitionen så jag läste rätt. Avla och träna en hund för fight kan du iprincip göra mes vilken ras som helst.

Sen kan man sluta disskutera begreppet kamphund de var initiativet mot hundras diskriminering jag va väldigt positivt till.
  • Flaskpostaren
    realisten skrev 2014-04-07 17:50:02 följande:

Ja och jag hävdade precis att det visst går att få in en chihuahua i den definitionen så jag läste rätt. Avla och träna en hund för fight kan du iprincip göra mes vilken ras som helst.

Sen kan man sluta disskutera begreppet kamphund de var initiativet mot hundras diskriminering jag va väldigt positivt till.
    Då vet du uppenbarligen inte vad avla är. Chihuahuor är avlad för att sitta i handväskan. Inte för att slåss.
  • realisten
    Flaskpostaren skrev 2014-04-07 17:51:56 följande:
    Då vet du uppenbarligen inte vad avla är. Chihuahuor är avlad för att sitta i handväskan. Inte för att slåss.

och därav tror du inte att det inte går att göra dom aggressiva? enklare en vad du tror vill jag lova.
  • 223

"vi skall gå en promenad i göteborg på söndag den 13/3 med våra hundar.. "

Men mars har ju varit.

• trams29

Datum är ändrat till lördagen istället.. 12/4. Vi behöver inte diskutera vad en kamphund är och inte. . Dom har ett förflutet absolut MEN poängen är att framföra hundarna som vanliga hundar och inte att placera in dom i ett specifikt fack. Gå gärna in på fb och läs. Emmie

jag är som jag är...
  • trams29

Ja dey var ju galet ;) det är såklart nu i april;)

223 skrev 2014-04-07 19:35:26 följande:
    "vi skall gå en promenad i göteborg på söndag den 13/3 med våra hundar.. " Men mars har ju varit.

jag är som jag är...
Svar på tråden Hundpromenad Göteborg mot rasdiskriminering