• 3kidz4ever

Whiplash/Pisksnärtskadade pappor

Hej, Jag vill veta lite hur andra familjer har det med pappor som är Pisksnärtskadade.
    Hur lever Ni över smärtan?
    Vad jobbar NI med när Ni har denna skada ?
    Hur påverkas familjelivet ?
    Har Ni fått någon specialbehandling för Er skada ?
    Vilka mediciner får Ni äta ?
    Hur många barn har Ni ?

Tack på förhand för att Ni delar med Er !

• Svar på tråden Whiplash/Pisksnärtskadade pappor
  • waris

Lever själv med en whiplashskadad man o skulle gärna vilja veta hur andra i samma sits lever. Vi har 2 små barn...

• 3kidz4ever

Min sambo har varit oturligt nog med i 3 trafikolyckor. Han har arbetat med det mesta och skicklig grävmaskinist. När han påpekade ökade smärtor till chefen i våras blev han uppsagd. Sedan dess har han varit arbetslös men nu sjukskriven och väntar på Rehabträning till hösten. Vi har precis fått vårat 2:a gemensamma barn. Varannan vecka kommer mina äldre barn och då har vi alltså 4 barn mellan 0-10 år. Oplanerade värkdagar och utbrott pga ständiga smärtor gör det svårt att planera. Just nu tar vi en dag i taget. Han får bara utskrivet alvedon på recept men skulle behöva tyngre de mörka dagarna. Hur har Ni det ?

• Heavy75

Hej!

Har en sambo,dvs, mamman till våra tre barn som vi fått 2010,2011 o 5 dagar in på 2013.

Min sambo går på panodil sen -99, ibland

Vi har träffat landets i särklass bäste läkare på sådana här skador, Lars wahlstedt, som bekräftade vad vi redan visste. Min sambo kan göra allt hon vill men inte hela tiden.

Ex hänga tvätt får hon ta halva maskinen o sen gå undan för att senare ta halva.

Alla rörelse över axeln funkar egentligen inte nån längre stund. Har inte kunnat lyfta våra barn mkt utan gosar i soffan eller på golvet.

Hon måste vila varje dag om de ska funka, innebär att jag, pappan tar ett stort ansvar med matlagning, städning mm.

Ofta efter jobbet när sambon vart mammaledig , så lagar jag mat o städar lite innan jag lägger de tre små liven.

Då hon vilar någon/några timmar för att klara nästa dag.

Min sambo har ridning att tacka för där hon är idag, hade suttit i rullstol annars.

De rekommenderar ju numera att rida lite vid sådan här skador för att de ger effekt på smärtan o många andra saker .

Testa säger jag bara.

Svar på tråden Whiplash/Pisksnärtskadade pappor