Visst kan det bli mycket jobbigare än vad du tror, och eventuellt omöjligt, beroende på vilket barn du får. Men det måste inte bli omöjligt och det kan t.o.m. ha sina fördelar.
Har du tänkt att amma? Många barn vill äta väldigt ofta just på kvällen, eftersom mjölken ofta är tunnare då. (tror jag) Eller så "tankar de upp" för att kunna sova många timmar på natten, jag vet inte.
Ni kan försöka både amma och flaskmata, då pappan kan sköta bebisen helt själv på kvällarna. Det kan dock påverka barnets förmåga och vilja att ammas och plötsligt få för sig att sluta med det ena eller det andra.
Dessutom regleras mjölken av hur mycket och ofta bebisen äter, så allt sugande på kvällarna gör nog sitt till för att öka på mängden mjölk, vilket du går miste om.
Du kan också satsa på flaskmatande från början - eller amma på heltid så länge det går och sen vara beredd på ökad flaskmatning.
Du kan också pumpa ur när du är ute på körning och så får pappan ge den mjölken kvällen efter. Pumpa då ofta! Det kan vara en jättestor fördel att pappan kan mata också, då blir du inte så fastlåst och pappan får mycket tid med barnet också, på samma sätt som du.
Är det långa resor, så att du är ute 3-4 timmar i sträck? En timme eller 1½, kanske 2 behöver inte påverka amningen.
1-2 timmar ute på jobb kan vara den luft i mamma livet som du behöver och så många önskar att de har! Men många skyndar sig ändå hem, för de har svårt att vara några minuter utan den lilla.
Detta med telefonsamtal kan vara ett gissel, men du kan ju ta emot ordrar på mobilens telesvar och ha den på tyst, t.ex. Eller e-post.
Jag hade nytt företag och nyfödd bebis, men skötte bara administrationen hemifrån det första året, plus några möten där bebisen fick vara med. Hade anställda för resten. Men det räckte, visst var det jobbigt att hinna med! Samtidigt är det ju så roligt att driva något eget och drivkraften gör så att man orkar! Bebisen gör också så att man orkar, trots att det är den som gör att man blir trött!
Din idé är dessutom möjlig att ha väldigt flexibel, både i tider och mängd kunder. Jag tycker att du ska försöka, om du tror att det går med matandet. Börja i liten skala, öka på eller minska ner, om det inte går alls - be dem köpa sitt foder nån annan stans nåt år till! Du återkommer!