• countryfish

Flyga med 2 katter (från Spania till Sverige)

Har bott i Spania i 3 år nu och för ett år sen skaffade min dåvarande sambo två katter och när vi flyttade isär blev jag ägaren till båda. Nu är det dax att flytta hem till Sverige och jag är väldigt nervös över flygresan. Hört att djuren kan bli otroligt stressade och t o m avlida? Har någon erfarenhet med detta att dela med sig av? De är två honkatter (systrar) som är ganska exakt 1 år, båda nyligen kastrerade. Går det att ha dom i samma bur i lastutrymmet? Är ju ensam att flyga och kan bara ha max en katt i kabinen.. Den ena katten blir enklare stressad medans den andra brukar bara ta det lugnt å gilla läget..

Mvh / orolig kattmamma

• Svar på tråden Flyga med 2 katter (från Spania till Sverige)
  • Flaskpostaren

Droga ner dem rejält. Du lär väl ändå gå till vetrinären och ta lite sprutor och göra undersökning för att ta in dem i sverige? Då kan säkert vetrinären skriva ut lite lugnande till dem.

• countryfish

Jag ska självklart fråga om lugnande... men kommer man till incheckningen och katten är helt off så är det möjligt att man inte kommer med flyget har jag läst i någon tråd på Internet också.. och för mycket lugnande är ju inte bra heller kan jag tänka mig. Vill inte skada katterna..

• Flaskpostaren
    countryfish skrev 2014-04-07 16:12:26 följande:
    Jag ska självklart fråga om lugnande... men kommer man till incheckningen och katten är helt off så är det möjligt att man inte kommer med flyget har jag läst i någon tråd på Internet också.. och för mycket lugnande är ju inte bra heller kan jag tänka mig. Vill inte skada katterna..
    Dom blir inte helt död av det. De blir väldigt trött och arogant bara. De fullständigt skiter i vilket. Och går lite snett.
Svar på tråden Flyga med 2 katter (från Spania till Sverige)