• Anonym (Jojo)

Hur kan mammar gå ut o festa när deras barn är mellan 1 månad- 5 år! Herregud är de fel på er, skaffa inte barn om de är bättre o mysa ute!

Nämen jag tycker de är jätte fel att mammor går ut, när man kan vara hemma o mysa med familjen/barnet/barnen..

O de jag vill säga är också till dem som skaffar barnvakt för att gå ut o roa sig, asså allvarligt.....

Visst får man roa sig men då kan ni gott vänta till barnet är stort nog o klara sig själv!

Skämms på er!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-08 19:53
    De handlar inte om pappor o denna tråden!
  • Svar på tråden Hur kan mammar gå ut o festa när deras barn är mellan 1 månad- 5 år! Herregud är de fel på er, skaffa inte barn om de är bättre o mysa ute!
  • Anonym (Jojo)
    Anonym (Provocerad!!!) skrev 2014-04-14 08:14:39 följande:
    Det är såna här åsikter som gör mig fullkomligt förbannad. Ts ska skita i om jag vill ut och ta en öl med mina vänner. Det kanske jag inte har kunnat göra på närmare 2 år pga graviditet och amningstiden. Barnet har väl ofta en andra förälder eller mor och farföräldrar som ofta passar barnet mer än gärna. Så är det för oss iallafall. Har inte dina barn en pappa? Åker han iväg och har har kul ibland och låter dig ta allt hemma? Eller ts kanske är en man som tror att bara för att kvinnan föder barnen så ska hon ta han om dem också.! Skäms på dig! Sköt ditt eget liv.
    förbannad får man vara!

Men lika så åsikter får var o en ha!

• Anonym (Jojo)
    Elwan skrev 2014-04-14 01:48:54 följande:
    Jag måste säga att jag tycker det här 5-års strecket verkar ju vara något magiskt. Eftersom barn från den dagen de fyllt 5 år, verkar klara sig helt själva!
    Att jag inte fått reda på det innan! Och jag tycker att det var väldigt elakt av min egen mamma att säga till mig att jag var tvungen att vara myndig innan jag fick flytta hemifrån när jag uppenbart(enligt vad TS säger) så hade jag ju klarat mig själv från 5 år.
    Bra att veta för mig som blivande mamma oxå...jag vill ju ha mina barn längre än i 5 år så jag får väl se till att skaffa riktigt många då. Så de inte tar slut på barn här hemma!
    Tror du de så har du lättar tankar om 5 års åldern... Men den väntar runt hörnet..

Läsa mellan raderna o skaffa sig en egen uppfattning kan man göra om man vill :)

Du kan inte vara mer en 16-18 år......
  • Anonym (Jojo)
    2020 skrev 2014-04-13 20:34:34 följande:
    Ja alla mammor som går ut är slampor och singlar och letar pappor!! Mycket intellektuellt svar!!! Tack och lov att du inte är min kvinna eller man! Någonsin hört talas om kultur, teater, middag eller kanske en trevlig pub kväll? I ditt liv verkar gå ut betyda ragga? Så då tycker jag absolut att du skall stanna hemma!!!!!
    vad trevligt att JUST DU SVARADE! då tog du åt dig, vilket jag ser de som att du åt upp din egna skit....

Nej du har väll din egna man?? får vi hoppas!...
  • 2020

Med ett sådant omoget svar Jojo är det nästan omöjligt att fortsätta en diskussion med dig. Dina svar är otroligt omogna och ditt sätt att formulera dig på är snarlikt min sextonårings. Jag har svårt att förstå att du har egna barn med det resonemanget du för! Jag hoppas inte att dina barn upplever den sidan av dig som vi får se här. Jag tror du har visat genom dina diskussioner att de flesta hellre har en 'normal' mamma som går ut med sina vänner istället för en hemmasittande bitter inåtvänd mamma som har noll kontroll på det 'verkliga' livet utanför. Jag vet vilken mamma jag skulle välja!

• Anonym (Allvarligt??????)

Det verkar som TS inte vågar säga så mycket nu...

98 % av alla oss här tycker TS har helt fel inställning!
    Jag tror inte TS har egna barn, i så fall e de kanske några månader gammalt och
    då e man så "förälskad" i sitt barn och tror då att man aldrig kommer behöva egen tid alls på 5 år...

Då vet hon inte vad hon har att vänta, ett tag kan man vara 24/7 med sitt barn men sen behöver man
    "space" i vardagen för att orka vara en bra mamma!

Man e absolut ingen dålig mamma för att man lämnar bort sitt barn några timmar!
    Man behöver den där egen tid utan sitt barn annars blir man knäpp!

Och som många skriver här så tycker barnen att de kan va kul med miljöombyte hos en barnvakt, mormor o morfar, farmor o farfar osv!

Jag har 4 barn o har med alla lämnat de till barnvakt sedan de va under 1 år o de e inge fel på dom alls, mina bar är idag 14, 9, 7 och 4 år.

4 åringen kan t om lämnas med 14 åringen i flera timmar o de fixar hon galant, o i helgen 23-25 maj va min 4 åring hos mina svärföräldrar o imorgon ska 4 åringen va hos svärföräldrarna igen från kl: 9-20.

Oj ja är nog världens sämsta förälder som värnar om mitt o min mans förhållande o även förhållande till mina vänninor, kan t om lämna min 4 åring till deras styvpappa utan problem...

TS har nog allvariga problem.....

Tror hon kommer ändra uppfattning efter ett tag om hon nu har barn överhuvudtaget, när hon själv känner att hon behöver  lite egen tid!!!!

LOOSER!!!

• Arbetsvegan
    Anonym (Jojo) skrev 2014-04-08 19:53:05 följande:
    nä de fick jag inte, men vissa har inte sin pappa! O därför skriver jag igen, DEN HANDLAR INTE OM PAPPOR! UTAN MAMMOR!
    Låt mig gissa... du är en militant antifeminist som anser att feminismen är roten till all ont?
  • Anonym (Allvarligt??????)
    vampyria2 skrev 2014-05-28 10:08:23 följande:
    Fan jag hade inte en aning om att barn klarade sig själv när de var fem år smile3.gif
    Precis va ja oxå tänkte, kanske vi skulle börja söka jobb till våra 5 åringar, mjn fyller ju i slutet av oktober så kanske dags att börja söka nu! För de klarar ju sig själva då!
  • vampyria2
    Anonym (Allvarligt??????) skrev 2014-05-28 20:28:34 följande:
    Precis va ja oxå tänkte, kanske vi skulle börja söka jobb till våra 5 åringar, mjn fyller ju i slutet av oktober så kanske dags att börja söka nu! För de klarar ju sig själva då!
    Jag har en 7 åring och en 12 åring är nog dax för dem att klippa navelsträngen hårt nu känns det som va haha
  • Anonym (Jojo du är bränd!hoppas du aldrig får barn.stackarsdom)

Jojo(ts ) du är bra med efterbliven ! Ha

• Anonym (v)
    Anonym (Jojo) skrev 2014-04-07 19:43:07 följande:
    Nämen jag tycker de är jätte fel att mammor går ut, när man kan vara hemma o mysa med familjen/barnet/barnen..

O de jag vill säga är också till dem som skaffar barnvakt för att gå ut o roa sig, asså allvarligt.....

Visst får man roa sig men då kan ni gott vänta till barnet är stort nog o klara sig själv!

Skämms på er!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-08 19:53
    De handlar inte om pappor o denna tråden!
    Från 1 månad!! till fem år. Tror det är rätt få mammor som går ut och festar när de har en nyfödd hemma. Kanske förekommer i vissa kretsar men jag har aldrig hört talas om det.
Svar på tråden Hur kan mammar gå ut o festa när deras barn är mellan 1 månad- 5 år! Herregud är de fel på er, skaffa inte barn om de är bättre o mysa ute!