Utesluta mjölk, hur länge?
Ni som uteslutit mjölk ur er kost för att konstatera mjölkproteinallergi hos era små, hur lång tid tog det innan nu såg skillnad?
Ni som uteslutit mjölk ur er kost för att konstatera mjölkproteinallergi hos era små, hur lång tid tog det innan nu såg skillnad?
2 veckor sa de till mig på bvc. Märkte en liten förbättring under den tiden, sen började jag med mjölk igen. Då blev det en liten försämring som successivt blev värre. Efter 1,5 veckor med mjölk var det så illa att jag slutade igen och då blev det bättre på en gång.
4 veckor om du ammar.
2 v om du ger ersättning.
Det tar max 2 veckor innan det går ur bröstmjölken.
Sen 2 veckor innan all mjölkprotein ur bebisens system.
Sonen blev bättre direkt, ffa kräkningarna upphörde som genom ett trollslag på några dagar bara, resten tog lite mer tid. Men som sagt det tar 4v även om man kan märka skillnad långt tidigare.
min dotter är allergisk mot komjölksprotein (och soja) och på barnkliniken säger dom att innan de är helt ute ur både mjölk och bebis tar de 6v, men förbättring märks ju tidigare.. på ikke ammande barn tar de 4v innan de är helt ute ur kroppen.. så om min dotter får i sig mjölk har hon stora besvär i minst en vecka, och vissa besvär en vecka till.. men växer inte som hon ska heller.. hon är 5år nu, men liten för åldern,106cm 17½kg.. hon tålde dock att jag åt mjölk när hon ammade, men sen vid smakisar blev de inte bra alls.. de slår stopp helt..