• stjärnasomärdin

Påbörja bebisbakandet hösten 2014

Fler som planerar att påbörja bebisbakandet hösten 2015? Eftersom varje dag känns som en evighet mitt uppe i all denna längtan vore det så skönt att ha fler att ventilera, diskutera och planera tillsammans med. Jag är 25 år, sambo sedan 10 år tillbaka och längtar efter vårt första barn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-21 20:00
    OBS!! Det skall så klart stå 2014 i texten, inte 2015 ;)

• Svar på tråden Påbörja bebisbakandet hösten 2014
  • chbw

Hur går det för alla härinne med bäbisar o graviditeter? =)

Min första letrozolkur gick inge vidare. Inte en enda äggblåsa växte. Fick göra om o då dubbel kur och fick då två äggblåsor som vuxit. En på 19mm o en på 14mm. Den större skulle med säkerhet släppa! Tog ovitrelle-sprutan i fredags för att ägget/n skulle släppa så nu är det bara vänta ca 10-11 dagar till för o se om det tagit sig den här gången! =)

• carolinheiner

Vi försöker ta oss igenom den första förkylningen :) gått fruktansvärt bra :) inget sjukhusbesök ännu iaf :) å igår de va internationella prematurdagen!

• chbw
    carolinheiner skrev 2015-11-18 10:52:45 följande:

Vi försöker ta oss igenom den första förkylningen :) gått fruktansvärt bra :) inget sjukhusbesök ännu iaf :) å igår de va internationella prematurdagen!

Vilken goding! O vad han vuxit till sig! =) skönt att det verkar gå bra med förkylningen =) Kram
  • carolinheiner
    chbw skrev 2015-11-18 11:31:40 följande:
    Vilken goding! O vad han vuxit till sig! =) skönt att det verkar gå bra med förkylningen =) Kram
    Ja e själv imponerad över hur bra han klarar av de :o
  • SJLN
    chbw skrev 2015-11-18 08:06:56 följande:

Hur går det för alla härinne med bäbisar o graviditeter? =)

Min första letrozolkur gick inge vidare. Inte en enda äggblåsa växte. Fick göra om o då dubbel kur och fick då två äggblåsor som vuxit. En på 19mm o en på 14mm. Den större skulle med säkerhet släppa! Tog ovitrelle-sprutan i fredags för att ägget/n skulle släppa så nu är det bara vänta ca 10-11 dagar till för o se om det tagit sig den här gången! =)

Då är det bara att hålla tummarna för dig nu då

Ja vad fint han har växt på sig <3 härligt! Och skönt att det går bra med förkylningen än så länge

Här går det faktiskt bra med graviditeten, tro det eller ej men jag har faktiskt äntligen tagit mig förbi de kritiska veckorna. Nu är jag i vecka 13 och bebisen lever än
  • carolinheiner
    SJLN skrev 2015-11-18 13:34:36 följande:

Ja vad fint han har växt på sig <3 härligt! Och skönt att det går bra med förkylningen än så länge

Här går det faktiskt bra med graviditeten, tro det eller ej men jag har faktiskt äntligen tagit mig förbi de kritiska veckorna. Nu är jag i vecka 13 och bebisen lever än
    Åh vad roligt att höra!!!
  • chbw
    SJLN skrev 2015-11-18 13:34:36 följande:

så härligt! :D 
  • stjärnasomärdin

Kikar in här för att se om det hänt något nytt! Hur går det för er alla?

Såg en fin mage i en annan tråd så förstår att det gått bra för SJLN denna gången :)

Hur går det för er chbw?

Och hur mår ni Carolin? Vilken liten goding du postat på bild och vad duktig han är som trots en sådan start växt till sig så!

Jag minns inte när jag skrev här inne senast men min dotter har hunnit bli 9 månader nu!

• SJLN
    stjärnasomärdin skrev 2016-05-23 14:56:14 följande:

Såg en fin mage i en annan tråd så förstår att det gått bra för SJLN denna gången :)

Hur går det för er chbw?

Och hur mår ni Carolin? Vilken liten goding du postat på bild och vad duktig han är som trots en sådan start växt till sig så!

Jag minns inte när jag skrev här inne senast men min dotter har hunnit bli 9 månader nu!

Ja men halloj! Jovisst tredje gången gillt, bf på fredag och första lediga dagen idag så nu hoppas jag att det inte dröjer allt för länge innan bebisen tittar ut
  • chbw
    stjärnasomärdin skrev 2016-05-23 14:56:14 följande:

Hur går det för er chbw?

Fortfarande ingen bäbis på G här :(

Ska göra min andra stimulerade insemination på fredag. Om det inte tar sig så blir det uppehåll i ca 2 månader då kliniken är stängd, och sen får vi se hur vi fortsätter. I dagsläget kan jag inte få landstingsbetald ivf pga min vikt ligger nånstans 3-5kg över gränsen (detta pga sköldkörteln, så kan i princip inte göra något åt det). 

Ska ge det en sista chans att fixa till sig med vikten över sommaren, annars ska vi spara ihop våra 40000 för ett ivf-försök, som isåfall förhoppningsvis kan göras nån gång i början på nästa år.

• chbw

körde 3 kurer letrozol, varav 2 med dubbel kur, sen 3 med gonal-f, och nu andra med gonal-f + insemination =)

• carolinheiner

Igår blev Conrad 1 år korr!! Så från å med nu räknas bara hans okorr ålder som är 1 år å 3 mån!!! Väger 12,5 kg å är 76 cm lång kryper bebispratar äter mat å är helt frisk! Läkaren på neo frågade om han verkligen va född i v 26 å inte v36 ;) så bra betyg!
    Jag har genomgått en gbp operation. Gått ber 14,2 kg å 9 cm i midjan :) väger just nu 103,9 :) hur går de för er?!

• SJLN
    carolinheiner skrev 2016-06-03 07:21:27 följande:

Igår blev Conrad 1 år korr!! Så från å med nu räknas bara hans okorr ålder som är 1 år å 3 mån!!! Väger 12,5 kg å är 76 cm lång kryper bebispratar äter mat å är helt frisk! Läkaren på neo frågade om han verkligen va född i v 26 å inte v36 ;) så bra betyg!

Jag har genomgått en gbp operation. Gått ber 14,2 kg å 9 cm i midjan :) väger just nu 103,9 :) hur går de för er?!

Åh så härligt att höra, att det går så bra för honom och för dig

Jo i tisdags kom en liten Bella till världen. 17 timmar från första värk, blev förvånad över att det gick så "fort". Och hon är såklart helt underbar
  • carolinheiner
    SJLN skrev 2016-06-03 08:02:04 följande:
    Åh så härligt att höra, att det går så bra för honom och för dig

Jo i tisdags kom en liten Bella till världen. 17 timmar från första värk, blev förvånad över att det gick så "fort". Och hon är såklart helt underbar
    Åhh grattis till lilla Bella :)
  • stjärnasomärdin
    chbw skrev 2016-05-23 19:53:32 följande:

Fortfarande ingen bäbis på G här :(

Ska göra min andra stimulerade insemination på fredag. Om det inte tar sig så blir det uppehåll i ca 2 månader då kliniken är stängd, och sen får vi se hur vi fortsätter. I dagsläget kan jag inte få landstingsbetald ivf pga min vikt ligger nånstans 3-5kg över gränsen (detta pga sköldkörteln, så kan i princip inte göra något åt det). 

Ska ge det en sista chans att fixa till sig med vikten över sommaren, annars ska vi spara ihop våra 40000 för ett ivf-försök, som isåfall förhoppningsvis kan göras nån gång i början på nästa år.

Hur har allt gått för er?
  • stjärnasomärdin

Det var längesedan jag kikade in här nu. Har återvänt till FL då jag väntar mitt andra barn. Om någon finns kvar på FL; hur mår ni? Hur har ni det? Vad har hänt den sist?

Svar på tråden Påbörja bebisbakandet hösten 2014