• SmokingHotBrownSugar

amstaffens obehagliga blick o fokus!

gick förbi en gångtunnel och stötte på en amstaff med ägre,
    amstaffen gav mig den mest hemska o rovgiriga blicken,
    det kändes som den verkligen siktade in sig på mig o hade mig som måltavla,
    har aldrig stött på en amstaff på så nära håll tidigare så jag var inte bered,
    usch kalla kårar o kallsvettig panna höll ja andan tills hunden gått förbi och bad fader vår att den inte skulle slita sig från koppeln,.
    ni som kan kamphundar osv , vad betyder den speciella blick som amstaffar ger till främlingar,
    detta e läskigt tkr jag, någon borde göra nått åt dessa kamphundar.

• Svar på tråden amstaffens obehagliga blick o fokus!
  • fluu
    Haskel skrev 2014-04-09 00:27:22 följande:
    Fråga Kenneth, han har mycket erfarenhet av "kamphundar"Flört
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • PatJoh89

Brukar säga: sådan hund, sådan ägare.. faktiskt. Precis som människor. De är inte födda onda!

• Nenne666
    La Lola skrev 2014-04-09 08:04:09 följande:
    Fast det var ju inte ens provocerande...bara konstigt....

Jag vet inte. Det va mest en teori.
  • realisten
    Haskel skrev 2014-04-09 00:27:22 följande:
    Fråga Kenneth, han har mycket erfarenhet av "kamphundar"

• Gudrun1954

tycker kamphundar e onda ting.

• realisten
    Gudrun1954 skrev 2014-04-13 22:09:16 följande:
    tycker kamphundar e onda ting.

Det är fortfarande inte hundarna som är onda ting det är vidriga människor som skaffar hund eller bedriver avel för fel ändamål som är onda ting.

Sen gnälliga kärringar och gubbjävlar som försöker sätta åt hundarna istället för dess ägare är enbart fega och konflikträdda! I mina ögon också ett ont ting!
  • Gudrun1954

vi skyller inte på vapnen utan människan som håller i vapnet, ""absurd kommentar från texas som e vapnenas mecka. Sverige e kamphundarnas mecka

• realisten
    Gudrun1954 skrev 2014-04-13 22:41:03 följande:
    vi skyller inte på vapnen utan människan som håller i vapnet, ""absurd kommentar från texas som e vapnenas mecka. Sverige e kamphundarnas mecka

Ja då är de väl ägaren som ska sätras åt också? Vad tror du händer om man förbjuder hundraser JO fel ägare börjar avla på andra hundar istället och som vanligt glider den verkliga faran rakt igenom systemet . Så bättre isåfall införa en licens för att få ha hund så sållar man bort fel människor och slipoer att beskylla hundar till höger och vänster för att vara farliga. Får du bort hubdhetsarna så kommer problemet farliga hundar att minska ordentligt on med tiden nästan helt försvinna. Sen finns det enskilda hundar med medfödda mentala fel som kan vara farliga och det är svårare att komna åt men det är inte heller så vanligt. Dock ska du veta att dom hundarna du kallar kamphundar väldigt sällan har dom felen och brister i sin tillgänglighet.
  • realisten
    Gudrun1954 skrev 2014-04-13 22:41:03 följande:

Ja då är de väl ägaren som ska sätras åt också? Vad tror du händer om man förbjuder hundraser JO fel ägare börjar avla på andra hundar istället och som vanligt glider den verkliga faran rakt igenom systemet . Så bättre isåfall införa en licens för att få ha hund så sållar man bort fel människor och slipoer att beskylla hundar till höger och vänster för att vara farliga. Får du bort hubdhetsarna så kommer problemet farliga hundar att minska ordentligt on med tiden nästan helt försvinna. Sen finns det enskilda hundar med medfödda mentala fel som kan vara farliga och det är svårare att komna åt men det är inte heller så vanligt. Dock ska du veta att dom hundarna du kallar kamphundar väldigt sällan har dom felen och brister i sin tillgänglighet.
  • Akua
    realisten skrev 2014-04-13 22:56:10 följande:

Svara inte. Gudrun skriver för att provocera.
  • Aila

Vill du veta en hemlis?
    Amstaffs blickar är inte annorlunda från några andra hundars blickar, det är våra fördomar och detta snack om att amstaffs är "livsfarliga" som får oss att se på dom som rovdjur..

Kan nämna detta ännu en gång eftersom folk inte verkar få in det i huvudet; HUNDAR BLIR SOM DOM UPPFOSTRAS, ALLT ANSVAR LIGGER PÅ ÄGAREN, OM HUNDEN ÄR AGGRESSIV SÅ HAR ÄGAREN GJORT FEL, INTE HUNDEN!

• MammaTillV

Den tittade nog bara, du kanske betedde dig underligt pga din hundrädsla så att den vart lite nyfiken. Säkert inget att oroa sig för, du lade nog in dina egna värderingar i händelsen alldeles för mycket bara. Tror jag iaf

Svar på tråden amstaffens obehagliga blick o fokus!