• MissDreamer

Sophiahemmet - inga tider förrens tidigast i augusti... Utredning privat?

Jag och min man har aktivt försökt att få barn sedan december 2012 och inget plus har vi fått ännu... Efter ännu ett misslyckat försök valde jag att kontakta Sophiahemmets fertilitetsmottagning för att få hjälp med en utredning men de har inga tider förrens allra tidigast i augusti. De rekommenderade mig att kontakta deras Ivf-mottagning där man kan göra en utredning privat för 5000 kr och slippa den långa väntetiden.

Ska prata med mannen när han kommer hem från jobbet och men är nyfiken på om någon av er har erfarenheter av Sophiahemmet? Eller av en utredning överhuvudtaget då jag helt ärligt känner mig rätt nervös och orolig inför det hela..

• Svar på tråden Sophiahemmet - inga tider förrens tidigast i augusti... Utredning privat?
  • Vickan I

Vi utreddes privat 2008 på Fertilitetscentrum. Vi gjorde även ivf där (som det visade sig att vi behövde göra) privat. På den tiden ingick inte ivf i vårdgarantin och det var närmare 18 MÅNADERS väntetid via landstinget för att få starta upp.

• Vickan I

Har du läst på Fertilitetsguidens hemsida? Bra och enkelt förklarat om utredning, orsaker, vägar att gå osv.

• MissDreamer

Jo jag har läst en del på deras hemsida men tack för tipset! :)

18 månader!!? Låter som en evighet och förstår att det måste ha varit otroligt frustrerande. Vi har nu bestämt oss för att idag kontakta deras Ivf-mottagning för att göra en utredning privat. Om nu något är fel vill vi ju veta det så snart som möjligt så vi kan komma igång och få den hjälp vi behöver. :)

Svar på tråden Sophiahemmet - inga tider förrens tidigast i augusti... Utredning privat?