• myperfectlife

Leonardo och Leonora är de för likt?

Som rubriken lyder är de för likt?

• Svar på tråden Leonardo och Leonora är de för likt?
  • fluu

I mitt tycke är det väldigt mycket "Bill & Bull".

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • myperfectlife
    frökenelisabeth skrev 2014-04-09 22:19:03 följande:
    Till två syskon? Ja, det hade jag personligen absolut tyckt var för likt.
    Ja de är syskon våran äldsta son och den yngsta som kommer i september. 
  • Pissenisse

Ja, fina namn var för sig men jag hade reagerat med ett "åh men hjälp" inombords ifall någon presenterade sina två barn med så lika namn.

• frökenelisabeth
    myperfectlife skrev 2014-04-09 22:30:39 följande:
    Ja de är syskon våran äldsta son och den yngsta som kommer i september. 

Okej. Du frågade ju specifikt efter åsikter, och jag gav dig min, men när det är sagt så tycker jag också att ni givetvis ska göra som ni själva känner är bäst
  • myperfectlife

Jag älskar båda namn. Men vad tycker ni om Lionel till kille är de också för likt. Vi har sen tidigare haft tråd i namnen , barnen heter Leonardo, Faith, Lillian och Francis. Så tanken är att nummer fem ska ha namnet på L. Men de kanske skulle vara roligt med ett helt annat namn

• fluu
    myperfectlife skrev 2014-04-09 22:49:36 följande:
    Jag älskar båda namn. Men vad tycker ni om Lionel till kille är de också för likt. Vi har sen tidigare haft tråd i namnen , barnen heter Leonardo, Faith, Lillian och Francis. Så tanken är att nummer fem ska ha namnet på L. Men de kanske skulle vara roligt med ett helt annat namn
    Tycker också att Lionel och Leonardo är väldigt lika. Allt med lejon hamnar lite i en klump för mig ;)
    Lilian är så vackert!
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • korralin

Spontana (och korta) L-namn. Har inte funderat alls över ifall de låter bra utan bara brainstormade lite hehe: 
    Lana, Lovis, Lima, Lara, Loke, Love, Lias, Lo, Lejla, Lykke. 

Svar på tråden Leonardo och Leonora är de för likt?