• singelmamma75

Ansiktskräm fuktighetsgivande 40+

Någon som har tips på någon fuktighetsgivande ansiktskräm för oss som är vid 40? Har torr hy som behöver extra fukt.

• Svar på tråden Ansiktskräm fuktighetsgivande 40+
  • Lyckliga jag2

Bästa tipset jag kan ge dig är kokosolja (ej silverpaketet). För tre dagar sedan hade jag superont i huden (pga torrhet) sprucken och sved. Nu är det nästan läkt. Bara kladda på, torkar in snabbt i huden men helt underbart. Tycker jag har provat det mesta för torr hud, allt från dyra krämer till billiga och det bästa hitintills är oljan..

Lycka till

• Emmalinnéa

Prova avene på apoteket annars är l300 helt ok men välj en som är för lite mognare hud.

• Duckan

Nuxe Créme Fraîche Enriche ger fukt. För egen del vill jag ha fetare fuktkräm och kör Nuxe Rêve du miel.
    Vill du ha en boost av fukt kan du prova tex Clinique Moisture Surge på natten. Jag tycker inte att den hjälper mig fullt ut men jag har väldiga problem med min hud.

• singelmamma75

Tack för alla era tips! Jag ska ta en ordentlig titt på alla era tips.

Angående kokosolja har jag cocosa hemma men går den verkligen in ordentligt i huden? Finns det någon risk att huden blir tung, exempelvis om man tar den där man brukar ha mörka ringa under ögonen?

• Duckan

Ts, har du en Åhléns nära dig? Där kan du alltid be om att få prov på krämerna med dig hem. Mycket bra om man ska köpa en som kostar några hundralappar.

• Lyckliga jag2

Du kan testa oil cleansing method. 
    Annars, låt oljan ligga på och torka bara av överflödet. På mig går den in bra i huden och på barnen också

• moa206

Nyligen fick krämen Perle Bleue Visage Care Moisturise som födelsedagspresent från en väninna, har bara använt den i två veckor men den verkar ganska bra. Hennes hy har verkligen förbättrats efter den.    

Svar på tråden Ansiktskräm fuktighetsgivande 40+