Nöjd man skrev 2014-04-10 14:00:54 följande:
Ta det lugnt !
Till att börja med så är erfarenhet i princip alltid bättre än utan erfarenhet.
Du är inte klar med din examen än och de som vill anställa nu vill nog inte vänta till sommaren. Om du bara har tålamod och fortsätter att söka så kommer du få gå på intervjuer och slutligen ett jobb.
Försöka att inte vara för stressad och stirrig utan var dig själv och jobba hela tiden med ditt CV och sök jobb så fort du ser något intressant.
Du kommer att vara revisor innan du vet ordet av

De absolut största revisionsbyråerna anställer inför våren -15 just nu. Men ja, förmodligen så är jag för nervöst just nu, jag har gjort en stor investering i form av lån och utebliven inkomst så... Är väl rädd att ha bajsat i det blå skåpet på något sätt, inte vara tillräckligt bra osv...
Ferenda skrev 2014-04-10 14:02:03 följande:
De flesta som går ut universitetet med en nybakad examen har inte så jätteimponerande arbetslivserfarenheter att snacka om så du behöver absolut inte vara "fucked" för att du inte arbetat med redovisning.
Ett tips som jag kan ge som jag ser många nyexade ekonomer och jurister inte göra är att ta ett jobb som kanske verkar "under dig" (som ekonomiassistent osv) om företaget känns bra. Många gånger kan sådana jobb leda till annat jobb med mer utvecklande arbetsuppgifter internt på företaget om man bara visar framfötterna och att man vill.
Jag sitter inte på några höga hästar där :) Däremot vill jag kanske inte ta ett jobb med sämre lön/villkor än vad jag redan har på jobbet. Sökt lite "underkvalificerade" tjänster men får väldigt lite respons där. Vet inte vad det kan bero på faktisktm kanske för att dessa företag behöver praktiker och inte de kritiska teoretiker som vi utexamineras till.
De som söker utexaminerade akademiker har oftast ett eget utbildningsprogram vilket vi är väldigt mottagliga och anpassade för, vi har ju testats, drillats och sållats i flera års tid.
De som söker ekonomiassistenter vill ha någon som kan debet och kredit som rinnande vatten och kanske inte har samma löneanspråk som en civilekonom.
Bara en teori men jag vet inte.
Fjärilslarv skrev 2014-04-10 18:34:32 följande:
vad har det här med abort att göra?
Inget alls. Skrev inlägget på mobilen och det har uppenbarligen hamnat i fel kategori. Tror att man kan anmäla inlägg så admin kan flytta på dem vilket du kunde ha gjort då jag är övertygad om att du var smart nog att inse att jag begått ett misstag?