• Anonym (Kalla)

Min bonus skaffar snart facebook, jag vill inte vara vän.

Min bonus fyller nu snart 13 år och vill då ha facebook. Hen vill lägga till mej såklart. Hen vill lägga till sina föräldrar såklart. Men hens mamma är extremt svartsjuk på mej och maken och då menar jag extremt. Jag är rädd att hon kommer att se på mina/ våra kort genom bonusen, se lycka å utflykter, resor osv och slå bakut som hon alltid gör och börja spela ut barnen mot oss som hon alltid gör. Jag tycker om mina bonusar och hon har förstört så otroligt mycket med sin svartsjuka. Hon kan inte ens se mej i nya kläder utan att det blir en reaktion ang mitt utseende. Jag vill absolut inte dissa min fina bonus heller.

• Svar på tråden Min bonus skaffar snart facebook, jag vill inte vara vän.
  • Lindsey Egot the only one

Nej! Jag hade inte godkänt bonusen som vän med hänvisningen att hennes mamma kommer kolla kontot och du vill inte att hennes mamma ska sedan profil.

Då har du varit ärlig.

Om mamman nu går igenom barnets mobil lär hon även gå igenom Facebookkontot. Och det har hon sin fulla rätt till som vårdnadshavare och då hjälper det inte att TS har blockat mamman om mamman går in på dotterns profil.

Ess skrev 2014-04-11 22:40:22 följande:
    Barnet måste ju ha märkt ganska tydligt vad som händer när mamman går igenom hens mobil mm.
    Är barnet moget och går att prata allvar med så säg som det är, du skulle gärna vilja va vän, men med tanke på mammans tidigare reaktioner så är det kanske bättre att vänta tills hen blir vuxen och har flyttat hemifrån.

Jag tror inte att det dröjer så himla länge till innan barnet blir så gammal att hen vill ha mobil o dator ifred och ändrar lösenorden så att mamman inte kommer åt dem. När hen nått den integriteten så kan det kanske va läge att lägga till hen som vän, även om hen bor kvar hemma.

Eller så kör på inlägg nr 1.
    Det beror ju på. Mina barn måste vara öppna med sina konto tills de blir myndiga. Dvs jag har fri tillgång till deras lösen. Sen kollar jag aldrig men det vet ju inte dom. Och händer det något knasigt så kommer de illa kvick för de vågar inte undanhålla något. Sedan är inte jag rädd för att kontakta andra barns föräldrar om de beter sig illa på nätet heller.
  • Ess
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-04-12 00:50:28 följande:
    Det beror ju på. Mina barn måste vara öppna med sina konto tills de blir myndiga. Dvs jag har fri tillgång till deras lösen. Sen kollar jag aldrig men det vet ju inte dom. Och händer det något knasigt så kommer de illa kvick för de vågar inte undanhålla något. Sedan är inte jag rädd för att kontakta andra barns föräldrar om de beter sig illa på nätet heller.
    En stor skillnad är att du respekterar dina barn. Biomamman gör inte det, när hon ballar ut, blir vansinnig och drar in barnen och kanske tom skriver något dumt till ts i barnets namn, bara för att ts kanske skrivit "trevlig helg" eller nåt till barnet.

Hade hon bara valt att svälja undan och inte kommentera, då ser jag det som mer sannolikt att barnen kör med öppna kort längre.

Det är trist för barnen när föräldrar (även partners till dessa) väljer att dissa och hacka på den andra familjen. Dom gräver sin egen grav genom att hålla på så.
  • Anonym (.)

Du och din partner kan inte ha bonusen som vän på FB. Frågan är ju hur du ska förklara det. Vet barnet om hur mamman håller på?

Ess skrev 2014-04-12 08:32:07 följande:
    En stor skillnad är att du respekterar dina barn. Biomamman gör inte det, när hon ballar ut, blir vansinnig och drar in barnen och kanske tom skriver något dumt till ts i barnets namn, bara för att ts kanske skrivit "trevlig helg" eller nåt till barnet.

Hade hon bara valt att svälja undan och inte kommentera, då ser jag det som mer sannolikt att barnen kör med öppna kort längre.

Det är trist för barnen när föräldrar (även partners till dessa) väljer att dissa och hacka på den andra familjen. Dom gräver sin egen grav genom att hålla på så.
    Jo och därför skrev jag i ett tidigare inlägg att TS ska ge motiveringen att så länge hennes mamma kan komma åt kontot så kommer de inte vara vänner på Facebook. Dottern vet ju om hur mamman beter sig.
  • MadHatter

Jag antar att samma dilemma måste gälla pappan?

Att mammans svartsjuka blommor upp även när hon ser era familjebilder via hans Facebook?

Om ni nu bestämmer er för att inte ha barnet som vän pga mammans beteende tycker jag att ni ska vara ärliga med det inför barnet, om mamman har för vana att bete sig illa lär ju inte det vara en nyhet för barnet ändå. Jag tycker att pappan eller ni båda tillsammans ska ta upp det hela med barnet.

• whydoyoucare

Det är ju bara att blocka morsan. Så har jag gjort! Då slipper man få massa skit för att man existerar :)

whydoyoucare skrev 2014-04-12 15:42:52 följande:

Det är ju bara att blocka morsan. Så har jag gjort! Då slipper man få massa skit för att man existerar :)

Det funkar inte om mamman går in på dotterns konto med dottern inloggningsuppgifter. Dvs får full axess till dotterns konto/lösenord. Då är det bara för mamman att gå in och kolla alla.

Dvs om jag får tillgång till ditt konto med inloggningsuppgifter så ser jag ju alla du har när jag loggar in på ditt konto.
  • whydoyoucare

Lindsey Egot the only: Nej det är klart. Men ska biomamman ha tillgång till barnets komtouppgifter? Det är mot Facebooks policy att ha information om andras kontouppgifter.

whydoyoucare skrev 2014-04-12 19:07:05 följande:

Lindsey Egot the only: Nej det är klart. Men ska biomamman ha tillgång till barnets komtouppgifter? Det är mot Facebooks policy att ha information om andras kontouppgifter.

Ja de kan ha vilken policy som helst. De kan inte styra över enskilda familjer med minderåriga barn. Och TS bonus är minderårig.
  • Ess
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-04-12 10:18:18 följande:
    Jo och därför skrev jag i ett tidigare inlägg att TS ska ge motiveringen att så länge hennes mamma kan komma åt kontot så kommer de inte vara vänner på Facebook. Dottern vet ju om hur mamman beter sig.
    Jag såg det i efterhand.
    Bättre att låta det va så länge tills barnet blivit stort och moget nog att inte finna sig i mammans infall, och vågar säga emot ordentligt.
  • Suzén

Gör så bonusen inte kan se ditt innehåll. Bilder,Wall mm... Men ni är ff vänner ....

• lostinspace
    Anonym (Kalla) skrev 2014-04-11 20:36:35 följande:

Fast så fungerar inte relationer, inte mina eller någon jag vet iallafall. Min bonus blir sårad om jag inte lägger till hen. Jag bryr mej om detta. Så för mej är det svårt.
    .
    Fast jo, precis så är det som det fungerar. Du har endast de två möjligheterna.

Det är klart att du kan säga upp ditt facebook-konto så fort ungen går med, men det är samma sak som att inte lägga till ungen. Du kan också välja att ta bort alla ungar och låtsas att du bara vill ha en vuxen person där, det innebär också att inte lägga till ungen.

Det är helt och hållet ditt val om du vill låta din mans ex styra och ställa i ditt liv eller inte.

M a o är ditt problem bara något du själv väljer hur du vill göra med och inget vi kan göra något åt...

Antingen så lägger du till ungen, eller inte!

• Gung Ho

Så du använder biomammans felaktiga beteende till att agera gentemot ditt bonusbarn? Skulle du vilja ha honom/henne som vän om inte biomamman var ett problem? Är svaret ja skulle jag skita i bm, vara vän och ta problemet när det kommer..

• Anonym (Kalla)
    MadHatter skrev 2014-04-12 11:11:41 följande:
    Jag antar att samma dilemma måste gälla pappan? Att mammans svartsjuka blommor upp även när hon ser era familjebilder via hans Facebook? Om ni nu bestämmer er för att inte ha barnet som vän pga mammans beteende tycker jag att ni ska vara ärliga med det inför barnet, om mamman har för vana att bete sig illa lär ju inte det vara en nyhet för barnet ändå. Jag tycker att pappan eller ni båda tillsammans ska ta upp det hela med barnet.

Han är inte vän med henne på facebook!
    Gung Ho skrev 2014-04-17 14:24:24 följande:
    Så du använder biomammans felaktiga beteende till att agera gentemot ditt bonusbarn? Skulle du vilja ha honom/henne som vän om inte biomamman var ett problem? Är svaret ja skulle jag skita i bm, vara vän och ta problemet när det kommer..

Emot barnet används inget! Mamman är inte av denna jord! Hon kan gå på i flera månader om hon blir svartsjuk och försöka sabotera. Jag är gärna kompis med min bonus, men han kommer att låta henne se och det vill jag inte. Ska se om jag kan spärra bilder eller mitt konto som någon skrev.
    Suzén skrev 2014-04-13 00:26:50 följande:
    Gör så bonusen inte kan se ditt innehåll. Bilder,Wall mm... Men ni är ff vänner ....

Tack för rådet! Det ska jag kolla hur man gör!
  • EnGladPingvin

Jag hade inte blandat in barnet i de vuxnas konflikt. Hade barnet velat ha mig som vän på FB hade jag godtagit det och jag hade inte dolt saker för att blidka en orationellt svartsjuk biomamma. Bonusbarnets och min relation är vår angelägenhet, inte biomammans.

• Anonym (Kalla)
    EnGladPingvin skrev 2014-05-14 20:44:04 följande:
    Jag hade inte blandat in barnet i de vuxnas konflikt. Hade barnet velat ha mig som vän på FB hade jag godtagit det och jag hade inte dolt saker för att blidka en orationellt svartsjuk biomamma. Bonusbarnets och min relation är vår angelägenhet, inte biomammans.

Ja, fast att låtsas som att en konflikt inte finns går nu inte i verkliga livet! Min relation till min bonus försöker jag ha för oss själva men han och hans känsloliv påverkas ju av mamman och hon står över hans axel och ger elaka kommentarer på bilder eller inlägg så påverkar ju det honom och mej negativt! Så är det ju! Det går ju inte att trolla bort henne ( tyvärr). Men han ska få vara vän med mej.
Svar på tråden Min bonus skaffar snart facebook, jag vill inte vara vän.