Får man namnge sina barn till vad som helst????
Var på ICA ikväll, en mamma ropar på sitt barn.
Sonen till henne heter alltså SNIPER
ALLVARLIGT???? Jag hörde alltså rätt!
Får man namnge sina barn med vilka gräsliga namn som helst?????
Var på ICA ikväll, en mamma ropar på sitt barn.
Sonen till henne heter alltså SNIPER
ALLVARLIGT???? Jag hörde alltså rätt!
Får man namnge sina barn med vilka gräsliga namn som helst?????
Sen finns de vissa som kallar sig Haskel också. Det kan väl ändå inte vara nomalt?
Någon som känner till en bra psykolog?
Min lillasyster heter Sofia, vi inom familjen säger Fia till henne.
MEN min storasyster brukade kalla henne för Fisen. Ute på stan, på bussen eller vart de nu är så hör "alla" hur storasyster ropade på henne... FISEN kom nu...
Så Sniper kan vara en smeknamn. ELLER så är en skådespelare Wesley Sniper mammans favorit så hon gav hans efternamn till barnet? Vem vet....
Min källa är SCB. betydligt mycket mer tillförlitligt än "svenska namn".
Efternamn
Det finns ingen person som har efternamnet A.
Förnamn
Det finns ingen kvinna som har namnet A som förnamn.
Det finns ingen man som har namnet A som förnamn.
Efternamn
Det finns ingen person som har efternamnet Fantomen.
Förnamn
Det finns 1 kvinna som har förnamnet Fantomen. Av dessa har 0 namnet Fantomen som tilltalsnamn.
Det finns 11 män som har förnamnet Fantomen. Av dessa har 0 namnet Fantomen som tilltalsnamn.
Det finns 1 personer som har efternamnet Paprika.
Förnamn
Det finns 8 kvinnor som har förnamnet Paprika. Av dessa har 3 namnet Paprika som tilltalsnamn.
Det finns ingen man som har namnet Paprika som förnamn.
Förnamn
Det finns ingen kvinna som har namnet Bamse som förnamn.
Det finns 43 män som har förnamnet Bamse. Av dessa har 10 namnet Bamse som tilltalsnamn.
Källa: SCB
SCB är uppenbarligen inte tillförlitligt heller för jag slog upp en kompis barn och han fanns inte med. Och jag har känt ungen sen han föddes för 16 år sen.
Funderar även på de föräldrar som har döpt sina barn till Gandalf!
Sniper verkar bokförd i Gislaved, Jönköping.
Är det något att hänga upp sig på vad folk döper sina barn till? Låt folk själva få bestämma, behöver inte alls vara synd om barnet för den har ett visst namn h*n kanske faktist tycker om sitt namn. Sen kan det ju faktist vara så att folk blir sårade och läser det ni skriver som kanske handlar om dom. Tycker det är upp till var och en att bestämma. Skulle aldrig falla mig in att tala om för någon annan att dom har valt ett namn jag tycker är fult, dom har ju troligen valt det av en anledning. Jag tycker inte heller om alla namn, alla är vi lika och tycker och tänker olika och tur är väl det! tänk om alla hetat samma.
Spelar väl ingen roll om det är barnets riktiga namn eller om föräldern "bara" kallar hen det, det är ju bara så hemskt! Alltså hur tänker människor? Jag kan delvis förstå att man vill ha ett unikt namn, men vissa går ju helt överstyr.