• Hmpf

Hjälp! Vad söker man på högskolan?

Jag försöker hjälpa min lillebror att söka till högskolan men har ju ingen aning om vad som är vad.

Han har läst Mediateknik på gymnasiet och har goda kunskaper i Ljudteknik, El lära, foto, webbdesign, 3D och eventteknik. Han gillar spel och datorer och är jätteduktig på att bygga hemsidor etc etc.

Detta är något han vill pyssla med i framtiden. Vad tusan ska han läsa på högskolan?

• Svar på tråden Hjälp! Vad söker man på högskolan?
  • Eleonor01

Ingenting man behöver ta lån för isf. Dumt om man inte vet vad man vill bli. Ky utbildning istället kanske?

• tivo

Vad tycker lillebror själv? Han kan ju inte vara alldeles liten?

• Kajjsan1
    Hmpf skrev 2014-04-11 20:57:59 följande:
    Jag försöker hjälpa min lillebror att söka till högskolan men har ju ingen aning om vad som är vad.

Han har läst Mediateknik på gymnasiet och har goda kunskaper i Ljudteknik, El lära, foto, webbdesign, 3D och eventteknik. Han gillar spel och datorer och är jätteduktig på att bygga hemsidor etc etc.

Detta är något han vill pyssla med i framtiden. Vad tusan ska han läsa på högskolan?
    Med den kunskapen (och intresset?) skulle jag inte bara begränsa mig till högskolan. Kolla in www.yrkeshogskolan.se  ! Anställningsbarheten efter avslutad utbildning är hög (ca 80-90 % har anställning inom sitt område 6 månader efter avslutad utbildning!)

Observera att Yrkeshögskolan inte har ett sista datum för ansökning så som högskola/universitet har utan de är olika datum för olika skolor ! =) 
  • sportpappa

En civilingenjörsutbildning inom data eller it (eftersom han har intresse inom det området) är en otroligt bra bas som aldrig blir fel.

Svar på tråden Hjälp! Vad söker man på högskolan?