Små barn med barnreumatism
Hej har försökt flera gånger att få kontakt med föräldrar till barn med barnreumatism men inser att vi inte är så många. Jag har några frågor som jag skulle bli jätteglad om nån ville svara på. Jag har en dotter på 3 år med barnreuma. Har fått diagnosen oliogartrit. Hon har haft inflammation i knä, knogar och ett finger. Hur upplevde ni dialogen med sjukgymnast? Vi har endast träffat sjukgymnast 1 gång där vi fick en övning. Sen har vi inte hört mer från dom på ett år. När började era barn få sånna problem att kortisonsprutor och ipren inte funkade längre? Min dotter har fått två kortisoninjektioner och ätit ipren i perioder. Ibland har jag läst om inlägg i skorna. Gäller det bara barn som har inflammationer i fötterna eller alla barn med reuma? Har barnet ont av tex. Hoppande eller långa promenader även fast dom inte har nån inflammation just då? Kan långvarig feber vara ett tecken på inflammation? Hoppas att det är nån där ute som tar kontakt. Tycker att man känner sig väldigt ensam i det här. I alla fall nu innan man får gå med i unga reumatiker så verkar det inte finnas någon plattform för oss med reumabarn under 7 år. Mvh. Häxan