• pionflickan

    En lista över er drömkvinna. :)

    Till er män/killar här på fl. Gör en lista över er drömkvinna, allt från utseende, intressen och värderingar. :)

  • Svar på tråden En lista över er drömkvinna. :)
  • Vemannars

    Har ingen lista som jag skrivit upp vad jag söker på, märker ju om jag gillar att prata med människan och om hon känns riktigt.

    Är lite Come as you are, blir ju gladare om hon är ärlig och vågar vara sig själv dock

  • Beeo3

    Få se då...

    Utseende: kort helst inte över 175, får gärna ha lite former, gärna mörkt hår brunt, svart, rött spelar inte dess större roll. hårlängd har inte heller nån betydelse, piercing kan va snyggt Bla i tungan.. hehe.

    Intressen: det kan också variera som någon skrev tidigare bättre hon brinner för nåt än att hon inte har några alls.

    Värderingar: kan vara motsatsen till mina men det får inte skapa massa diskutoner och bråk utan man ska kunna ge varandras åsikter och bemöta den andres på ett possetivt sätt och föra ett vanligt samtal.

  • trolliz

    Testar på skoj, jag är själv kvinna.

     Utseende: Har lite olika tankar om det, antingen en med mörkt, lockigt hår, gärna lite mörkare hy, eller en ljus med rött hår, lite vågigt, Älskar levande hår, men rakt kan vara fint på en del, men föredrar riktiga lockar! Fräknar slår inte fel heller, ett charmigt leende, gärna lite kurvig, utan att vara tjock, men liksom former och mjuk famn. Gärna ha lite samma stil som jag själv. Utan att vara för lik, skulle kännas lite skumt. Lång eller kort spelar ingen roll bara det inte är för mycket kanske. (Ser henne nog en aning kortare än mig om jag bara försöker se oss framför mig, men inget jag bryr mig om så.)

    Intressen: Kreativitet! Av alla dess slag, vore ju kul att kunna pyssla och göra/skapa saker tillsammans. Men även något helt oväntat, spelar ingen roll så länge det gör henne lycklig och levande. Bara hon inte hatar allt jag gillar och tvärtom, kul om vi kan göra saker tillsammans och lära varandra osv. Gärna träning och hälsa utan att vara helgalen, att kunna njuta av bakverk och godis ibland.



    Värderingar:
    Vegetarian, om det går in på värderingar, antar det. Gilla barn, vilja ha barn, aldrig gjort en abort eller tänka sig det. (En sak att mina vänner gjort det men vet inte om jag hade klarat leva med någon som gjort det. Så att hon har samma syn på det som mig är massor av plus!) Samma sak gäller porr, hon kan ha testat men är inte hennes grej, men är smått pervers i verkliga livet och älskar sex. Inte religös men gärna lite öppen för "andlighet". Inte blint troende men liksom inte helt avstängd heller. Lite lätt småflummig liksom, på ett skönt sett, men inte att det går ut över vardagen på något sätt.
     Tro på människor och djurs rättigheter, alla är lika värda. Lite feministisk utan att vara brutal, men absolut bry sig om de viktiga frågorna! 

     Ja, men i vilket fall som helst, blir man kär så blir man, I guess. Men behöver inte tänka på detta nu då jag har en partner redan. Men det är kul att bara tänka bort sig ibland. 

  • onelifetolive

    Ok. Först vill jag bara klargöra att följande beskrivning på inget sätt är ett villkor för att jag ska falla. Men nu var det dröm-kvinnan som efterfrågades.
    Utan inbördes rangordning:

    Börjar med det yttre:

    Hon måste ha ett typiskt kvinnligt/tjejigt utseende, gärna med något busigt i blicken. Hon ska kunna spela på sin kvinnlighet men bara göra det för att "retas", inte för att... manipulera (?). Hon ska utstråla självsäkerhet, men på ett ödmjukt sätt.
    Hon får gärna vara brunett med page eller axellångt hår. När det kommer till längden är det bra om hon är 160-165 cm lång, eftersom jag gärna ser henne i höga klackar (som hon ska kunna gå snyggt i), utan att bli längre än mig ;) 
    Apropå höga klackar så är jag otroligt svag för den typiska receptionist(?)-looken = pumps, pennkjol och skjorta/blus.

    Hon får gärna sminka sig men inte för mycket, och det ska göras snyggt och med bra produkter (vilka jag gärna står för om det är där skon klämmer). Klumpig mascara går fet-bort.
    Läpplgans - Stort plus!

    Kroppsmässigt så ser jag gärna att hon är lagom smal (hon ska fortfarande vara skön att krama), men med former.
    Gärna små händer, med lagom långa naglar. Hon får gärna måla dom (naglarna alltså, hehe...) men då föredrar jag enfärgat. Helst rött :)

    Sen till det inre...

    Jag vill egentligen skriva en massa saker här, men egenskaper som ärlig, lojal, glad osv. känns så självklart.

    Det är viktigt att hon respekterar mina åsikter, även om vi nödvändigtvis inte behöver tycka likadant. Kritiskt tänkande och självrannsakan är också något jag värdesätter. Hon ska både kunna rannsaka sig själv och ställa krav på mig. Detta tillsammans med respekt och lojalitet tror jag att man växer enormt av. Både som individ och som par.
    Vi ska kunna diskutera sakligt, även om det kan hetta till emellanåt.
    Hon får gärna ha ett hett temperament, men som sagt... saklighet och respekt kommer främst.

    Hon behöver inte veta vad hon vill med livet (i stort och smått), men det är extremt viktigt att hon har en vilja att ta reda på det, samt att utforska nya områden.

    I övrigt så ser jag gärna att hon har egna intressen som hon kan introducera för mig, samt visa sig intresserad för mina.
    Hon ska vilja se/lära sig/uppleva nya saker, vara äventyrlig.

    Hon får under inga som helst omständigheter vara snål.

    Sen sist men inte minst.
    Eftersom jag gillar alla typer av road-trips, måste hon tycka om att köra bil - gärna fort ;)

    Glömde jag säga att det är viktigt att hon gillar sex? :)
    Att hon har ett lika stort behov av närhet som jag. Dvs. kyssar, kramar, mys, beröring över huvud taget.

    Och just det... några saker till...
    Hon får gärna vara intellektuell och kunna lära mig saker.
    Hon ska vara intresserad av vad som händer i omvärlden och läsa/titta på nyheterna då och då.

    Jag kommer på saker hela tiden men jag får nog stoppa där ;)

    Ok, en sak till då... Hon får gärna vara musikalisk.

  • Flashbulb

    Allt jag vill ha är personkemi. Jag vill kunna titta henne i ögonen, finna det där djupa samspelet mellan oss och veta att det är henne jag vill vara med. Det är grymt med personkemi, trots att man är så olika så vet man att man passar ihop.

    Gärna brunett och intellektuel. Resten bryr jag mig inte om. Spelar ingen roll om hon är lång eller kort, tjock eller smal, rik eller fattig.

  • En grön ruta

    Glad, snäll, omtänksam, empatisk, kärleksfull, romantisk, tillgiven, lojal, positiv, optimistisk, initiativrik, driftig, sexig, kåt osv.

    Eller så är hon bara sig själv.

  • HäckHäxan
    Flashbulb skrev 2015-10-05 00:14:47 följande:

    Allt jag vill ha är personkemi. Jag vill kunna titta henne i ögonen, finna det där djupa samspelet mellan oss och veta att det är henne jag vill vara med. Det är grymt med personkemi, trots att man är så olika så vet man att man passar ihop.

    Gärna brunett och intellektuel. Resten bryr jag mig inte om. Spelar ingen roll om hon är lång eller kort, tjock eller smal, rik eller fattig.


    Precis det där vill jag ha, personkemi och vetskapen om att jag alltid vill ha personen. Bra dagar och dåliga dagar. För mig är det där det som avgör mest. Något som klickar när man ser på varandra. Der har inget med kroppsform eller hårfärg att göra. Det är häftigt oavsett känner jag.
  • HäckHäxan

    Jag har två drömkvinnan.

    En längre ståtlig kvinna gärna runt 180 om så är, kortare funkar också, eldig, levande och rödhårig med bus i ögonen och gärna mer vild än tam mellan varven. Klädstil och annat är helt ointressant känner jag. Det är utstrålningen som avgör och vad jag ser och känner när jag tittar på henne. Skall absolut vara smart, snabbtänkt, ge svar på tal och utmana mig.

    Den andra sorten är kortare än mig gärna runt 150-155 cm alltså absolut kortare än mig. Mindre, kanske till och med späd i kroppen utan att för den delen se ut som en tonårspojke i kroppen. Kvinnlig, proper, min motsats haha. Skarp hjärna, snabbtänkt ( tydligen viktigt för mig med snabbtänkta människor )

    Jag gillar människor som sprakar, är levande, inte ser ut som alla andra och som inte har något behov av att se ut eller vara som alla andra alls, kvinnor som män.

    Nu har jag aldrig haft en relation med en kvinna eftersom jag helt enkelt inte blir kär i kvinnor. Men drömma får man ju

  • naivSpagetti

    mellan 173-179cm
    tränar och har fin kropp. 
    bröststorlek är inte jätteviktigt. men kroppen i sin helhet är viktigt.
    långt hår som hon tar hand om. 
    fint sympatiskt ansikte.

    personligheten ska vara accepterande, mångfacetterad och emotionell. nära kontakt med sina egna känslor. ha en del självkritik. och löst saker i sitt liv genom att vara snäll mot sig själv.

    intressen spelar ingen roll. och värderingarna kan också variera massor. bara hon inte är rasist eller något. viktigt med hennes snällhet och värme mot människor i sin omgivning.

  • snuttplutt

    min drömkvinna är 31, blond och smeker sig själv som Kim Basinger i 9 1/2 vecka Flört

Svar på tråden En lista över er drömkvinna. :)