• avil

adhd medicin-tips !

Sonen på 9 år har strattera 40 mg till middag. Vi tycker det funkar hyfsat-de största utbrotten/bråken är lindrigare o färre! Dock verkar den inte räcka förskoldagen . Han hade equasym på morgonen förut-men då minskade han i vikt o tappade matlusten.....och det vill vi INTE igen,så finns det annat?

Vad kan man mer testa om man ska ge nåt till morgonen som " täcker skoldagen" om man säjer så?
    Tips på mediciner tack.
    Ska så klart prata m läkaren,men det är helg o går ej få tag på nu. Rådfrågar er tills vidare!

• Svar på tråden adhd medicin-tips !
  • Siglas

Strategers håller väl i sig i 24 timmar. Min dotter tar medicinen på morgonen till frukost. Det funkar bäst för henne, har provat tagit den kväll & morgon.

• avil

jo-de håller länge........men det är frågan om att han behöver nåt lite extra just på dagen ändå-då kraven är lite större o så.....därav att ge nåt på morgonen och stratteran. vill bara ha tips på vad alla mediciner heter,så kan man ju läsa om de.kommer inte ihåg,o googlade men hittade inget bra där det fanns uppradat alla olika sorter.....
    equasymen vill vi ju inte ha igen,o concertan har han haft o den hjälpte inte......

• UlleGull41

Finns en hel djungel av medicin mot ADHD själv tar jag också Stratera 80 mg. Kanske sonen bara behöver öka sin dos. Annars finns Concerta, Medikinet och Ritalin bland annat. Men det bästa är ju att höra vad hans läkare säger.

• avil
    UlleGull41 skrev 2014-04-12 14:11:32 följande:
    Finns en hel djungel av medicin mot ADHD själv tar jag också Stratera 80 mg. Kanske sonen bara behöver öka sin dos. Annars finns Concerta, Medikinet och Ritalin bland annat. Men det bästa är ju att höra vad hans läkare säger.
    självklart! ska jag höra m läkaren. Dock är det som sagt lördag o hon jobbar inte nu. Ville bara ha tips på VAD det finns för olika sorter.......
    han har maxdos enl hans läkare av stratteran alltså,efter sin kroppsvikt,så den får han inte öka...
Svar på tråden adhd medicin-tips !