• Anonym (dubbelbonus)

Skriv SMS som du inte kan till Biomamman/bonusmamman

Som rubriken lyder. Skriv det SMS till bio/bonusmamman du önskar du kunde skriva! 

• Svar på tråden Skriv SMS som du inte kan till Biomamman/bonusmamman
  • Anonym (bonusx2)

Till biomamma nr 1:
    Du sa till mig att jag hade noll parenting skills men faktum är att det inte är jag som låter min nyblivna 15 åring ha ett förhållande med en man som är 30+ och rättfärdiga det med orden "Jag kan ju ändå inget göra, hon gör ju som hon vill". Var inte så jävla flat, ställ krav och visa för henne att det är du som bestämmer fram tills hon är vuxen. Bete DIG som en vuxen, som en förälder! Om du inte klarar av att vara förälder så är det kanske läge att ge pappan möjlighet att agera, genom att ge honom den vårdnaden som du nekat honom hela barnets liv för att "det är ju onödigt att du också ska skriva på papper". Nej, det är inte onödigt. Men det är jävligt bekvämt för dig eftersom han då inte har något att säga till om när det gäller barnet och du kan göra vad du tycker är bäst.

Och jo, det var jag som gjorde orosanmälningarna till soc när du levde med en alkoholist och narkoman och inte tog tag i problemet som en förälder bör.

Till biomamma nr 2:
    Sätt gränser ,ha rutiner och låt dagarna vara förutsägbara, din autistiska dotter behöver det. Gör saker tillsammans med ditt barn. Låt henne följa med på resor du gör och snälla, sluta vara så obstinat och spela offer. DU engagerade dig inte på 10 år i ditt äktenskap och inte på 3 år i din dotter, är det då konstigt att din man tröttnar och väljer att lämna?
    Jag kommer aldrig förlåta dig för hur du betedde dig när vi var på BB med vårt första gemensamma barn och tvingade hem min man för att du inte orkade ta barnet en dag extra, så många gånger som vi gjort samma sak för dig och ditt jävla pysslande.

• Anonym (Signatur)

Du har klippkort på psyket, du vet hur du ska manipulera folk. Du fick enskild vårdnad för ditt första barn, var det bara för att den andra föräldern valde att ha ett liv? Kan inte tänka mig något annat, än att det faktiskt var saken, den valde att ge upp sitt barn för att slippa dig. Personen är jurist och skulle lätt vunnit om du inte valt att terrorisera alla i dens närhet. Jag vet vad du är kapabel till, hade jag haft minderåriga barn eller något du kunde skada hade du gjort det. Jag lever under hotet att du ska skada mig eller min egendom varje dag. 

• Anonym (Ö)
    Anonym (trist) skrev 2014-05-24 11:02:36 följande:
    Ännu en person som skyller sitt dåliga förhållande på en helt utomstående person, fattar inte varför man gör så?

Han gjorde slut med dig för att HAN inte ville ha DIG längre - deal with it och gå vidare är mitt råd!

Var glad att förhållandet var så kort så du inte slängt bort en massa tid i alla fall.

Men på vilket sätt har hon "förstört livet för 4 små barn"?
    Tråkigt att du inte kan läsa ordentligt och istället hoppar på mig.

Vårt förhållande var INTE alls kort, men hennes massiva terrorism hade endast pågått i ETT år
    JAG lämnade HONOM.
    Hans EX terroriserade oss till den grad att MINA barn och JAG mådde så dåligt i VÅRAT hem att vi inte kunde stanna.
    VI flyttade ut.
    HAN ville dock ha MIG och vill FORTFARANDE det. 
    Hans EX hör seriöst hemma inlåst på psyk. 

Hur den människan har förstört liven för barnen får vi bevis på i framtiden. Fast redan nu börjar tecknen synas. Detaljer behöver jag inte gå in på, men du fattar väl själv.
  • Anonym ((slut))

Till biomamma nr.1:
    Vet inte om du vet men det är slut mellan mig och ditt barns pappa. Efter tuffa tre år (du vet vad jag syftar på) så tog min ork slut. Du har ett fint barn men du gör det så illa. Jag förstår varför du gör så som du gör, du vill såra din ex precis som jag vill göra nu, men istället lider ditt barn. Ditt barns pappa är en BRA pappa och låt honom vara det. Ditt barn kommer att tacka dig i framtiden! Fortsätt inte som du gör nu, du kommer att förstöra ditt barn psykiskt och dess syskon för pappan behöver överkompensera för ditt dåliga föräldraskap. Du kommer att förstöra det du älskar mest, ditt barn. Släpp det förflutna och låt ditt barn vara lyckligt och helt, oavsett om det är hos dig eller pappan!

Till biomamma nr 2:
    Vet inte om du vet men det är slut mellan mig och ditt barns pappa. Efter tuffa tre år (du vet vad jag syftar på) så tog min ork slut.
    Du har ett jättefint barn och du är en fantastisk mamma. Jag är så tacksam att du låter ditt barn känna sig älskad och hel i båda familjer. Att du inte ser mig som konkurrens utan som ett tillgång till ditt barn. Du har varit jobbig på andra sätt som gjorde att jag förlorade min partner. Det är hans fel också, och jag önskar att ni båda kunde släppa det förflutna. Att du kunde bete dig som du gör nu (efter att du träffat en ny och insett att det finns annat i livet) och att han inte behövde konstant bevisa sig själv för dig.

Till er båda: jag kommer att sakna era barn! Och vill de träffa mig är de alltid välkomna. Jag kommer att finnas för de så länge de vill ha mig i sina liv. Och jag hoppas innerligt att vår ex hittar en ny som i alla fall är till hälften reko som jag var, för mitt barns skull också. Jag orkade inte längre vara nr 6 på listan när jag gav så mycket av mig själv och min tid för honom och era barn. Och att vårt eget barn hamnade utanför hans prioriteringar gjorde att det brast för mig. Nu träffar vårt barn sin pappa MER än när vi bodde tillsammans.
    Han är en BRA pappa, men han har problem som han inte kan släppa. Ni är nog medvetna båda på vilket sätt han väljer att trycka undan sina problem och känslor. Var uppmärksamma när ni träffar honom, det kommer jag att vara, och uppmärksamma på era barn. 

• Anonym (Hedd)

Hej!

Jag hoppas att sanningen kommer i kapp.

Att du får tillbaka allt du har gjort.

Du är en kall människa som aldrig skulle göra något som du själv inte vinner på det.

Du vänder på det mesta för att ställa dig själv i ljuset och ser helst till att andra är i mörkret.

Jag har sett läkar utlåtanden samt hört med egna öron och ifrån min man hur jäkla osmart och liten du kan vara när det gäller den enkla vardagen.

Men ändå så ser du dig själv som Guds gåva till världen.

Du vill ha ensamrätt till ert barn, men du klarar inte av det.

Viktigast för dig är yta och yttre. Märkeskläder,bil,boende är viktigare än sättet man har mot omgivningen.

Jag säger som du brukar säga till mig:

Du kan inte släppa,du måste lägga dig i, jag kommer aldrig att acceptera dig för du är fullkomligt dum i hela huvudet.

Ha ett bra liv, hoppas att vi aldrig ses mer!!

Svaga egoistiska elaka människa

• Anonym (illa)

Vill skriva detta till dig biopappa! Har sett hur du skiter i dina barn. Och jsg lider med dom! Jag har tagit hand om dom hela tiden under vårt förhållande. Och kan inte kalla dig för en bra far. Nu har jag kontakt med dina ex tjejer. Som även dom fick ta hand om dina barn. Fattar du inte att du vamvårdar dina barn?? Vi tjejer ska nu ta tag i detta då vi alla upplevt likadant. En orosanmälan kommer att komma på dig. Och jag önskar du kunde vakna upp o se dina barn nångång. Du kan inte bara skylla på oss nu. Vi alla har sett o märkt av hur elak du kan vara.

• Anonym (lisa)

Till bonusmamman

Är han snäll mot dig? Finns han där för dig eller går du, som jag, igenom din graviditet i stort sett själv? Du är så snäll mot min unge, och jag vet att när hen är där, är det du som drar det tyngsta lasset. Du är mer förälder till min unge än vad han är. Jag är så orolig för dig, men vågar aldrig fråga. Kanske har han mognat. Han är ju snart 40. Men hittills har jag inte sett några tecken på det. Min unge kommer hem efter sin helg hos er och säger jämt att ni bråkat, du och biopappan. Är han snäll mot dig? Du är så ung, och jag vill så gärna visa att jag finns här för dig. Men jag vågar inte. Kanske är du faktiskt lycklig, och då skulle min fråga förstöra mer än hjälpa. Men jag finns här för dig. Jag hoppas att han är snäll mot dig. Jag hoppas att ni får det bra.

• Anonym (Hedd)
    Anonym (lisa) skrev 2014-08-10 20:07:06 följande:

Till bonusmamman

Är han snäll mot dig? Finns han där för dig eller går du, som jag, igenom din graviditet i stort sett själv? Du är så snäll mot min unge, och jag vet att när hen är där, är det du som drar det tyngsta lasset. Du är mer förälder till min unge än vad han är. Jag är så orolig för dig, men vågar aldrig fråga. Kanske har han mognat. Han är ju snart 40. Men hittills har jag inte sett några tecken på det. Min unge kommer hem efter sin helg hos er och säger jämt att ni bråkat, du och biopappan. Är han snäll mot dig? Du är så ung, och jag vill så gärna visa att jag finns här för dig. Men jag vågar inte. Kanske är du faktiskt lycklig, och då skulle min fråga förstöra mer än hjälpa. Men jag finns här för dig. Jag hoppas att han är snäll mot dig. Jag hoppas att ni får det bra.

Vad fint skrivet fast innehållet inte var kul.

Tänk om biomamman haft ditt hjärta och omtanke.
  • Anonym (lisa)

Tack! Såhär tänker jag varje gång jag träffar henne.

• Anonym (loco)

Jag fattar inte hur man kan ha egna barn å samtidigt utsätta bonusbarnet som du gör å samtidigt låtsas att du bryr dig. 

Mer manipulativ människa finns inte å jag hoppas karma biter dig i röven, att sanningen kommer fram å att sociala tar dina ungar för det är synd om dom om dom ska behöva växa upp med en sån mor, ge dom chansen att bli kloka människor medan dom har en chans. 

å DU borde spärras in på sluten anstalt, medan mitt ex tappat all sin manlighet å står vid sidan om som ett fån å gör INGET för att skydda sitt barn. 

Det ni gjort mot ditt bonusbarn, mot mig och övriga syskon på min sida är oförlåtligt och jag kommer inte ge mig innan mina barn är skyddade och jag har ensam vårdnad. 

Vad du gör mot mig för att jävlas är en sak men

LÅT FÖR HELVETET MINA BARN VARA! 

Dom är inte dina vapen, dom har inte förtjänat detta, låt dom vara barn och sluta straffa dom för att straffa mig, hur jävla svårt ska det vara. 

Jag önskar verkligen inte dina barn det helvetet du utsatt mina barn för samtidigt hoppas jag att du ska behöva genomgå det som mamma å förhoppningsvis se hur illa det skadar DINA barn, först då KANSKE du skulle kunna inse vad fan du håller på med!

• Anonym (kärringjävel)

Jag förbannar den dag min pappa la ögonen på dig. 

• nymedlem
    Anonym (loco) skrev 2014-08-11 12:14:30 följande:

Jag fattar inte hur man kan ha egna barn å samtidigt utsätta bonusbarnet som du gör å samtidigt låtsas att du bryr dig. 

Mer manipulativ människa finns inte å jag hoppas karma biter dig i röven, att sanningen kommer fram å att sociala tar dina ungar för det är synd om dom om dom ska behöva växa upp med en sån mor, ge dom chansen att bli kloka människor medan dom har en chans. 

å DU borde spärras in på sluten anstalt, medan mitt ex tappat all sin manlighet å står vid sidan om som ett fån å gör INGET för att skydda sitt barn. 

Det ni gjort mot ditt bonusbarn, mot mig och övriga syskon på min sida är oförlåtligt och jag kommer inte ge mig innan mina barn är skyddade och jag har ensam vårdnad. 

Dom är inte dina vapen, dom har inte förtjänat detta, låt dom vara barn och sluta straffa dom för att straffa mig, hur jävla svårt ska det vara. 

Jag önskar verkligen inte dina barn det helvetet du utsatt mina barn för samtidigt hoppas jag att du ska behöva genomgå det som mamma å förhoppningsvis se hur illa det skadar DINA barn, först då KANSKE du skulle kunna inse vad fan du håller på med!

Det hör inte till trådens ämne, men jag blir extremt nyfiken på vad denna människa har gjort? Låter fruktansvärt!
  • Anonym (Oj)
    Anonym (loco) skrev 2014-08-11 12:14:30 följande:

Oj!

Blir också nyfiken på vad denna bonusmamma gjort..
Svar på tråden Skriv SMS som du inte kan till Biomamman/bonusmamman