• lillaponnyn

Kamouflage`? gillar mönstret kan man ha det?

Hej

Kan man Kamouflagefärgade kort byxor i sommar?
    Gillar det gröna med mera

Men påminner det mycket om krig

// mig

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Kamouflage`? gillar mönstret kan man ha det?
  • Tom Araya

Jag älskar "camo" och desutom är många plagg i camo väldigt praktiska, så mitt svar är ja.

Det är väl inte "gå-bort-fint" men tufft, snyggt, praktiskt till vardags och för soft/avslappnad/friluftsliv på fritid.

Krigiskt med camo...Drömmer....äh, vem fan bryr sig?

Jag köpte ett par begagnade byxor av försvarets M90 och klippte av under benfickorna, sydde upp fåll och så hade jag ett par billiga, snygga, tuffa, praktiska kortbrallor.

• HäckHäxan

Klart du kan. Det viktiga är att du gillar dom. Själv hade jag ett tag dille på militärkläder överlag, gick ofta i cammobrallor och vanliga gröna, måste tillägga att jag är praktisk och de har för jäkla bra fickor Samma med militärjackor, tror jag använde sönder de jag fick när jag var med i Lotta Kåren hehe.

Tom Araya skrev 2014-04-13 04:55:08 följande:
    Jag älskar "camo" och desutom är många plagg i camo väldigt praktiska, så mitt svar är ja.

Det är väl inte "gå-bort-fint" men tufft, snyggt, praktiskt till vardags och för soft/avslappnad/friluftsliv på fritid.

Krigiskt med camo...Drömmer....äh, vem fan bryr sig?

Jag köpte ett par begagnade byxor av försvarets M90 och klippte av under benfickorna, sydde upp fåll och så hade jag ett par billiga, snygga, tuffa, praktiska kortbrallor.
    Gillade M90 modellen jag. OCH så är jag sanslöst imponerad av dig som kan hantera en symaskin. Det kan inte jag skryta med fast jag har en
    Canis meus id comedit
  • lillaponnyn

Hej alla

tack för svar

jag gillar mönstret men dock inte krig
    är rädd för att folk kanske tänker oj hon gillar krig

Varför jag frågar om allt sånt här är att jag har varit mobbad i 9 år och alla kläder var sätt det var samma som mobbarna blev jag retad, slagen med mera

så jag är alltid osäker på allt

Men just nu frågade jag mest också för det med tänk om någon tror hon gillar krig

• HäckHäxan
    lillaponnyn skrev 2014-04-13 05:15:11 följande:
    Hej alla

tack för svar

Varför jag frågar om allt sånt här är att jag har varit mobbad i 9 år och alla kläder var sätt det var samma som mobbarna blev jag retad, slagen med mera

Men just nu frågade jag mest också för det med tänk om någon tror hon gillar krig
    Rent krasst kan du ha på dig apdyra kläder och ändå bli mobbad. Jävligt tråkigt att du blev det dock, ingen skall behöva bli det!

Vet du vad, kör stenhårt på det du gillar, försök skita i alla andra, gå i sånt du trivs i och tycker om, som du tycker klär dig, bara för din skull och ingen annans.

Men nej folk brukar nog inte dra parallellen med krig, det är ju mer ett tyg ett vanlig mönster idag och inget som enbart militären använder.
    Canis meus id comedit
  • lillaponnyn
    HäckHäxan skrev 2014-04-13 05:28:23 följande:
    Rent krasst kan du ha på dig apdyra kläder och ändå bli mobbad. Jävligt tråkigt att du blev det dock, ingen skall behöva bli det!

Vet du vad, kör stenhårt på det du gillar, försök skita i alla andra, gå i sånt du trivs i och tycker om, som du tycker klär dig, bara för din skull och ingen annans.

Men nej folk brukar nog inte dra parallellen med krig, det är ju mer ett tyg ett vanlig mönster idag och inget som enbart militären använder.
    jo mobbning sitter i flera år ibland hos vissa och jag är en sådan som har svårt att gå vidare

och då gäller det också kläder, vad jag en köper

Jo du har rätt, jag ska det jag trivs med..
  • Tom Araya
    lillaponnyn skrev 2014-04-13 05:15:11 följande:
    Hej alla

tack för svar

Just kläder ur gammalt militärt överskott är ju rena modeplagget bland vänster-, freds- och miljöaktivister. Troligen just för att de är praktiska, slitstarka och passar för natur- och friluftsliv samt att det är PK att köra på second hand. Dock har det mest varit helgrönt av modeller från 60-70-talet. Vissa modeller nytillverkas det t.o.m. kopior på idag.

Jag tycker det finns tre huvudlinjer för klädstil:

1. Följa modet och alltid ha det som är inne och de populära märkena.

2. Helt egen stil eller etablerad "alternativ" stil. Man är inte rädd för att sticka ut.

3. Inget av 1 eller 2, bara vanliga kläder som inte sticker ut och inte följer någon särskild smak.

Av dessa 3 är det 3:an som löper störst risk att bli mobbad över kläderna.

Sedan finns det underkategorier med blandningar av 2 alternativ eller alla tre, vari många faller under.
  • Passionsfrukt

Jag gillade aldrig camo men förra sommaren fick jag nånslags knäpp och köpte en camofärgad maxikjol. Den kan jag ha med nåt färgglatt genomskinligt linne med ett svart linne under på sommaren.
    Har även scarf och ballerinas i camo men undviker att använda dem alla tre på samma gång ;)

Har inte annars nån camostil på kläderna, bär det jag vill ha, det varierar från "tufft" till lite "kvinnligare" stil med rysch och pysch, helt vad jag känner för!

Kör hårt!

Svar på tråden Kamouflage`? gillar mönstret kan man ha det?