• KennethSvedala56

vad hände när kamphunden blir föbjuden i sverige?

låt oss leka med tanken att ett barn omkommer till följd av en understimulerad kamphunds vidriga lust att döda.
    och beatris ask får tummarna ur o lagstiftar en lag som förbjuder kamphundar.
    vad händer med alla amstaffar "pitbulls" o andra kamphundar som redan förpestar landets gator o städer.
    kommer de avlivas eller kommer de massemigrera till ett annat land?

• Svar på tråden vad hände när kamphunden blir föbjuden i sverige?
  • KennethSvedala56
    Nenne666 skrev 2014-04-13 14:45:40 följande:

Jag har hållit på med hundar i precis hela mitt liv och jag har då inte hämtat min kunskap från Aftonbladet, då hade jag kanske hållit med dig.

ja men kamphunden e inte farlig för ägaren utan för alla utanför flocken.
  • Mawliiin

Med hans beskrivning så finns de ju inga kamphundar:) så då är de lugnt;)

Om man inte pumpar i dom anabola , vilket antagligen inte är så vanligt hoppas jag..

• SecretMe
    KennethSvedala56 skrev 2014-04-13 14:38:56 följande:

det e en egen undergrupp till hunden. kamphunden har överdrivna käkar, känner ingen smärta. släpper aldrig bettet samt e överdrivet muskelösa. öppna ögonen e du snäll o läs aftonbladet.
    Hahaha, och Aftonljuget vet allt?

Uppenbarligen inte.
  • Tonårsmamman1
    KennethSvedala56 skrev 2014-04-13 14:25:30 följande:
    låt oss leka med tanken att ett barn omkommer till följd av en understimulerad kamphunds vidriga lust att döda.
    vad händer med alla amstaffar "pitbulls" o andra kamphundar som redan förpestar landets gator o städer.
    kommer de avlivas eller kommer de massemigrera till ett annat land?
    Du kan kanske ta med dom när du ska resa till Filippinerna?
  • realisten

[quote=73004124][quote-nick]KennethSvedala56 skrev 2014-04-13 14:25:30 följande:[/quote-nick]låt oss leka med tanken att ett barn omkommer till följd av en understimulerad kamphunds vidriga lust att döda.

kommer de avlivas eller kommer de massemigrera till ett annat land?[/quo!

läs på någon gång istället för att starta dessa trådar. Dina såkallade kamphundar kommer aldrig att förbjudas i Sverige. Om du är så orolig för dom kanske du ska ta och imigrera och så kanske du märker att i dom länderna förbudet finns så finns problemet hundattacker fortfarande kvar. Du kanske verkligen borde träffa en amstaff eller pitbull med rätt ägare så du får se själv vilka härliga familjehundar dom faktiskt är.

• realisten
    KennethSvedala56 skrev 2014-04-13 14:38:56 följande:
    det e en egen undergrupp till hunden. kamphunden har överdrivna käkar, känner ingen smärta. släpper aldrig bettet samt e överdrivet muskelösa. öppna ögonen e du snäll o läs aftonbladet.

Eller så börjar du själv läsa på lite om dessa hundar istället för att lita på det som skrivs i kvälls skvallerblaskorna.
  • realisten
    KennethSvedala56 skrev 2014-04-13 14:48:13 följande:
    ja men kamphunden e inte farlig för ägaren utan för alla utanför flocken.

Enligt Aftonbladet då eller??
  • MrsBlue

Vad har du träffat för hundar som passar in på din beskrivning??
    Har träffat många amstaffar och möjligen en stämmer in på den beskrivningen.
    Har en hane på snart 5 år, går superbra ihop med andra hundar, känner smärta, har jäkligt stora käkmuskler och är rätt stor, släpper inte gärna en leksak men skriker jag aj släpper han på en gång.
    Jag kan inte prata med min hund men jag måste läsa av honom och inte utsätta honom för stressande situationer då det kan hända att den snällaste hunden agerar aggressivt.
    Det är ofta där det går fel, man ska inte tro att man har världens snällaste hund lika lite som man ska tro att alla amstaffar/pitbulls är avskum som inte borde få leva.
    Det är ren dumhet och säger mer om dig än om denna underbara hundras.

• bullenochgrisen

De kommer att inse precis som danmark att siffrorna inte minskade då andra raser istället ökade. Att ta bort vissa raser helt är ingenting som kommer att lösa antal hundattacker. Du kan träna vilken hund som helst till det. En muskelhund har inte kamplust till för att döda människor. Många raser är avlade till tjurhettsning.

• realisten
    bullenochgrisen skrev 2014-04-23 19:14:10 följande:
    De kommer att inse precis som danmark att siffrorna inte minskade då andra raser istället ökade. Att ta bort vissa raser helt är ingenting som kommer att lösa antal hundattacker. Du kan träna vilken hund som helst till det. En muskelhund har inte kamplust till för att döda människor. Många raser är avlade till tjurhettsning.

• tänk smart

Frågan är när folk ska förstå att det är ägarens uppfostran av hunden som avgör hur hunden blir, och det gäller alla raser. Svårare raser ska absolut inte förbjudas! Istället ska man förbjuda personer som inte kan uppfostra dessa hundar på rätt sätt från att skaffa dem. Det finns ingen mening med att förbjuda hundar som är helt underbara i rätt händer! 

• Bully

Måste flika in här! Har Dock inte läst alla kommentarer,men jag är ett bra exempel på denna ras! Har haft en hund som föräldrarna och alla led tillbaka varit meriterade gamedogs! Och hade legender inom den världen i sitt led väldigt nära med! Men denna hund kom till en familj oss då levde med en del andra hundar och katt! Var aldrig aggressiv eller något!! Fast han hade meriterade gamedogs föräldrar och legender i ledet! Vi uppfostrade han precis som en annan hund ! :)

Hunden blir vad man gör den till:)

Mvh

• Bully
    SecretMe skrev 2014-04-13 15:36:11 följande:

Uppenbarligen inte.

Klart dom känner smärta! Men vissa tål det bättre än andra! Precis som

Med boxning vissa tål slag bättre än andra! Alla hundar som används som baitdog då? Dom är inga kamphundar fast dom är av den typen av ras! Muskulösa kroppar nja en tränad hundar har ju mer än en sofftpotatis :)

Överdriva käkar vet jag inte heller om jag håller med! En pitbull har visserligen större käk muskel än vissa andra hundar! Men rottisen har större

Tex! Detta med aldrig släppa taget! Precis som med en polishund! Som är tränad att inte släppa tjuven :) sen har ju vissa raser och individer mer vilja att inte släppa! Du kan inte ha en polishund i tjänst som vill släppa hela tiden tjuven,eller som inte framåthet....
  • Bully
    SecretMe skrev 2014-04-13 15:36:11 följande:

Uppenbarligen inte.

Mitt inlägg var svar på det Kenneth skrev om kamphundar som du svarade på :) lite fel bara men är ny här inne :)
Svar på tråden vad hände när kamphunden blir föbjuden i sverige?