• Anonym (O.N)

skillnaden på växelvis och heltids..

Förklara för mig, ni som kanske upplever det själva, vilken skillnad är det mellan växelvis boende barn (varannan vecka) och heltids boende barn? Allså i särbehandling? Ska man vara mer tillmötesgående och snäll mot de barn som kommer varannan, och ska man tänka på att satsa på heltids när de andra inte är hemma? I vårat hushåll är växelbarnen mer viktiga än heltids när de är hemma, fast mot min vilja. Min man och jag är något oense om saken nämligen..
    Jag säger bara en gång; undanbedes troll kommentarer.
    Tacksam för olika synpunkter, sen om jag håller med eller inte är upp till mig.

• Svar på tråden skillnaden på växelvis och heltids..
  • Anonym (mim)

Men om ni har pratat och det inte funkar, och rådet om att du testar köra efter hans stil inte passar dig/er, har du funderat på familjerådgivning? Det verkar som enda lösningen för dig är att han ser orättvisan men han lyssnar ju inte på vad du säger. Eller har jag uppfattat det fel?

• Lovizas Mamma

Ingen skillnad, vi har tre gemensamma och min dotter bor vv. Jag tror det lätt kan bli syskonrivalitet om det ska vara extra dalt med barnet som bor vv. Vi kan ju inte pausa våra liv när min dotter bor hos pappan bara för att hon kan missa nått kul...på sin höjd att vi flyttar taco-kvällen från lördag till söndag.

• Ann Cistrus
    Anonym (O.N) skrev 2014-04-14 13:35:04 följande:

Ja naturligtvis har de det och det var väl ändå inte vad detta handlar om eller.
    Men visst absolut föreläsning för sina egna hade funkat fint, om det inte varit för att jag har alla måndag till fredag sju till fem. Och när jag börjar jobba har min man många kvällar och helger. Så bra där, men tyvärr.
    Jag tror faktiskt att det är precis vad detta handlar om. Din man särbehandlar sina barn sedan tidigare, han håller inte med dig om att det är ett problem. Vi kan ju dryfta detta fram och tillbaks tills vi blir blå i ansiktet men det förändrar inte hur din man gör eller känner.

Tydligen är det vanligt att barn som bor vv eller vh blir behandlade med silkesvantar eftersom deras föräldrar har skuldkänslor för att deras kärnfamilj kraschade och de nu får flänga fram och tillbaka mellan två hem. Jag hade kanske själv curlat mina barn lite extra om jag satt i din sambos situation, jag vet faktiskt inte. Jag tycker att alla barn som bor under samma tak ska ha samma regler (eller iaf åldersadekvat rättvist) och få samma och åldersadekvata konsekvenser för övertramp. Din man tycker annorlunda? 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • slutatsnusa
    Anonym (O.N) skrev 2014-04-14 11:59:29 följande:

Tack för rådet, men absolut inte. Vi är en familj, på det sättet delar vi inte upp oss. Det är inte att jag "leker" familj, utan vi är det, han om någon är med i konceptet. Det är mer ovanligt som blandfamilj, därför så får man alltid råden "dela upp er". Men vi är inte den familjen, vill inte va och är inte. Däremot anser vi våra tidigare barn väldigt viktiga, som vi inte får glömma bort. Men där det skär sig många gånger är just skillnaden barn emellan. Så ser det ut hos oss.

Ess har gett dig flera bra råd och olika förslag på lösningar
    lyssna på en veteran inom området vetja Flört
    för övrigt verkar det ju som om ni faktiskt är lite uppdelade oavsett du vill det eller inte
    kanske blir det så när vissa barn bor vv och en del på heltid
    jag har inga andra råd att ge än de du redan fått av Ess
  • Anonym (O.N)
    slutatsnusa skrev 2014-04-14 16:18:36 följande:
    Ess har gett dig flera bra råd och olika förslag på lösningar

lyssna på en veteran inom området vetja

för övrigt verkar det ju som om ni faktiskt är lite uppdelade oavsett du vill det eller inte

kanske blir det så när vissa barn bor vv och en del på heltid

jag har inga andra råd att ge än de du redan fått av Ess

Ok så bara för att hon har gett mig råd måste jag gå med på det, eller för den delen hålla med? Nä funkar inte ens så i riktiga livet, som om du blir sur på kassörskan för att hon inte håller med dig he he
  • Anonym (O.N)
    Lovizas Mamma skrev 2014-04-14 14:01:06 följande:
    Ingen skillnad, vi har tre gemensamma och min dotter bor vv. Jag tror det lätt kan bli syskonrivalitet om det ska vara extra dalt med barnet som bor vv. Vi kan ju inte pausa våra liv när min dotter bor hos pappan bara för att hon kan missa nått kul...på sin höjd att vi flyttar taco-kvällen från lördag till söndag.

Ja eller hur det håller jag med dig om, tänk om min man tänkte som du. Hur gör ni med kläd köp osv? Måste din dotter få det de andra får fast hon inte är hemma?
  • Anonym (O.N)
    Anonym (mim) skrev 2014-04-14 13:48:22 följande:
    Men om ni har pratat och det inte funkar, och rådet om att du testar köra efter hans stil inte passar dig/er, har du funderat på familjerådgivning? Det verkar som enda lösningen för dig är att han ser orättvisan men han lyssnar ju inte på vad du säger. Eller har jag uppfattat det fel?

Ja det är korrekt uppfattat. Kanske vore nåt familjerådgivning..
  • slutatsnusa
    Anonym (O.N) skrev 2014-04-14 21:28:02 följande:

Ok så bara för att hon har gett mig råd måste jag gå med på det, eller för den delen hålla med? Nä funkar inte ens så i riktiga livet, som om du blir sur på kassörskan för att hon inte håller med dig he he

hehe nä det är ju inte så det funkar
    ett råd är ett råd och ingen lag eller regel som du måste följa utan mer som nåt en kan fundera över
    du gör ju precis som du vill
    jag fattar inte liknelsen med kassörskan?
    är hon också bonusmorsa?
  • Anonym (O.N)
    slutatsnusa skrev 2014-04-14 23:05:42 följande:
    hehe nä det är ju inte så det funkar

ett råd är ett råd och ingen lag eller regel som du måste följa utan mer som nåt en kan fundera över

du gör ju precis som du vill

jag fattar inte liknelsen med kassörskan?

är hon också bonusmorsa?

Ärligt, hur smart är du..?
  • Påven Johanna
    Anonym (O.N) skrev 2014-04-19 10:56:56 följande:

Vilket självmål av dig. 
  • Anonym (O.N)
    Påven Johanna skrev 2014-04-19 12:21:37 följande:
    Vilket självmål av dig. 

Haha woj woj hur endel verkligen är ute efter att just skriva liknande kommentarer om andra.. Halleluja på dig Måste säga detsamma om dig deer friend
  • slutatsnusa
    Anonym (O.N) skrev 2014-04-19 10:56:56 följande:

ärligt, är du helt humorbefriad? Solig
Svar på tråden skillnaden på växelvis och heltids..