Hur blir det med min psyke egentligen?
Jag går på en kurs med personer som har Asperger syndrom. I och med att de flesta kurserna i samma ämne vill ha människor so. Har tidigare erfarenhet. Och de andra skolorna var fulla. Så jag ser en öppning men den är för personer som har Asperger syndrom. Det gör väl inget tänker jag för mig själv. Jag får lära mig om dessa personer och jag får också erfarenhet. Men det tar verkligen på krafterna. En deltagare är den som bestämmer och har oftast "rätt". När det kommer fram till att man själv hade rätt. Blir det inget ord som "förlåt". Det finns ingen som helst känslor om att andra skulle kunna bli sårade. Och så har den här personen lite mer saker som gör mig irriterad. Den ena personen är den som gärna vill verka smart. Han säger liksom "du kunde kunde ha gjort det såhär. För jag förstår inte när det blir såhär" och kritiserar en massa onödiga saker. Och säger hur jag kunde ha gjort det, fast det egentligen inte ens skulle spela roll om jag hade gjort det på hans sätt. Det enda som man tjänar på det är att han bara blir bekväm i det inget annat. Och nu när jag tänker på det, är det alltid något jävla "fel" som man gör. Och alltid en massa onödigt kritik som man bara helt enkelt blir förbannad över att få höra. En annan är mer som en mytoman. Han har ingen Asperger syndrom. Men han är en riktig jävla mytoman och har andra små saker som får mig att vilja hålla mig avstånd från honom. Och så finns det en annan som jag tycker är en idiot. Jag har endast två stuckna so. Jag trivs med i gruppen. Den ena har Asperger syndrom och den andra har autism. I gruppen är vi hela sju stuckna on man räknar med mig. Jag har nu gått där i åtta månader och kommer sluta där slutet av maj. Men jag undrar. Hur påverkar detta mig rent psykiskt egentligen? Jag känner mer eller mindre att jag blivit sämre på något vis. Jag vet inte o. Detta är en inbillning eller om det verkligen är så. Det kanske är något man behöver fråga läraren och se om denne har märkt något. Men kan detta påverka mig på ett negativt sätt? Liksom det sociala området och det psykologiska och så? Tack på förhand!