• Comet

Brukar ditt förskolebarn ha på sig samma kläder två dagar i rad?

Har ditt barn ibland på sig samma kläder som gårdagen när det går till förskolan?

Förutsatt att kläderna fortfarande är rena såklart.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar ditt förskolebarn ha på sig samma kläder två dagar i rad?
  • Fenina

Svarade ja, eftersom jag inte ser någon anledning till att ett par rena byxor inte skulle kunna användas två dagar i rad. Svaret i praktiken är dock nej, eftersom barnens byxor aldrig är rena efter en dag. 

>> det är okej att tänka fel, så länge man tänker själv <<
  • minelina

Visst, om de är rena. Med byxor kan det faktiskt inträffa. Mer vanligt är dock att kläderna är smutsiga eller blöta, och att hon har andra kläder när vi hämtar än hon hade på morgonen.

• Litet My
    Natulcien skrev 2014-04-16 09:21:14 följande:
    Jag håller med dig! Folk tvättar ihjäl sig.
    På vår förskola har det gått både vattkoppor, magsjuka, springmask och löss i vinter. Vår son har inget drabbats av något av det (inte vi andra heller), "trots" att han får behålla förskolekläderna på när han kommer hem.
    Instämmer

Sedan funderar jag på varför många låter barnet bara byta en icke fläckad tröja men byxor kan de ha 2 dagar, skall man se till bakterier så borde ju byxorna vara mer smutsiga med tanke på hur de kryper runt på golvet och sitter/kastar sig överallt även om det inte är den synliga smutsen.

Rent krasst borde ju en tröja med matfläckar och lite eget snor på vara hälsosammare.
  • Fenina
    Litet My skrev 2014-04-16 12:42:54 följande:
    Instämmer

Sedan funderar jag på varför många låter barnet bara byta en icke fläckad tröja men byxor kan de ha 2 dagar, skall man se till bakterier så borde ju byxorna vara mer smutsiga med tanke på hur de kryper runt på golvet och sitter/kastar sig överallt även om det inte är den synliga smutsen.

Rent krasst borde ju en tröja med matfläckar och lite eget snor på vara hälsosammare.
    Nu är inte jag bakterierädd, men jag tror att jag applicerar mitt eget tänk på barnen, eftersom jag skulle låta de ha samma byxor om de inte lortade ner sig jämt. Jag själv har inte samma tröja två dagar i rad, eftersom den kan lukta svett, det känns ofräsch(även om det varken är ofräscht eller luktar svett). Helt onödigt egentligen eftersom barnen inte luktar svett alls. 
    >> det är okej att tänka fel, så länge man tänker själv <<
  • Eisa

Om de är rena. Vilket ALDRIG hänt.

• Mellanmjölkens land

Byxor och tjocktröjor händer det regelbundet med, t-shirtar ibland om de skulle råka vara rena men aldrig trosor. Jag anser att man byter trosor varje dag.

• daimstrut

Röstade ja men det händer extremt sällan att kläderna är rena på min snart treåring och femåring, så det blir byte i stort sett varje dag.

• glassen

Så få alternativ att rösta på. Trosor, sockar och t-shirts byts varje dag. Byxor kan användas två dagar vid enstaka tillfällen, men oftast luktar kläderna illa efter en dag i förskolan. Extratröjor går oftast att ha flera dagar.

• Ida Elise

Nej, det har aldrig hänt att min tvååring kommit hem från förskolan med rena kläder. Snarare skulle man nog behöva byta flera gånger om dagen egentligen.

• katastrofplantagen

Hon har aldrig samma kläder i två dagar. Efter förskolan känns de smutsiga och åker i tvätten och det gör de automatiskt på kvällen när hon inte varit där också. Jag gör samma sak med mina egna kläder.

• Dr Mupp

Skulle inte hända nej.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Emelie578

Om kläderna är rena ser jag inga problem med att ha dem två dagar i rad, vi har lyckats med det två ggr sedan dottern började fsk tror jag Oskyldig.

* Liv Linnéa 20110815
Svar på tråden Brukar ditt förskolebarn ha på sig samma kläder två dagar i rad?