• Anonym (:()

Barnet flyttat hit = inget mer sex....

Mannens barn har nu flyttat hit på heltid efter att ha bott varannan vecka tidigare.

Detta innebär att vi aldrig rör varandra och har inte haft sex på ...... jag kommer inte ihåg när?

Vet inte hur länge jag kommer stå ut med detta då jag personligen tycker sex är viktigt i ett förhållande, något mannen också brukade tycka.

Barnet är hemma 24/7 så någon egen tid har vi aldrig och mannen vägrar ha sex när barnet är hemma pga risk att barnet skulle höra något.

Ska jag flytta eller försöka stå ut?

• Svar på tråden Barnet flyttat hit = inget mer sex....
  • Anonym (moe)
    Påven Johanna skrev 2014-04-18 21:14:50 följande:
    Hon var kanske tydligare med vad hon önskade än vad du är. Vad bestod dina små vinkar av?

Jo, hon hade säkert ett annat tillvägagångssätt och mer målmedveten än jag.

Det jag har gjort idag är att ge komplimang och säga, typ, att jag vill ha närhet och även närmat mig rent fysiskt. Andra gånger kan jag säga mer eller mindre rent ut vad jag vill.

Men det är nog dags att byta tillvägagångssätt. Just nu känner jag mig mest uppgiven, mer som jaja, skit i det då.
  • Anonym (TS)

Hmm....... jag undrar om sambon läst denna tråd eller bara själv kommit till insikt? Drömmer

Vi hade sex länge igår och när vi hörde barnet utanför sovrumsdörren säger han bara "NN är gammal nog att förstå att vuxna människor har sex".

Så nu verkar detta problem vara ur världen.

• Anonym (TS)
    Anonym (moe) skrev 2014-04-19 00:26:55 följande:

Jo, hon hade säkert ett annat tillvägagångssätt och mer målmedveten än jag.
    Det jag har gjort idag är att ge komplimang och säga, typ, att jag vill ha närhet och även närmat mig rent fysiskt. Andra gånger kan jag säga mer eller mindre rent ut vad jag vill.
    Men det är nog dags att byta tillvägagångssätt. Just nu känner jag mig mest uppgiven, mer som jaja, skit i det då.
    Jag gjorde inte mer än det du beskriver här. Jag sa nog aldrig någonting eftersom jag inte ville att han skulle uppfatta det som kritik mot att barnet flyttat hit.

Jag tror det var min sambo som själv insåg att han saknar närhet och sex och därav gjorde något åt saken. Jag väntade väl ut honom kan man kanske säga?

Jag hade också kommit till den punkten då jag känner "jaja, sk*t samma då". Jag tänkte till och med nobba igår kväll för att jag var så less och irriterad, men jag ångrade mig eftersom jag faktiskt VILL ändra situationen och äntligen fick chansen. Tur det.
  • Ess
    Anonym (TS) skrev 2014-04-19 06:42:51 följande:
    Hmm....... jag undrar om sambon läst denna tråd eller bara själv kommit till insikt? Drömmer

Vi hade sex länge igår och när vi hörde barnet utanför sovrumsdörren säger han bara "NN är gammal nog att förstå att vuxna människor har sex".

• Anonym (moe)
    Anonym (TS) skrev 2014-04-19 06:42:51 följande:
    Hmm....... jag undrar om sambon läst denna tråd eller bara själv kommit till insikt?

Vi hade sex länge igår och när vi hörde barnet utanför sovrumsdörren säger han bara "NN är gammal nog att förstå att vuxna människor ha sex".

Vad bra! Kanske gav du honom helt enkelt utrymme att komma underfund med det själv. Ibland när man blir så där att man börjar ge upp, det är då det händer.

Jag tror att jag ska försöka mig på en pratstund med min sambo. Prata om hur det egentligen ser ut. Pojken ska va hos sin mamma ett par veckor i sommar, med vårt nuvarande samliv är det först då vi kan ha nåt intimt igen.

Men vi har andra problem också. Jag vet vad han kommer att ta upp, jag vet vad han går och tänker på, jag vet att han inte mår bra över sin livssituation men jag vet inte om det blir bättre av att vi har det så här.
  • Tyra22
    Anonym (:() skrev 2014-04-14 20:32:56 följande:
    Mannens barn har nu flyttat hit på heltid efter att ha bott varannan vecka tidigare. Detta innebär att vi aldrig rör varandra och har inte haft sex på ...... jag kommer inte ihåg när? Vet inte hur länge jag kommer stå ut med detta då jag personligen tycker sex är viktigt i ett förhållande, något mannen också brukade tycka. Barnet är hemma 24/7 så någon egen tid har vi aldrig och mannen vägrar ha sex när barnet är hemma pga risk att barnet skulle höra något. Ska jag flytta eller försöka stå ut?

Jag skulle nog undra vem han har sex med???
  • Anonym (TS)
    Tyra22 skrev 2014-04-29 23:33:49 följande:

Jag skulle nog undra vem han har sex med???
    Förhoppningsvis inte med någon annan än mig? Drömmer  Vilket jag inte tror. Vi har det jättebra i nuläget.

Han nämner inte det här med barnet längre, vet inte om det ens var anledningen från början?

Ja ja....... nu är allt som det ska i alla fall.

Anonym (moe) Hur går det för dig/er?
  • Anonym (Hepp)
    Mannens barn har nu flyttat hit på heltid efter att ha bott varannan vecka tidigare.

Detta innebär att vi aldrig rör varandra och har inte haft sex på ...... jag kommer inte ihåg när?

Vet inte hur länge jag kommer stå ut med detta då jag personligen tycker sex är viktigt i ett förhållande, något mannen också brukade tycka.

Barnet är hemma 24/7 så någon egen tid har vi aldrig och mannen vägrar ha sex när barnet är hemma pga risk att barnet skulle höra något.

I hear you! Det är likadant här. Mannens nu vuxna barn bor hos oss på heltid och han är rädd att de ska höra oss. Om de varit små hade man kunnat passa på när de lagt sig. Vi har faktiskt tagit in på hotell någon enstaka gång. personligen tycker jag att den bästa lösningen är att de flyttar hemifrån.
  • Anonym (moe)
    Anonym (TS) skrev 2014-04-30 07:19:20 följande:
    Förhoppningsvis inte med någon annan än mig?   Vilket jag inte tror. Vi har det jättebra i nuläget.

Han nämner inte det här med barnet längre, vet inte om det ens var anledningen från början?

Ja ja....... nu är allt som det ska i alla fall.

Anonym (moe) Hur går det för dig/er?

Hej Ts, roligt höra att allt är som det ska!

Jag och min sambo tog ett snack då för ett tag sen men jag tycker inte det ledde nån vart. Det blev väl ungefär som väntat. Jag tog upp att jag inte kan se att vi kommer ha sex förrän sonen träffar sin mamma. Men vi har ju andra problem också och har ju vart ihop lite längre, vi är förbi förälskelsefasen, vi har ett småbarn och ett till på väg. Han tycker synd om sig själv för att alla andra styr hans liv.

Mamman stack och lämnade över sonen på heltid. Jag påminde honom om att jag redan tidigare pratat om att skillnaderna mellan när sonen var hos oss och när han var hos mamman var för stora och att det inte håller att leva så här nu på heltid. Jag får panik över att vi inte kan skapa utrymme för oss, att det alltid beror på om sonen råkar ge oss utrymme. Vi har ingen möjlighet att själva dra oss undan om vi behöver det. Sonen har aldrig behövt förstå att vi är vuxna med behov av att vara med bara varandra. Jag vet inte hur man gör.

Jag tänker mig med mina egna barn att man lär dom sakta men säkert att kunna leka självständigt och att man lär dom ge vuxentid utan att de för den sakens skull ska känna sig oönskade. Just nu har man ju tiden efter de gått och lagt sig, som i och för sig kan bli avbruten av att nån vaknar, eller förskjuten med att nån tar längre tid att somna. Så kan det ju vara. Men sen, när de får lägga sig senare, jag har svårt att se att vi ska sitta där i soffan allihop och alltid låta oss styras av om de råkar ha nåt att göra på egen hand eller inte. Jag kan tänka mig att det ibland skapas tillfällen som man ser som extra bonus men att man också måste se till att själv skapa några tillfällen med jämna mellanrum.

Det tråkiga är ju nu också att man, eller jag, sitter och hoppas var kväll att sonen ska försvinna till sitt, förmodligen för att jag känner mig så maktlös och att man aldrig aldrig någonsin kan styra vår egentid för oss själva. Jag vet inte, hur gör andra familjer? Om sonen drar sig undan till sitt rum så kan han ju gå ut närsomhelst också. En snabbis kan man ju chansa på men längre kramstunder för sig själva blir det ju inte. Och att nån gång då och då natta sonen och förklara att nu vill vi ha lite egentid för oss vuxna, det verkar inte heller gå. Vi kan ta den tiden för oss själva när sonen är nattad för kvällen men det blir alltid så sent och för den delen finns det ingen bestämd tid för det heller längre. Min sambo låter det bli lite som han känner själv för kvällen. Jag vet aldrig hur det blir. Och just nu vågar man väl inte knysta nåt för då känner han sig väl styrd igen...

Och ni som har vuxna barn?! Den här killen är tolv! Vad har jag att vänta? Kommer det bli värre eller bättre?

Ts, du gjorde rätt som tog tag i det här redan nu. Det kan nog vara lätt hänt att man står ut lite för mycket under förälskelsen, bra att du reagerade. Som styvmamma vet man inte alltid heller, man kan lätt begränsas av att man inte ska va en sån där elak en.
  • FrökenKanSjälv
    Anonym (moe) skrev 2014-05-01 09:32:11 följande:

Jag och min sambo tog ett snack då för ett tag sen men jag tycker inte det ledde nån vart. Det blev väl ungefär som väntat. Jag tog upp att jag inte kan se att vi kommer ha sex förrän sonen träffar sin mamma. Men vi har ju andra problem också och har ju vart ihop lite längre, vi är förbi förälskelsefasen, vi har ett småbarn och ett till på väg. Han tycker synd om sig själv för att alla andra styr hans liv.
    Mamman stack och lämnade över sonen på heltid. Jag påminde honom om att jag redan tidigare pratat om att skillnaderna mellan när sonen var hos oss och när han var hos mamman var för stora och att det inte håller att leva så här nu på heltid. Jag får panik över att vi inte kan skapa utrymme för oss, att det alltid beror på om sonen råkar ge oss utrymme. Vi har ingen möjlighet att själva dra oss undan om vi behöver det. Sonen har aldrig behövt förstå att vi är vuxna med behov av att vara med bara varandra. Jag vet inte hur man gör.
    Jag tänker mig med mina egna barn att man lär dom sakta men säkert att kunna leka självständigt och att man lär dom ge vuxentid utan att de för den sakens skull ska känna sig oönskade. Just nu har man ju tiden efter de gått och lagt sig, som i och för sig kan bli avbruten av att nån vaknar, eller förskjuten med att nån tar längre tid att somna. Så kan det ju vara. Men sen, när de får lägga sig senare, jag har svårt att se att vi ska sitta där i soffan allihop och alltid låta oss styras av om de råkar ha nåt att göra på egen hand eller inte. Jag kan tänka mig att det ibland skapas tillfällen som man ser som extra bonus men att man också måste se till att själv skapa några tillfällen med jämna mellanrum.
    Det tråkiga är ju nu också att man, eller jag, sitter och hoppas var kväll att sonen ska försvinna till sitt, förmodligen för att jag känner mig så maktlös och att man aldrig aldrig någonsin kan styra vår egentid för oss själva. Jag vet inte, hur gör andra familjer? Om sonen drar sig undan till sitt rum så kan han ju gå ut närsomhelst också. En snabbis kan man ju chansa på men längre kramstunder för sig själva blir det ju inte. Och att nån gång då och då natta sonen och förklara att nu vill vi ha lite egentid för oss vuxna, det verkar inte heller gå. Vi kan ta den tiden för oss själva när sonen är nattad för kvällen men det blir alltid så sent och för den delen finns det ingen bestämd tid för det heller längre. Min sambo låter det bli lite som han känner själv för kvällen. Jag vet aldrig hur det blir. Och just nu vågar man väl inte knysta nåt för då känner han sig väl styrd igen...
    Och ni som har vuxna barn?! Den här killen är tolv! Vad har jag att vänta? Kommer det bli värre eller bättre?
    Ts, du gjorde rätt som tog tag i det här redan nu. Det kan nog vara lätt hänt att man står ut lite för mycket under förälskelsen, bra att du reagerade. Som styvmamma vet man inte alltid heller, man kan lätt begränsas av att man inte ska va en sån där elak en.
    Det blir ju extra svårt när ni har barn i olika åldrar. Ett par små som går och lägger sig tidigt men också vaknar tidigt, samtidigt en snart tonåring som går och lägger sig sent men också vaknar sent.

Här är det jag som har tonåringar och sambon har inga barn. Vi gör så att vi "tar" tid när vi känner att vi vill vara lite ensamma, går på en promenad, stänger in oss i köket, lägger oss uppepå sängen och snackar mitt på dagen, osv. Men framförallt är morgnarna våra, på vardagarna åker vi till jobbet ungefär när barnen går upp så vi har frukosten för oss själva och på helgerna hinner vi vara vakna i många timmar innan barnen ens funderar på att öppna ögonen. För mig är det viktigt att min relation mår bra så därför satsar jag på "oss". Barnen är naturligtvis också viktiga men de överlever faktiskt att inte ha 100% uppmärksamhet från mig.
  • Anonym (moe)
    FrökenKanSjälv skrev 2014-05-01 10:11:22 följande:
    Det blir ju extra svårt när ni har barn i olika åldrar. Ett par små sm går och lägger sig tidigt men också vaknar tidigt, samtidigt en snart tonåring som går och lägger si sent men också vaknar sent.

Här är det jag som har tonåringar och sambon har inga barn. Vi gör så att vi "tar" tid när vi känner att vi vill vara lite ensamma, går på en promenad, stänger in oss i köket, lägger oss uppepå sängen och snackar mitt på dagen, osv. Men framförallt är morgnarna våra, på vardagarna åker vi till jobbet ungefär när barnen går upp så vi har frukosten för oss själva och på helgerna hinner vi vara vakna i många timmar innan barnen ens funderar på att öppna ögonen. För mig är det viktigt att min relation mår bra så därför satsar jag på "oss". Barnen är naturligtvis också viktiga men de överlever faktiskt att inte ha 100% uppmärksamhet från mig.

Ungefär när kände du att ungarna överlever utan 100% uppmärksamhet? Den här killen har alltid varit väldigt pappig och har haft svårt att sysselsätta sig själv. Börjar väl bli bättre men allt kretsar då bara kring att spela.

Om vi idag skulle ta en promenad för att prata så får pappan dåligt samvete. Det går liksom inte att ta den tiden för sig själva och njuta om man ändå bara får dåligt samvete.

Fick höra igår att bonus troligen kommer flytta till sin mamma snart. Bonus tycker inte om att denne inte får pengar utan att studera eller jobba. CSN har dragit in studiemedlen pga att bonus aldrig går till skolan.
    Vill bara spela dataspel på nätterna och sova på dagarna, något pappan inte går med på.

Jag säger varken bu eller bä gällande detta. Hoppas det löser sig från bonus, och hoppas för bonus skull att även mamman sätter ner foten och ställer lite krav. Det skulle bonus verkligen behöva!

Anonym (moe) skrev 2014-05-01 09:32:11 följande:

Har inte sonen några intressen som han kan pyssla med själv? Film eller spel kan underhålla en 12 åring länge och väl.
    Har han egen dator?

Måste vara jättejobbigt att pappan får dåligt samvete om han inte underhåller sin son dygnets alla vakna timmar.
    Så kan han inte leva i längden. Sonen är 12 år nu, det är inget litet barn utan en snart tonåring.

När mitt barn var liten var jag (precis som du) väldigt noga med att lära barnet att underhålla sig själv och leka på egen hand ibland. Jag var ensamstående i alla år och tyckte det var väldigt viktigt för att jag skulle kunna göra hushållssysslor och annat. Men jag tror det är viktigt även för barnets utveckling.
    Lära sig använda sin fantasi och lära sig att världen inte kretsar runt barnet heeeeela tiden. Annat är viktigt också!

Uppdatering:

Barnet har flyttat till sin mamma för ett par veckor sedan. Jag och sambon har haft det bättre än någonsin.

MEN - nu verkar barnet ha ångrat sig och vill tillbaka till oss igen. Får se vad som händer, mamman försöker övertala barnet att stanna hos henne tror vi.

Helt okej för min del, vi fick i alla fall lite "smekmånad" och det var extremt nice. Flört

• Ess
    Anonym (:() skrev 2014-06-25 17:07:38 följande:

Uppdatering:

Barnet har flyttat till sin mamma för ett par veckor sedan. Jag och sambon har haft det bättre än någonsin.

MEN - nu verkar barnet ha ångrat sig och vill tillbaka till oss igen. Får se vad som händer, mamman försöker övertala barnet att stanna hos henne tror vi.

Helt okej för min del, vi fick i alla fall lite "smekmånad" och det var extremt nice. Flört

Vilket hattande. Be honom att fundera ordentligt nu vart han vill bo, och sen så får han hålla sig till det även om det ställs krav och inte är roligt alltid.
    Ess skrev 2014-06-25 17:42:18 följande:
    Vilket hattande. Be honom att fundera ordentligt nu vart han vill bo, och sen så får han hålla sig till det även om det ställs krav och inte är roligt alltid.

Exakt min inställning! Jag skulle bli tokig om mitt barn höll på så där. Skulle aldrig tillåta det!

Men i detta fall behandlas ungen (unga vuxna) som ett bortskämt barn som alltid får precis som den vill! Helt vansinnigt om du frågar mig!

Dessutom bor jag också här och jag vill faktiskt VETA om barnet ska bo här eller ej! Gärna mer än en kvart innan!
  • Anonym (Det e lugnt)

Min sambo hade svårt för det i början med. Men det släpper... 
  • Anonym (TS)
    Anonym (:() skrev 2014-06-25 18:01:55 följande:

Exakt min inställning! Jag skulle bli tokig om mitt barn höll på så där. Skulle aldrig tillåta det!

Men i detta fall behandlas ungen (unga vuxna) som ett bortskämt barn som alltid får precis som den vill! Helt vansinnigt om du frågar mig!

Dessutom bor jag också här och jag vill faktiskt VETA om barnet ska bo här eller ej! Gärna mer än en kvart innan!

Uppdatering: Bonus kom såklart tillbaka och kommer nog stanna hos oss nu.

Som det verkar i alla fall, men det kan ju ändrad precis när som helst!

Sambon gick tillbaka till noll direkt!

Men bonus har börjat gå ut ibland (kors i taket - vänner) så vi passa på då
Svar på tråden Barnet flyttat hit = inget mer sex....