• MalinEddie

Någon som känner igen sig? Feber och kräks en gång på nätterna men bra mellan.

Vår dotter hade feber i 3 dagar (låg runt 38 hela tiden) och sov då hela tiden i stort, åt inget. På nätterna kräktes hon en gång. Idag är första dagen efter detta som hon är feberfri och hon har varit som vanligt och väldigt aktiv, inga symtom på sjukdom. Ätit som en häst. Nyss kom hon dock upp och kräktes precis som de tre tidigare nätterna. Ingen feber dock. Verkar kry i övrigt. Nån som känner igen sig?

Avskyr CIO-metoder.
  • Svar på tråden Någon som känner igen sig? Feber och kräks en gång på nätterna men bra mellan.
  • MalinEddie

Detta är alltså fjärde natten hon kräks en gång. Kry i övrigt. Med det sagt verkar det ju inte handla om magsjuka utan nåt annat. Hur hade ni gjort imorgon i en sådan situation  om ni båda arbetade och barnet verkade må bra igen?

Avskyr CIO-metoder.
  • Mammatillw
    MalinEddie skrev 2014-04-15 22:12:45 följande:

Vår dotter hade feber i 3 dagar (låg runt 38 hela tiden) och sov då hela tiden i stort, åt inget. På nätterna kräktes hon en gång. Idag är första dagen efter detta som hon är feberfri och hon har varit som vanligt och väldigt aktiv, inga symtom på sjukdom. Ätit som en häst. Nyss kom hon dock upp och kräktes precis som de tre tidigare nätterna. Ingen feber dock. Verkar kry i övrigt. Nån som känner igen sig?

Avskyr CIO-metoder.
    Japp, sonen hade detta när han var 1,5 år. Feber i ett par dagar för att sen kräkas en gång varje natt, oftast mellan 22-02 kom kräkset. Det höll i sig i 7-8 dagar om jag inte minns fel. Var i kontakt med vc och de sa virus, kan tillägga att varken jag eller sambon vart smittade av det. Hoppas dottern Kryar på sig snart:)
  • MalinEddie
    Mammatillw skrev 2014-04-16 05:53:45 följande:
    Japp, sonen hade detta när han var 1,5 år. Feber i ett par dagar för att sen kräkas en gång varje natt, oftast mellan 22-02 kom kräkset. Det höll i sig i 7-8 dagar om jag inte minns fel. Var i kontakt med vc och de sa virus, kan tillägga att varken jag eller sambon vart smittade av det. Hoppas dottern Kryar på sig snart:)
    Tack för ditt svar! Idag är hon som vanligt igen..
    Avskyr CIO-metoder.
Svar på tråden Någon som känner igen sig? Feber och kräks en gång på nätterna men bra mellan.