• Micke34

    Vad mycket vet du om Psytrance?

    0-2 poäng = Du är ingen rutinerad psytrance person. Gå på mer fester, kolla upp mer information om musiken.
    3-5 poäng = Du får ta reda på lite mer fakta, annars inte så dåligt.
    6-8 poäng = Du har helt klart på vad Psytrance är och vem/vilka som ligger bakom musiken.

    Skapat av hallux79


    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Vad mycket vet du om Psytrance?
  • La Lola

    Gissade på alla!
    3 rätt.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Micke3401 skrev 2014-04-16 07:49:19 följande:
    La Lola: gillar du musiken eller?? bara chansning? =)
    Jag vet inte ens vad det är!
    Nån form av goamusik lyssnade jag dock mycket på för typ 16 år sen.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Mawliiin

    4 rätt av 8;) haha xD vet typ bara att pojkvännen lyssnar på de och jag kan få ett frispel på musiken xD

  • Micke34

    Mawliiin: det är bara å börja lära sig. jag en en fickvän som aldrig hade hör psytrance men efter 1,5 år som vi bodde ihop så gillade hon det sen, så det är inte för sent =)

  • Fjonkis

    3 rätt. Trodde jag skulle vara bättre. Lyssnade mycket för ett par år sedan. Var på ett par "love forest"

  • Aniiee

    3 rätt, inte alla gissningar. Vet ingenting om psytrance och har ingen lust att sätta mig in i det heller. Håller mig till VK....


    There is a sacredness in tears....They are the messengers of overwhelming grief, of deep contrition and of unspeakable love
  • Micke34
    Micke34 skrev 2014-04-18 19:07:03 följande:
    Mawliiin: det är bara å börja lära sig. jag en en fickvän som aldrig hade hör psytrance men efter 1,5 år som vi bodde ihop så gillade hon det sen, så det är inte för sent =)
    bra där! jag lär min tjej just nu å tycka om det. Psytrance är så stor del av mitt liv, så jag kan inte ha nån flickvän som sitter å lyssnar på R&B hela tiden.
    Nä hon måste kunna gilla å lyssna på det till viss del, jag måste höra på Psytrance dagligen asså .

    Piiz /micke
  • Tookan

    Fy fan. Blev precis skitförbannad. Haha! Jag slutade gå på festerna när fullon kom ordentligt till den svenska scenen. Men på riktigt. Melodi i fullon, den skiten! Nä, fy fan. Där ser man hur olika man ser på saker. Trodde att första frågan var en kuggfråga och fick fel på den skitenkla frågan. Astral har funnits längre, det var det jag tänkte... Blev sugen att återigen gå på fest när jag tog detta quiz. 5 av åtta rätt när det borde varit 6 av 8 rätt. Skrattar gött åt mig själv iallafall. Seg finns där bak i huvudet. Men fullon kommer aldrig bestiga mig.

  • Micke34
    Tookan skrev 2014-06-15 22:34:54 följande:

    Fy fan. Blev precis skitförbannad. Haha! Jag slutade gå på festerna när fullon kom ordentligt till den svenska scenen. Men på riktigt. Melodi i fullon, den skiten! Nä, fy fan. Där ser man hur olika man ser på saker. Trodde att första frågan var en kuggfråga och fick fel på den skitenkla frågan. Astral har funnits längre, det var det jag tänkte... Blev sugen att återigen gå på fest när jag tog detta quiz. 5 av åtta rätt när det borde varit 6 av 8 rätt. Skrattar gött åt mig själv iallafall. Seg finns där bak i huvudet. Men fullon kommer aldrig bestiga mig.


    hehe ja första frågan är lurig, men astral var ju lite mer goatrance, inte Psykadelisktrance, så. Men kör på med psytrance igen du, den bästa musiken som finns :) 

    Men menar du att fullon inte är melodisk?? eller missförstod jag dig fel?
    fullon är ju inte direkt lika flummigt som Hux flux eller Parasense :)
  • Somedude

    Mm, kul quiz.. Har typ två hobbys och lyckades iaf bara få hälften rätt.. 

    Tror jag ska göra min egen psytrance quiz.. 🤔😅

    Ja mena.. "Vilka anses vara de största legenderna inom psykadelisk trance?"

    Va väl ändå en ganska subjectiv fråga?

    - vilka anses va bäst i sin helt egna trance hörna?
    Raja Ram, Simon Postford elle Shopongle?

    Nä men jul quiz faktiskt 🙃

Svar på tråden Vad mycket vet du om Psytrance?