SupersurasunkSara skrev 2014-04-20 08:03:44 följande:
Jag tänkte snarare att hon får ert sovrum och ni har bra bäddsoffa, men sen såg jag att det är vv det handlar om, inte vh.
Ok, märkligt att inte din dotter krånglar om eget rum då, men hon är kanske van att dela? Min delade som sagt gärna när de var yngre, men när hon började med pillriga smågrejor som lillasyster gärna klättrade på bokhyllor för 'att titta på' så började hon vilja vara ifred.
smulpaj01 skrev 2014-04-20 08:07:43 följande:
Möblerna kan väl vara kvar i sovrummet, men att ni som SupersunkSara skrev skaffar en bra bäddsoffa till vardagsrummet?
Hon kanske är "konstig/annorlunda" eller så börjar hon komma in i puberteten som kan te sig olika för olika personer? Vad säger pappan om hennes beteende?
Hon har alltid varit så. Redan som dagis liten rymde hon pga att hon var så skygg, fel personal osv. Men hur som, min andra dotter har inte börjat om eget rum än, kanske det kommer, och då måste vi verkligen flytta ut vare sig vi vill eller ej. Hon är mer åt sociala hållet, helt tvärtom. Fast ibland är hon lite så att hon vill vara ifred och det kanske handlar om tio minuter, sen måste hon vara där det händer igen. Iallafall, den här dottern med eget rum har jag blivit något bitter över. Känns som jag tycker hon är viktigare än mina.