• Kattflickan

Bästa solhatten??

Hej, 

Min dotter är snart 14 månader och jag söker med ljus och lykta efter bästa tänkbara solhatt. Den ska sitta på bra, helst ska det finnas ett hakband på den och den ska skydda riktigt bra mot solen! Så, snälla, överös mig med tips om vilken solhatt som funkat bra för er på barn i den åldern! 

• Svar på tråden Bästa solhatten??
  • Echo

Solhatt med bredare brätte bak (täcka nacken), snöre för att ställa in omkrets samt knytband under hakan. Har funnits hattar som fyller kriterierna på Åhléns och pop.

• Kraftverk

Vi har haft en marinblå sådan från Polarn o Pyret, funktionen var bra men den blektes otroligt snabbt tyvärr. Var mer grå än blå mot slutet av sommaren, tycker jag... Vit borde förstås funka bättre!

Själv älskar jag Houdinis solhatt, så den har vi kört med till sonen efter att ha blivit besvikna på Polarns kvalitet.

• fluu

När det var som starkast sol så körde vi UV-keps med tygstycke i nacken. Varvade sedan med en med snöre för att det skulle få sitta kvar.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • tomsfru

Vår tjej har litet huvud, ca 45 cm nu vid snart 15 mån så vi köpte en med band på kappahl som passade fint på henne strl 44-46. Hon e mer vild än tam så utan band hade aldrig funkat... Dock e de väl pop som har de mest anpassningsbara. Fast ja tyckte nog de va aningens trista... men gillar du stilrent så e dem nog toppen o mest långlivade

• Kattflickan

Jag köpte en sån som jag länkade till från POP och är jättenöjd efter veckans intensiva solsken! Nu har hon vant sig och rycker inte av den. Den täcker nacken bra och ansiktet så bra det går! Köpte den turkosa och dottern är jättefin i den.

• malgra

Jag har två år i rad köpt solhattar från mybliss . Dom är så otroligt fina:) min två månader gamla son har fått en blåvit randig, så söt! Storasyster fick en orangerutig. Jag ska försöka lägga upp en bild:) Jag köpte den blåvita på butik Sirlig i gamla stan, jag tror farmhouse i Sickla har dom också, annars finns dom på deras hemsida www.mybliss.se

Svar på tråden Bästa solhatten??