• Kimsan1

Gravid i vecka 18. ont i mage. Sammandragningar? Hjälp.

Hej alla.

Jag är gravid i vecka 18 (17+4) och förut idag så fick jag jätte ont i magen. Kan ha vart sammandragningar. det kom och gick i ca 10 min och jag blev helt kallsvettig och svimfärdig.
    Jag ringde min BM hon sa att de kan bero på lite olika saker och så länge jag inte blöder och det inte blir värre behöver jag inte oroa mig. Men det gör man ju ändå!

Jag undrar bara om någon har varit med om något liknande? Smärtan va så intensiv ett tag så blev lite panikslagen.
    Tack för svar :)

• Svar på tråden Gravid i vecka 18. ont i mage. Sammandragningar? Hjälp.
  • Kimsan1
    corran skrev 2014-04-17 19:39:41 följande:
    Hade du överansträngt dig? Hur känns det nu?
    Hmm nä det tror jag inte! mest i tankarna i sånfall. Stressad liksom! Men inte överansträngd fysiskt.
    Det hände runt 10 i morse och inte kommit tillbaka!
    Har du upplevt liknande?
  • PernillaWaxin

Jag har fått så två gånger. Hos mig är det livmodern som växer eller utvidgas och för en del känns det inte något alls hos andra otroligt mucket. Jag är gravid med tredje barnet och det är bara under den här gravidteten som jag känner så här.

• corran
    Kimsan1 skrev 2014-04-17 19:51:49 följande:
    Hmm nä det tror jag inte! mest i tankarna i sånfall. Stressad liksom! Men inte överansträngd fysiskt. Det hände runt 10 i morse och inte kommit tillbaka! Har du upplevt liknande?

Inte lika intensiva "värkar" som du vrkar ha haft, men lite sammandrsgningar, förvärkar hade jag från v 20 ca. Att de är borta nu är ju positivt iaf :)
  • sasty

Så får jag nu v16 när jag inte tömt tarmarna på några dagar... Ont som tusan, hänt två ggr och visst blir man skraj.

• Kimsan1
    sasty skrev 2014-04-17 20:25:20 följande:
    Så får jag nu v16 när jag inte tömt tarmarna på några dagar... Ont som tusan, hänt två ggr och visst blir man skraj.
    Det kom nämligen när jag satt på toan och skulle tömma tarmen hehe (trevligt)
  • Kimsan1
    PernillaWaxin skrev 2014-04-17 19:59:55 följande:
    Jag har fått så två gånger. Hos mig är det livmodern som växer eller utvidgas och för en del känns det inte något alls hos andra otroligt mucket. Jag är gravid med tredje barnet och det är bara under den här gravidteten som jag känner så här.
    Ja det kan ju bero på precis vad som helst! Man behöver nog inte oroa sig så länge man inte blöder och sådär!
Svar på tråden Gravid i vecka 18. ont i mage. Sammandragningar? Hjälp.