• Tessan02

Äcklig fråga meeen.....

... hur torkar man enklast upp när ens barn spytt på golvet?? Jag gör typ av med minst en halv rulle hushållspapper men det känns ändå som om man bara flyttar omkring äcklet på golvet.
    Det måste ju bara finnas nåt bra husmors-tips på hur man kan gå tillväga för att slippa göra av med så mycket papper.

• Svar på tråden Äcklig fråga meeen.....
  • NorrlandsGud

Du putar med läpparna, böjer dig frammåt och sörplar in det i munnen, spottar i en hink. Upprepa tills golvet är rent.

• outsider

Jag tar med papper, sen blött papper sen trasa med rengöringsmedel (klor vid magsjuka). Handukar funkar ju det med och sen in i tvätten?

• Kristoffer18

Har du en kamphund så äter den gärna upp allt o lämnar en skinande blank yta av saliv

• Tessan02
    Kristoffer18 skrev 2014-04-17 20:29:32 följande:
    Har du en kamphund så äter den gärna upp allt o lämnar en skinande blank yta av saliv
    Haha, tyvärr inte, bara två kräsna katter :(
  • puss

Ta Norrlandsgud och låt honom slörpa upp det med arselhålet.

• Kristoffer18
    puss skrev 2014-04-17 20:42:00 följande:
    Ta Norrlandsgud och låt honom slörpa upp det med arselhålet.

Din otrevliga anorektiker med finnar på ryggen, vem syftar du på ska sörpla upp?
  • Amanda84

När barnen kräks på förskolan där jag jobbar så brukar det också gå åt en halv rulle papper, rengöringsmedel och sedan en fjärdedels flaska ytdesinfektionsmedel. Jag har faktiskt inget bättre tips än att fortsätta som du gör. Kanske är det lättare att torka med handduk?

• Kristoffer18

Kanske en speciell stor handduk som du direkt sköljer av o sen slänger i tvättmaskinen?

• Pissenisse

Jag sparar sketna gamla handdukar och klipper till mindre för att ha i sådana lägen(eller att ha i skötväskan för baksolyckor när man inte är hemma) då är det bara att kasta efteråt.

• pigglet

JAg har faktiskt hört ett par knep, men har inte testat något av dem.
    Ena är att hälla på sågspån. Sedan är det bara att sopa upp.
    Det andra är att hälla på snö, sedan sopa upp.

• Smokie

Man kan slänga på smutstvätt eftersom de ska ju ändå tvättasð??
    T-shirts e bäst och jeans e sämst!

• DragonWoman

Har använt mig av en sån här:

Fast använd nått att skrapa med ist för borsten lätt att få ner spyan i toa och sen skölja av
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
  • Tessan02
    DragonWoman skrev 2014-04-18 03:15:20 följande:
    Har använt mig av en sån här:

Fast använd nått att skrapa med ist för borsten lätt att få ner spyan i toa och sen skölja av
    Det här var ju faktiskt ett rätt bra tips! Man borde ju kunna trä en plastpåse på borsten som man bara tar av sen. Istället för en skrapa menar jag. Tack!! Nu har ungen kräkts färdigt för den här gången, men till nästa gång ska jag komma ihåg det här. Glad. Tänk vad hushållspapper jag kommer spara Flört
  • Nicaloll
    Tessan02 skrev 2014-04-20 21:18:12 följande:
    Det här var ju faktiskt ett rätt bra tips! Man borde ju kunna trä en plastpåse på borsten som man bara tar av sen. Istället för en skrapa menar jag. Tack!! Nu har ungen kräkts färdigt för den här gången, men till nästa gång ska jag komma ihåg det här. Glad. Tänk vad hushållspapper jag kommer spara Flört
    När jag arbetade på dagis gjorde vi just så, trädde en påse över en skyffel och sen använde vi en liten gummiskrapa för att fösa upp kräket med. Det gick dock åt en hel del papper och rengöringsmedel ändå men betydligt mindre!
Svar på tråden Äcklig fråga meeen.....