• Anonym (Nolooove)

Inget behov av närhet av min sambo.

Sedan vi fick barn fem månader sedan har mitt behov av sex/ närhet överhuvudtaget av min sambo nästan försvunnit! Vi har haft så lite sex under graviditeten och efter så jag har tappat sugen på han helt. Vi har haft det kämpigt till och från senaste halvåret. Kanske därför? Nån som känner igen sig? Vi har inte sovit ihop nästan nån natt han sover på en extrasäng ute i vardagsrummet eftersom sonen väcker han. När han väl ska komma och lägga sig med oss vill jag inte det. Men det kan man ju ibte säga....

• Svar på tråden Inget behov av närhet av min sambo.
  • mindaa

Du kanske måste knulla av dig med någon annan för omväxlings skull så din sambo blir mer intressant igen.

• Anonym (Tess)

Jag kan räkna fingrarna på ena handen för de gånger vi haft sex senaste fem åren

• Lena

Jag var så i början med för jag fick så mycket närhet av bebisen.

• Anonym (vet)

Du måste krama honom själv och ge komplimanger, eftersom an sover på soffan. Dags att vänja barnet i sin säng. Vill du ha honom kvar? Då visa det genom att barnet får sova i eget säng och att han flyttar in igen. Krama och pussa honom under dagarna. Ta honom mellan benen, det behöver inte leda till sex om du inte vill, men visa din åtrå. Åtrå att du vill fortfarande ha honom.
    Det du känner är normalt, men pussa honom och älska honom utan sex.

• Zoja
    Anonym (Nolooove) skrev 2014-04-17 21:22:59 följande:
    Sedan vi fick barn fem månader sedan har mitt behov av sex/ närhet överhuvudtaget av min sambo nästan försvunnit! Vi har haft så lite sex under graviditeten och efter så jag har tappat sugen på han helt. Vi har haft det kämpigt till och från senaste halvåret. Kanske därför? Nån som känner igen sig? Vi har inte sovit ihop nästan nån natt han sover på en extrasäng ute i vardagsrummet eftersom sonen väcker han. När han väl ska komma och lägga sig med oss vill jag inte det. Men det kan man ju ibte säga....
    Kan du förtydliga?
  • Anonym (Tolvan)
    Anonym (Nolooove) skrev 2014-04-17 21:22:59 följande:
    Ja, jag känna igen mig i viss mån. Pga en olycka har det inte blivit så mycket sex direkt på senare tid och vi har även ibland skilda sovrum. Men närheten har vi ändå inte tappat.

Låter kanske en smula patetiskt, men prata med varandra om det. Även om du säger att "det kan man ju inte säga". Man måste kunna ha en ärlig och öppen dialog att bygga på. Tror jag iaf. Och det har funkat i drygt 15år.
  • Anonym (Förstår dig.)

Känner lite samma. Min man vill mysa och ha sex men jag känner sällan lika stort behov. Inte ens kramar och pussar kan jag känna behovet av längre, för ju det av mitt barn nu. Vill verkligen inte känna så här för jag vet vilket kap min man är och han är en helt underbar pappa. Vill verkligen inte känna så här!

• Anonym (Förstår dig.)

*får ju det av mitt barn, ska det stå.

• Anonym (Nolooove)

Ja alltså vi bor i en tvåa, bevis sover i egen säng men den står ju i sovrummet.. Sambo vaknar när bebis vaknar därför väljer han att sova ute. Han verkar inte heller så intresserad av varken sex eller mys. Är nog därför jag också "slutat försöka". Tog tex på mig lite sexiga underkläder härom kvällen när bebis somnat och gick till min Karl och började kyssa honom. Han bara vred på sig och sa Nää ibte nu jag är trött... Trött på hans ursäkter. Han vill typ inte. Då vill inte jag heller. Har försökt prata med honom om han inte tänder på mig längre eller vad det är för jag kom på honom runka häromdagen. Men han säger att så är inte fallet. Vet ibte. Har känt sista tiden att jag skiter i...

• Anonym (Nolooove)

Tess: är du lycklig med det? Hur är ert förhållande?

• katastrofplantagen

Men sådär är jag med. Det är som att jag har ett konto för närhet och ett för sex. Kontor för sex disponeras naturligtvis av min sambo men kontot för närhet disponeras till 99% av min dotter. Först nu när hon börjar bli mer självständig och inte vill ha lika mycket närhet går vissa procent successivt över till min sambo igen och det är han glad för :) Fast snart kommer en till bebis så det blir väl ytterligare 2-3 år utan närhet för honom.

• Anonym (Nolooove)

Ja... Jag får nog mys osv av bebis.. "Sex" av dildon!! Är typ skönare än när jag och sambon har sex. Fast bangar ju aldrig när han väl vill.. Var tredje månad typ?! :p stör mig på honom nå djävulskt... Tex. Min sambo har aldrig nattat bebisen en gång på 5 månader. Jag har bebisen både natt och dag och han går och gnäller hur trött han är. Usch.

Svar på tråden Inget behov av närhet av min sambo.