• Maggie Puh

Kliar såg i nacken och axlar

Min dotter 3,5 år har de senaste dagarna klagat på att det kliar på axlarna och nacken. De har löss på förskolan så jag kammar och kammar och har fortfarande inte hittat något. Hon är förkyld, men jag har aldrig hört om att en förkylning kan göra så det kliar. Huden är inte torr. Finns det någon som vet vad detta kan vara?

• Svar på tråden Kliar såg i nacken och axlar
  • Flickan och kråkan

Vi hade löss för ett år sedan. Jag märkte det genom att det kliade i nacken, axlarna och skuldrorna. Jag gick med det rätt länge....utreddes för graviditetsklåda bl.a. ....innan vi upptäckte att det var löss.

• Maggie Puh

Men jag har ju kammat varje dag (morgon & kväll) sedan lapparna kom upp och hittar inget på någon i familjen.

• Maggie Puh

Fortfarande inga löss, men idag när hon vaknade hafe hon utslag på axlar och nacke (där hon inte är sönderkliad). Vita utan rodnad, ca 2-3mm diameter.

Vad är detta. Vi har inga djur hemma så det kan inte vara några loppbett eller liknande.

• Flickan och kråkan

Lite eksem kanske. Min mellanson som är atopiker får det i nacken särskilt när han varit svettig/varm i håret. Tänkte på att hon varit sjuk. Eller eksem pga avföring och kiss från löss.

Svar på tråden Kliar såg i nacken och axlar