Anonym (Undrar) skrev 2014-04-19 00:36:31 följande:
Kurator- tack för ditt svar.
Precis de tankar som slagit mig.
Jag har inte tänkt på stt fråga vad det var för nr som ringde. Antog bara att det var landstingsnr eftersom han sa att det var från kvinnokliniken.
Till saken hör att den här tjejen är helt galen, så hon skulle mycket väl ha kunnat be en kompis ringa och låtsas...
Ska absolut testa att ringa kvinnokliniken efter helgen och fråga hur det går till..
Jo precis, han försöker ha så lite med henne att göra men han är rädd att hon ljuger och plötsligt dyker upp med hans barn.
Oavsett om samtalet är äkta eller inte, så låter det som att ni båda hamnat i en mkt jobbig situation. Jag förstår att din pojkvän vill undvika framtida överraskningar , men spontant tänker jag att om hon är så labil och manipulerande som hon verkar så vore ju ett positivt gravtest något som hon "tjänat" på att visa din pojkvän.
Jag menar om hon vill använda en graviditet till sin fördel så borde hon helt enkelt ha visat honom ett positivt test för länge sen då hon inte har något att förlora på att bevisa att hon är gravid. Att inte vilja/kunna visa ett positivt test talar ju istället för att hon aldrig varit gravid, men gärna vill att han ska tro det. Alternativt att hon var gravid, men faktiskt fick missfall. Oavsett vilket så skulle det innebära att din pojkvän inte har något att oroa sig för.
Det ligger ju nära tillhands att anta att hon trodde/ hoppades på att det skulle gynna henne att vara gravid. Att hon sedan fick missfall kan ju vara ett "enkelt" sätt att ta sig ur en omöjlig lögn, för att det måste vara ganska stressande att ljuga om en grej som ganska snart ändå kommer att avslöjas. Om hon som sagt var inte faktiskt fått ett missfall. Men om hon nu vill/behöver tröst och stöd i och med denna kris, vilket är vad "kvinnokliniken" framfört, är det ju väldigt motsägelsefullt att din pojkvän nekas att just stötta henne genom att vara inblandad i kontakten med kvinnokliniken. Att efterfråga stöd, men sedan vägra honom att vara delaktig talar ju för att det inte är sant. Och att fejka ett missfall verkar ju onödigt när hon skulle "tjäna mer på" att vara gravid. Så min hobby-dektektiv slutsats är att hon rimligtvis inte är gravid nu, och antagligen aldrig varit det. Önskar er hur som helst lycka till i era försök att få reda på sanningen, samtidigt som jag hoppas att hon får den hjälp hon behöver oavsett om det är pga av missfall eller annan psykisk ohälsa.