"Packa ihop" hunden??
Har googlat som ett tok, men inte hittat något. Är det någon här som kan ge en förklaring till denna vidriga företeelse?
Har googlat som ett tok, men inte hittat något. Är det någon här som kan ge en förklaring till denna vidriga företeelse?
Va? Jag hänger inte med, vad ÄR det för företeelse?
Min mor brukar säga att vi ska "packa ihop" hundarna när vi ska ta ut dem till bilen och åka nånstans, men vad betyder detta?
Bajspacka hunden?
Brukar kunna säga packa ihop barnen, när dom ska klä på sig ytterkläder för att vi ska resa iväg... så man kan säkert säga det angående hunden också.
Behöver ju inte betyda något vidrigt bara för att det handlar om en hund
Kanske skulle ha uttryckt mig lite bättre. Det ska handla om någon typ av fostringsteknik som går ut på att spöa hunden bortom all sans. Kanske heter något annat egentligen, men att "packa ihop" är det jag hört.
Vad är det för nåt?
Kanske skulle ha uttryckt mig lite bättre. Det ska handla om någon typ av fostringsteknik som går ut på att spöa hunden bortom all sans. Kanske heter något annat egentligen, men att "packa ihop" är det jag hört.
Något påhitt är det tyvärr inte. En bekant funderar på om hon ska göra det med sin hund för att lära henne respekt. Ingen som hört talas om det?
Din väninna påskskämtar nog bara lite med dig.
Kan ju vara nån försvenskning som har med engelskans "pack" att göra, typ visa vem som är leader of the pack.
Försök på engelska.
Den förklaring jag fick: man bryter ner och slår hunden tills den inte längre gör motstånd och kissar ner sig. Engelskans uttryck för samma är nånting med 'box'.
Den förklaring jag fick: man bryter ner och slår hunden tills den inte längre gör motstånd och kissar ner sig. Engelskans uttryck för samma är nånting med 'box'.
Först ska man spöa hunden, sen ska man brotta ner den och nu ska den kissa på sig.
Tycker du verkar lite väl irriterad över något du inte vet vad är.
Jo, jag blev faktiskt en aningen irriterad när detta berättades. Inge konstigt kan jag tycka. Men visst, jag har inte hundra koll på vad det innebär, utan bara det jag skrev här. Därav min undran ifall någon annan hört talas om det.
Det ger bara en räddare,nervösare och mest troligt mer försvarsbenägen hund-förutom att det är olagligt. Aldrig hört uttrycket och aldrig hört nån göra så heller. Snarare tvärtom,det daltas för mycket.
Om det här är på allvar och din vän tänker göra det så tycker jag att en pling till länsstyrelsen och polisen kan vara på sin plats eftersom det är väldigt förbjudet och renderar böter eller fängelse och djurhållningsförbud.....
På din beskrivning av vad du tror vad det är, så är det ju typ vad en gör med elefanter när de är små för att få dem fogliga. Såklart väldigt olagligt i Sverige och förhoppningsvis bara något hon slängde ur sig för att hon var tillfälligt less på hunden eller nåt. Å andra sidan kanske hon inte borde ha hund alls om hon tycker den är lika svår att dressera som en elefant.