• Anonym (i glömskan)

Ung och ensam. Har nästan ingenting!

Hej, jag vet inte ifall det här är rätt kategori- but here it goes..

När jag var yngre hade jag väldigt lätt att få vänner, jag var framåt, glad, hade väldigt mycket humor och lätt för att skratta- och göra andra glada!
    Men efter att tre tragedier hände på mindre än ett år för 4 år sedan så har hela min värld vänds upp och ner.
    Därefter så har jag försökt låta min gamla personlighet skina igenom, men det enda som skiner är dess frånvaro..

Jag har ett GOTT hjärta, det vet jag! Jag vill ALLA väl, är någon i problem så är jag först på plats att erbjuda hjälp.
    Förra året tog jag in två bekanta som jag gav mat och husrum till, samt gav dem bägge rena kläder och allt där till. Jag fick tillbaka en hel massa stul. De ljög för mig, och efter två månader så stal den ena min medicin, pengar osv. Den andra har jag inte hört någonting ifrån. Ingen av dem har tackat mig, inte för att det är så viktigt egentligen. .

Jag gav en arbetslös kvinna mat så det skulle räcka i 2 veckor (allt från frukostflingor till kött), en annan familj gav jag mat till så det skulle räcka i 1 vecka.

Så jag är ingen elak eller oärlig människa, jag ger det jag kan och kan jag inte göra mer så vrider jag på varenda krona och styrka för att kunna hjälpa människor..

Men jag kan inte känna tillit längre efter de 3 tragedierna, jag är deprimerad. Det känns som att någon sorts demon stigit upp från helvetet enbart för att göra mitt liv surt.
    Jag har alltid gett allt, men aldrig fått någonting tillbaka. Jag har två (TVÅÅÅÅ) vänner, de är istortsett min enda koppling till omvärlden.. har knappt någon kontakt med min familj, förlorade alla andra vänner för 4 år sedan, är dålig på att hitta pålitliga människor att umgås med. Kanske är det för att jag bor i ett av helvetets kretsar (en byhåla vars vardagliga nöje är att hitta billig HB och röka hemrullade cigaretter, och jag hör inte hemma bland dem).

Men nu är det återigen helg, en jävla helg, och jag är ensam. Ingen har ringt och frågat om jag vill hitta på något, ingen har önskat mig glad påsk, ingen har frågat hur jag mår/vad jag gör/ om jag lever..

Så nu sitter jag här igen. I min ensamma lägenhet, med mitt jävla tröstgodis, läsk, en dålig film, och gråten inte långt ifrån..

Jag känner mig så otroligt tom, jag vet inte vad jag ska göra! Jag är ensam hela tiden, och jag vet inte hur jag ska ändra på det. Den enda gången någon egentligen hör av sig är när de vill 1. Ha hjälp att städa 2. Behöver barn/djurvakt 3. Är på fyllan ochetar febrilt efter en sista-minuten-ligg 4. Är på fyllan och minns inte vilken adress de bor på, så jag får prata med taxichauffören istället.. ja, det händer faktiskt.

Vad ska jag göra? Jag klarar inte av att känna mig så himla ensam längre!
    Jag vill ha en pojkvän, någon att mysa med, att älska, att vara "en" med. Jag vill ha vänner som bryr sig lika mycket som jag bryr mig, vänner som är med på att ge och ta, inte bara ta. Jag behöver någon mer än mig själv!

Var jag inte så allergisk så skulle jag skaffat mig ett husdjur som får stå ut med mig..

• Svar på tråden Ung och ensam. Har nästan ingenting!
  • eat me raw

Kan du tänka dig att flytta, byta jobb/plugg/föreningsliv, kanske till en större ort där det inte bara finns byfånar? Hur gammal är du?

• Anonym (i glömskan)
    Rage skrev 2014-04-19 22:26:57 följande:
    Hej vännen

Vad hände för fyra år sedan?

kram

Blev otroligt nog våldtagen 2 gånger, en av dem var min dåvarande bästa vän. Sedan förlorade jag mitt barn till socialen då jag (och jag citerar) "är naiv och kan inte urskilja vad en människa gör fel och inte". Jag van sedan i rätten, men det har inte gått framåt, så jag sitter här utan mitt barn också.
    Anonym (Hej) skrev 2014-04-19 22:30:22 följande:
    Vart bor du då?

I Västerbotten.
  • Anonym (i glömskan)
    eat me raw skrev 2014-04-19 22:34:39 följande:
    Kan du tänka dig att flytta, byta jobb/plugg/föreningsliv, kanske till en större ort där det inte bara finns byfånar? Hur gammal är du?

Jag VILL flytta, men det finns inga lediga lägenheter där jag kan bo. Jag väntar ich väntar däremot.

Jag är i tidiga 20 åren.
  • Rage
    Anonym (i glömskan) skrev 2014-04-19 22:36:56 följande:
    Blev otroligt nog våldtagen 2 gånger, en av dem var min dåvarande bästa vän. Sedan förlorade jag mitt barn till socialen då jag (och jag citerar) "är naiv och kan inte urskilja vad en människa gör fel och inte". Jag van sedan i rätten, men det har inte gått framåt, så jag sitter här utan mitt barn också.
    Beklagar verkligen det hemska du råkat ut för :(

Du vann i rätten säger du, innebär det att du skulle få tillbaka ditt barn?

Du omger dig med helt fel människor
  • Angelinas mamma

Vad synd att du inte bodde närmre :(
    Känner igen mig i så mycket av det du skriver, jag hoppas verkligen att allt löser sig för dig.

• Anonym (:()

Du verkar vara en person med ett väldigt gott hjärta, tragisk det du råkat ut för. Av det jag läser så verkar du lite naiv, du ger lite för mkt utan att tänka på konsekvenserna, du kan ju inte ge mer än du har... Det verkar som att du är alldeles för snäll vilket gör att folk utnyttjar dig. Om man bara ger och ger tror jag det bli obalans i en relation och till slut blir man utnyttjad , man måste ställe krav i en relation också, inte bara vara för snäll och ställa upp på allt. Men jag känner ju inte dig alls, det är bara det jag utläser av din ts, jag vet som sagt inte. 

Hur ser dina dagar ut? Har du någon sysselsättning? Det verkar inte som att du trivs där du bor nu, kanske vore det bra att flytta, börja plugga någon annanstans?

kram

• Queenie70

Faktiskt så tror jag det är bättre att du är ensam än omger dig med de "vänner" du hittills gjort. Vad är det för folk som våldtar dig, eller som behöver rena kläder? Och som tar din medicin? Missbrukare och kriminella låter det som. Det är farligt att vara så naiv och inget man exponerar barn för, så jag förstår att det blev som det blev med ditt barn tyvärr. Du behöver helt byta spår.

• Anonym (i glömskan)
    Rage skrev 2014-04-19 22:41:56 följande:
    Beklagar verkligen det hemska du råkat ut för :(

Du vann i rätten säger du, innebär det att du skulle få tillbaka ditt barn?

Du omger dig med helt fel människor

Ja det innebär att jag ska få tillbaka mitt barn. Rätten såg placeringen som grovt tjänstefel från socialens sida, men det var snart 3 år sedan..

Jag vet, drt är därför jag har två vänner.. ingen annan. :'( hade en pojkvän/sambo ett tag förut, för några år sedan. Ochädär så försvann det siata hoppet för mig ungefär. Var väl ett lätt offer efter allt, så psykisk och fysik misshandel i 1,5 år. Jag är glad att mitt barn slapp cara i närheten av det.
    Angelinas mamma skrev 2014-04-19 22:43:02 följande:
    Vad synd att du inte bodde närmre :(

Känner igen mig i så mycket av det du skriver, jag hoppas verkligen att allt löser sig för dig.

Jag beklagar verkligen, känner du igen dig så känner du nog samma sorts tomhet och sorg som mig- och det är ingenting jag skulle önska ens min värsta fiende. :(
    Anonym (:() skrev 2014-04-19 22:47:14 följande:
    Du verkar vara en person med ett väldigt gott hjärta, tragisk det du råkat ut för. Av det jag läser så verkar du lite naiv, du ger lite för mkt utan att tänka på konsekvenserna, du kan ju inte ge mer än du har... Det verkar som att du är alldeles för snäll vilket gör att folk utnyttjar dig. Om man bara ger och ger tror jag det bli obalans i en relation och till slut blir man utnyttjad , man måste ställe krav i en relation också, inte bara vara för snäll och ställa upp på allt. Men jag känner ju inte dig alls, det är bara det jag utläser av din ts, jag vet som sagt inte. 

Hur ser dina dagar ut? Har du någon sysselsättning? Det verkar inte som att du trivs där du bor nu, kanske vore det bra att flytta, börja plugga någon annanstans?

kram

Du har helt rätt i det du skriver. Men jag känner mig nästan ond när jag inte hjälper människor när jag kan. Jag vet inte varför. :/

Mina dagar.. jag studerade och jobbade förra året, blev av med jobbet, hoppade av skolan pga koncentrations svårigheter. Nu har jag socialbidrag och fördriver tiden med rutinmässiga träningspass, städar lägenheten varje dag, gör avancerade maträtter, och försöker ta hand om mig själv så gott det går.

Det hela gör att dagarna inte känns så tomma, det är så mycket lättare att ha någinting att göra, det är kvällarna och nätterna som gör att jag somnar med tårar i ögonen..
  • Anonym (i glömskan)
    Queenie70 skrev 2014-04-19 22:55:58 följande:
    Faktiskt så tror jag det är bättre att du är ensam än omger dig med de "vänner" du hittills gjort. Vad är det för folk som våldtar dig, eller som behöver rena kläder? Och som tar din medicin? Missbrukare och kriminella låter det som. Det är farligt att vara så naiv och inget man exponerar barn för, så jag förstår att det blev som det blev med ditt barn tyvärr. Du behöver helt byta spår.

Jag blev våldtagen första gången på en fest, andra gången när jag skulle ha barnvakt för andra gången. Jag var nykter men tagit min medicin, så han tyckte väl "fritt fram".. ingen ac dem har något annat i bagaget. De som jag gav tak och mat till är kriminella ja, men det var förra året, dvs mitt barn var inte där. Hade mitt barn bott här så hade inte de fått stiga över tröskeln. Jag skulle aldrig i hela mitt liv få för mig att ha sådana människor vid mitt barn.

Det är inte direkt sådana jag umgås med. Men de behövde uppenbarligen hjälp. Undernärda och skitiga. Däremot var de bägge väldigt otacksamma. Ser jag dem i byn så lägger jag ingen energi på dem.
  • Queenie70
    Anonym (i glömskan) skrev 2014-04-19 23:27:21 följande:
    Jag blev våldtagen första gången på en fest, andra gången när jag skulle ha barnvakt för andra gången. Jag var nykter men tagit min medicin, så han tyckte väl "fritt fram".. ingen ac dem har något annat i bagaget. De som jag gav tak och mat till är kriminella ja, men det var förra året, dvs mitt barn var inte där. Hade mitt barn bott här så hade inte de fått stiga över tröskeln. Jag skulle aldrig i hela mitt liv få för mig att ha sådana människor vid mitt barn.

Det är inte direkt sådana jag umgås med. Men de behövde uppenbarligen hjälp. Undernärda och skitiga. Däremot var de bägge väldigt otacksamma. Ser jag dem i byn så lägger jag ingen energi på dem.

Fast å andra sidan så visar ju det att du inte ändrat beteende sedan socialtjänsten bedömde att du hade dessa kataktärsdrag. Du fortsätter att göra dessa felbedömningar ang umgänge som gör att du minskar chanserna att få hem ditt barn. Har du fått nån utredning genom sjukvården nån gång som kanske kan hjälpa dig förklara varför det blir så här för dig?
  • MikNis

Dra ett streck inför slöddret i din omgängeskrets.
    Skaffa dig ett liv.

• NorrlandsGud

Har man ingenting har man ingenting att förlora!

• Anonym (***)

Jag är bara 15 år gammal men jag känner mig nästan som dig... Du har min sympati :(

• Anonym (Tyvärr)

Ditt problem bottnar i att du tar dig an människor som inte bär sig själva.
    Det spelar ingen roll hur stor medkänsla eller hur stort ansvar du tar för människor som sitter i skiten.
    Såna människor kommer nästan aldrig kunna ge dig den bekräftelse och kärlek du behöver tillbaka.
    Det är tyvärr sanningen.
    Du måste riktiga in ditt fokus på mer stabila människor och sluta vara evigt "snäll".
    Världen ser ut så idag, och du kommer dras ner i botten om du inte tar tag i det nu.

• Rage

Jag funderar även på om det kan vara så att din enorma hjälpsamhet bottnar i att du vill uppleva närhet, och känna dig behövd?

• Anonym (i glömskan)
    MikNis skrev 2014-04-21 11:25:06 följande:
    Dra ett streck inför slöddret i din omgängeskrets.

Skaffa dig ett liv.

Jag försöker, har som sagt tagit bort en hel del. Varje dag försöker jag höra något för att förbättra mitt liv, oavsett om det är att se en film som gör mig glad, eller utvärdera mig själv så att jag kan förändra mitt liv. Bara att tänka igenom saker gör att jag har någon sorta livsgnista kvar.
    NorrlandsGud skrev 2014-04-21 11:28:01 följande:
    Har man ingenting har man ingenting att förlora!

Har nästan ingenting, kan fortfarande förlora en del saker.. en sak jag lärt mig är att det kan alltid bli värre.
    Anonym (***) skrev 2014-04-21 11:44:58 följande:
    Jag är bara 15 år gammal men jag känner mig nästan som dig... Du har min sympati :(

Jag hoppas att det blir bättre för dig! Kram
    Anonym (Tyvärr) skrev 2014-04-21 11:50:47 följande:
    Ditt problem bottnar i att du tar dig an människor som inte bär sig själva.

Det spelar ingen roll hur stor medkänsla eller hur stort ansvar du tar för människor som sitter i skiten.

Såna människor kommer nästan aldrig kunna ge dig den bekräftelse och kärlek du behöver tillbaka.

Det är tyvärr sanningen.

Du måste riktiga in ditt fokus på mer stabila människor och sluta vara evigt "snäll".

Världen ser ut så idag, och du kommer dras ner i botten om du inte tar tag i det nu.

Jag vet, men tyvärr så är det som att min hjärna väljer helt andra tankebanor. Jag är en människa vars huvud är rätt skarpt, men ja.. samtidigt väldigt.. korkad.
    Rage skrev 2014-04-21 11:59:23 följande:
    Jag funderar även på om det kan vara så att din enorma hjälpsamhet bottnar i att du vill uppleva närhet, och känna dig behövd?

Skulle det kunna vara. Jag puttar inte bort något, det är mycket möjligt att det är som du säger. Jag hoppas att jag får veta exakt varför jag är så här, så jag kan ändra på det.
  • MikNis
    Anonym (i glömskan) skrev 2014-04-21 14:57:00 följande:

Jag försöker, har som sagt tagit bort en hel del. Varje dag försöker jag höra något för att förbättra mitt liv, oavsett om det är att se en film som gör mig glad, eller utvärdera mig själv så att jag kan förändra mitt liv. Bara att tänka igenom saker gör att jag har någon sorta livsgnista kvar.

Har nästan ingenting, kan fortfarande förlora en del saker.. en sak jag lärt mig är att det kan alltid bli värre.

Jag hoppas att det blir bättre för dig! Kram

Jag vet, men tyvärr så är det som att min hjärna väljer helt andra tankebanor. Jag är en människa vars huvud är rätt skarpt, men ja.. samtidigt väldigt.. korkad.

Skulle det kunna vara. Jag puttar inte bort något, det är mycket möjligt att det är som du säger. Jag hoppas att jag får veta exakt varför jag är så här, så jag kan ändra på det.
    Du kan inte hitta glädjen via andra, den måste du hitta hos dig själv.

Detta kan vara något för dig

www.angsbacka.se/festivaler/tantra-festival/

www.angsbacka.se/festivaler/sexsibilityfestivalen/
Svar på tråden Ung och ensam. Har nästan ingenting!