• JSA94

Svart klo på katt.

Hej alla glada husdjursägare, speciellt katt ägare. Jag har en liten hon katt på drygt 1 och 1/2 år, pigg och pratglad, men även bästis med sin kattbädd. Nu är det så att hon har börjar få 2st mörka, nästan svarta klor!! Den ena är helt svart. Och jag undrar lite om någon kan tänka sig veta vad detta kan vara? Hon har inga speciella peronlighetsförändribgar, utan är som hon alltid varit. Och jag hittar inte någonstans på nätter om just detta vad det kan vara. Kan de vara så att de bara blr så ibland att klor ändrar färg, med åldern? Eller borda jag helt ärligt åka och kolla upp detta. Självklart ska jag åka till vet med henne,en vill först höra från erfarna medmänniskor. Tack i förhand.

Svart, klo, katt
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-19 23:10
    Nätet*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-19 23:10
    Jag hittar inte någonstans på nätet om just detta, vad det kan vara. Ska det stå.
  • Svar på tråden Svart klo på katt.
  • isabellab

Hade en hund som fick mörka klor med åldern, kanske är samma.

Bryr inte katten sig om klorna så är det nog inget du behöver kolla upp.

• Madmoiselle

En av mina katter har bara svarta klor, jättejobbigt då man ska klippa dem.

Svarta klor är genetiskt, precis som hennes ögon- och pälsfärg. Nu är hon snart vuxen (katter är vuxna vid två års ålder) och ändringen av färg på klorna kan bero på det. Tänk på vår hårfärg, många som är blonda som barn har brunt hår i vuxen ålder.

• JSA94
    isabellab skrev 2014-04-19 23:59:39 följande:
    Hade en hund som fick mörka klor med åldern, kanske är samma. Bryr inte katten sig om klorna så är det nog inget du behöver kolla upp.

Ne alltså hon biter inte på dem eller har något annorlunda beteende . Tack för ditt svar
  • JSA94
    Madmoiselle skrev 2014-04-20 01:11:04 följande:
    En av mina katter har bara svarta klor, jättejobbigt då man ska klippa dem. Svarta klor är genetiskt, precis som hennes ögon- och pälsfärg. Nu är hon snart vuxen (katter är vuxna vid två års ålder) och ändringen av färg på klorna kan bero på det. Tänk på vår hårfärg, många som är blonda som barn har brunt hår i vuxen ålder.

Aa det är helt sant de du säger. Men känns inte längre som jag behöver vara orolig. Tack för ditt svar
Svar på tråden Svart klo på katt.