• Anonym (Rädd)

Snälla hjälp akut :(!!

Min man o ja e mordhotade, anmälningar har gjort i ett halvår o även mordförsök där de erkänt men ändå släppts. Jag Vill kunna skriva i detaljer så ni förstår men jag kan inte för vill inte att något ska leda till mig. Blir mamma när som, har suttit inomhus i 3 månader utan att gå ut. Polisen säger själv att vi har en stor allvarlig hotbild mot oss. Vi har inte fått nån hjälp bara ett larm som vi inte ens får ha längre, soc hjälper inte heller till. Dom på akutboende erbjuder endast mig kvinnojour. Vi fick skyddat boende där vi skulle va i 3 dagar. Poliser o soc ringde oss på dolt nummer o sa att vi skulle stå ut i 3 dagar så skulle vi få iaf en tillfällig lägenhet. De gick 2 veckor de ringde inte, vi försökte må dom på alla sätt men inget resultat. Vi kunde inte va instänga mer i ett litet rum utan kyl o frys o vi var ej kapabla till att röra oss.(skadade). Vi var tvunga att lämna stället. Efter en vecka ringer akutboende upp o erbjuder endast mig kvinnojour. Jag är gift o ska få barn, är de enda de kan erbjuda kvinnojour???? Efter jag tackat nej till de så har de inte hört av sig på 3 mån. Hoten blir bara värre o värre och ja vet inte vart vi ska ta vägen.. Jag har varit så deprimerad, att sitta nära ett öppet fönster är friheten för mig just nu.. O att höra från bekanta o nära o kära om va idioterna planerar mot oss gör de inte bättre.. Vafan e de för säkerhet vi har..

• Svar på tråden Snälla hjälp akut :(!!
  • Anonym (Rädd)

Vi är inte kräsna, kan betala upp till 10 000 kr för hyran, vi söker hyres i andra hand o förstahand, vi får inte napp någonstans eftersom ingen av oss har inkomst längre eftersom jag kan inte jobba pga hot och nu graviditeten. Min man får inte jobba eftersom det anses vara för stor risk för honom. Alla begär fast inkomst, ingen av våra släktingar vill hjälpa till längre eftersom de är rädda och de själva kan bli utsatta

trololol skrev 2014-04-20 03:50:48 följande:
    www.blocket.se/gotland/Rum_Ledigt_Centralt_i_... Ett exempel. Bara kryssa i att du vill hyra bostad, inte köpa, och sen hur mycket det max får kosta och ta vad som helst. Verkligen, vad som helst. Lever ni under mordhot har ni inte råd att vara kräsna, tyvärr.

• Anonym (Rädd)

De vågar inte hjälpa till längre eftersom dom själva blir inblandade.. Jag kan inte jobba js e höggravid o min man ska enligt poliser inte jobba för det är för riskabelt för honom..

Anonym (F) skrev 2014-04-20 07:11:02 följande:
    Men kan inte era släktingar hjälpa er? Även om ni inte kan bo hos dem, så kan väl de hyra ett rum åt er någonstans i sitt namn? Får mannen pengar någonstans ifrån? Jobbar, pluggar?

• Anonym (Rädd)

Ja, och det är sjukt att det ska vara så. Sverige har verkligen misslyckats

Anonym (Skyddslös) skrev 2014-04-20 07:16:03 följande:
    Man är helt skyddslös i Sverige, tyvärr. Stor skillnad mot t ex USA.

• Anonym (Rädd)

Vi har gjort det, min familj känner en som är chef för en väldigt stor tidning, detta är en nära vän till oss, men så fort man ska skriva sanningen om poliser o myndigheter så backar dom. Chefen vågar inte ens skriva ut det, eftersom hen är rädd om sitt och myndigheter kan jävlas med hen och förstöra mkt. Tyvärr funkar detta landet så, ingen demokrati överhuvudtaget, de ska bara de bra ut för allmänheten

Anonym (fr) skrev 2014-04-20 12:44:42 följande:
    Kontakta media?

• Anonym (fr)
    Anonym (Rädd) skrev 2014-04-20 12:48:49 följande:
    Vi har gjort det, min familj känner en som är chef för en väldigt stor tidning, detta är en nära vän till oss, men så fort man ska skriva sanningen om poliser o myndigheter så backar dom. Chefen vågar inte ens skriva ut det, eftersom hen är rädd om sitt och myndigheter kan jävlas med hen och förstöra mkt. Tyvärr funkar detta landet så, ingen demokrati överhuvudtaget, de ska bara de bra ut för allmänheten
    Kontakta flera!
  • elmadumle

Vad har ni gjort egentligen? man kan tro att ni har gjort något riktigt kriminellt och retat upp andra i den världen för att ni ska bli hotade osv.

• Anonym (Rädd)

Ursäkta? Det har o göra med mitt ex, alltså svartsjuka. Tyvärr är polisen för feg gör att ingripa.

elmadumle skrev 2014-04-20 12:56:33 följande:
    Vad har ni gjort egentligen? man kan tro att ni har gjort något riktigt kriminellt och retat upp andra i den världen för att ni ska bli hotade osv.

• Anonym (Rädd)

Mitt ex om man ska va kortfattad.

Vitblomma skrev 2014-04-20 14:35:36 följande:
    Jag undrar med hur ni hamnat i den sitsen?

• Anonym (håll ut)

Jag är i samma sits med pappan till barnet jag väntar. Jag ska flytta 100 mil ifrån min hemstad på tisdag. Vet inte om du vill flytta men det är ett alternativ. Polis är tyvärr inte mycket till hjälp.. Rycker bara in när de är för sent. Du borde få lugn och ro som gravid. Var stark! Jag vet exakt vad du går igenom. Känns som en skräckfilm.

Vill ge dig råd..men vet inte hur:( stå på dig

Och grattis till barnet!<3

Svar på tråden Snälla hjälp akut :(!!