• 3skabli4

Hittar inget namn till lillebror!

Jennifer blir storasyster till en lillebror i september, men jag gillar inga namn. Vet inte hur många listor av namn jag har gått igenom och hittar inget namn.
    Jag ogillar alla "vanliga" namn så som, Kevin, Liam, Neo, Leo, Isaak osv.
    Helst vill jag hitta ett fint namn som funkar internationellt så som Jennifer.
    Har ni några bra förslag? :)

Första barnet född 2009. Andra barnet BF 4/9-2014
  • Svar på tråden Hittar inget namn till lillebror!
  • annieh

Benedikt
    Edvard
    Fabian
    Hilmer
    Konstantin
    Nikolaus
    Natanael
    Samson
    Samuel
    Valentin

• frilans

Är Jennifer döpt efter Carpenter som spelar Deb?
    I så fall måste ju lillebror heta Michael efter C Hall som spelar Dex :)

Gå in på IMDB och sök på Dexter eller annan serie som ni båda gillar och gå igenom castinglistan, både rollinnehavarna och karaktärerna och se om ni hittar något.

Här är några fina från Dexter:

Josef/Joseph
    Cody
    Anton
    Brian
    Rick/Rickard
    Paul
    Oliver

• 3skabli4
    frilans skrev 2014-04-23 17:54:51 följande:

Är Jennifer döpt efter Carpenter som spelar Deb?
    I så fall måste ju lillebror heta Michael efter C Hall som spelar Dex :)

Gå in på IMDB och sök på Dexter eller annan serie som ni båda gillar och gå igenom castinglistan, både rollinnehavarna och karaktärerna och se om ni hittar något.

Här är några fina från Dexter:

Josef/Joseph
    Cody
    Anton
    Brian
    Rick/Rickard
    Paul
    Oliver

Nej, henne är hon inte döpt efter.

Inga namn som jag gillar.

Apsvårt med namn. Sambon ratade fler namn jag föreslog. Barnet får bli namnlöst.
  • Leonie88

Är svårt med namn. Jag och sambon hade jättesvårt men nu har vi 3 gemensamma pojknamn och 4 flicknamn. förslag: Malcolm, Max, Morgan, Elliot, Douglas, Dennis, Samuel, Sam,; Jim, Sebastian, Alexander, Viktor, Tobias, Kimmie, Pierre, Didrik, Todd, Ted

• ostin69

Det är verkligen inte lätt med killnamn. Fick en Leon -97, gick under arbetsnamnet Lennart. Fadern föreslog, Leonard, när sonen väl var född, jag höll på att storkna kortade ner det till, Leon. Han är verkligen en Leon . Sedan kom barn nr 2 -99, det var helt tomt i skallen, när jag fick reda på att det troligen skulle bli en pojke till, var inne på Jonathan, men en kusins son heter det. Har också alltid gillat namnet Andreas, men, det är så vanligt. Så det slutade med André, och han är verkligen en André . Så av en slump, så fungerar namnen internationellt också. Även om ni har en släkting som heter Julius, spela roll, är denna Julius en sympatisk person? Fastnar man för ett namn, tror jag på att inte krångla till det för mycket. Då slutar det med namnet Jörgen eller Urban...blääääh Lycka till!

• 3skabli4
    ostin69 skrev 2014-04-24 02:37:42 följande:

Det är verkligen inte lätt med killnamn. Fick en Leon -97, gick under arbetsnamnet Lennart. Fadern föreslog, Leonard, när sonen väl var född, jag höll på att storkna smile5.gif kortade ner det till, Leon. Han är verkligen en Leon smile1.gif . Sedan kom barn nr 2 -99, det var helt tomt i skallen, när jag fick reda på att det troligen skulle bli en pojke till, var inne på Jonathan, men en kusins son heter det. Har också alltid gillat namnet Andreas, men, det är så vanligt. Så det slutade med André, och han är verkligen en André smile1.gif . Så av en slump, så fungerar namnen internationellt också. Även om ni har en släkting som heter Julius, spela roll, är denna Julius en sympatisk person? Fastnar man för ett namn, tror jag på att inte krångla till det för mycket. Då slutar det med namnet Jörgen eller Urban...blääääh smile6.gif Lycka till! smile1.gif

Det är sambons kusin som heter Julius så sambon vill inte.

Vi känner så himla många barn och vuxna som har något av dom namnen som de flesta föreslår.

Ger nog snart upp ^^
  • Milliemolly

Men vad gör det om någon ni känner redan heter det?

Det är väl ändå bättre att ni ger er son ett namn som ni verkligen gillar till 100 %?

Jag hade struntat i allt och alla runtomkring och valt det som kändes bäst för oss, strut samma om grannen, kusinen, kompisen, mostern mfl har namnet! Gillar man så gillar man

• 3skabli4
    Milliemolly skrev 2014-04-24 08:56:55 följande:

Men vad gör det om någon ni känner redan heter det?

Det är väl ändå bättre att ni ger er son ett namn som ni verkligen gillar till 100 %?

Jag hade struntat i allt och alla runtomkring och valt det som kändes bäst för oss, strut samma om grannen, kusinen, kompisen, mostern mfl har namnet! Gillar man så gillar man smile5.gif

Ja jag gillar ju det. Måste övertala sambon bara.
  • Radhuspinglan

Errol? Tim? Timothy? Dominic? Sasha? Brett? Ryan? Eric? George? Nick?

• lalasmama

Jennifer och Robin
    Jennifer och Freddie

Om det vart en tjej vad hade ni då valt för namn?
    Vad har sambon för förslag?
    Skriv upp namnen (både dem du gillar och dem han gillar.. ) på kylen och känn efter, kanske gillar ni något av dem till slut!

Vad har er dotter för förslag på namn? Några hon gillar..
    När grabben väl är född kommer ni hitta ett som passar

• 3skabli4
    lalasmama skrev 2014-04-24 21:52:08 följande:

Jennifer och Robin
    Jennifer och Freddie

Om det vart en tjej vad hade ni då valt för namn?
    Vad har sambon för förslag?
    Skriv upp namnen (både dem du gillar och dem han gillar.. ) på kylen och känn efter, kanske gillar ni något av dem till slut!

Vad har er dotter för förslag på namn? Några hon gillar..
    När grabben väl är född kommer ni hitta ett som passar smile1.gif

Flicka hade vi nog klart, Freja, eller Isabelle.

Dottern tycker om sambons namn, så det var hennes förslag ^^

Vi får se om sambon ändrar sig angående Julius, för det är verkligen det ända namnet som känns rätt och är finast.
  • ostin69

Jennifer och Julius, låter väldigt fint och gulligt. Väldigt syskonaktigt

..den av er som är utan synd skall kasta första stenen..
  • ostin69

Jennifer och Julius, låter väldigt fint och gulligt. Väldigt syskonaktigt

..den av er som är utan synd skall kasta första stenen..
Svar på tråden Hittar inget namn till lillebror!