• Lisbon100

Vilket namn, Lucy eller Thalia?

Vilket namn skulle passa bäst på en flicka som förmodligen kommer bli brunett och heter Lisbon i efternamn?
    Jag har funderat mycket på Thalia och Lucy, jag vill ha ett speciellt och vackert namn och jag gillar betydelsen och bakgrunden som är från grekisk mytologi vilket är ett stort plus. :)

Vad är dina tankar om namnen? Vilket namn skulle du välja? Har du några andra förslag?

/Lisbon

• Svar på tråden Vilket namn, Lucy eller Thalia?
  • LitenLarv
    Lisbon100 skrev 2014-04-20 20:23:05 följande:
    Vilket namn skulle passa bäst på en flicka som förmodligen kommer bli brunett och heter Lisbon i efternamn?
    Jag har funderat mycket på Thalia och Lucy, jag vill ha ett speciellt och vackert namn och jag gillar betydelsen och bakgrunden som är från grekisk mytologi vilket är ett stort plus. :)

Vad är dina tankar om namnen? Vilket namn skulle du välja? Har du några andra förslag?

/Lisbon
    Helt klart Thalia. Tycker bara att det är ett finare namn än Lucy och dessutom så tycker jag att det passar bättre med efternamnet. Gillar inte när för- och efternamn börjar på samma bokstav.
    Tror på anknytningsteori och attachment parenting
  • fluu

Jag tycker om Thalia eller ännu hellre Tali. Vackert och ståtligt och gångbart. Lucy känns puttinuttigt och mindre bra i Sverige.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Annat:

Aviva
    Adina
    Ariana
    Adela/Abela
    Arabella
    Blanka
    Celeste
    Carla
    Darielle
    Evita
    Emanuelle
    Evanna
    Elvina
    Fransina
    Halia
    Helena
    Heli
    Juliana
    Lydia
    Lucille
    Lavinia/Lovinia
    Natalia
    Odila
    Pauline
    Vendelin
    Valentina

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Nicaloll

Av dina förslag TS så föredrar jag helt klart Thalia. Tycker varken att Lucy är särskilt fint eller gångbart här i Sverige men framför allt så passar det inte med ert fina efternamn.

Thalia Lisbon låter däremot rätt coolt  Skrattande

• Leonie88

Thalia blir bättre med efternamnet. Andra förslag: Tilia, Hollie, Kelly, Melissa, Nellie .

• Momicockokanon

Jag tycker också att Thalia blir finare ihop med efternamnet men Lucy är också ett fint namn. Andra förslag är Thilia och Tillie/Tilly. Vill du ha fler förslag är det bara att säga till! ;)

• annieh

Thalia Lisbon låter både annorlunda och superfint tycker jag!

Svar på tråden Vilket namn, Lucy eller Thalia?