• Vattenliljan

Fler ruvare som vill följas åt?

Jag går runt här hemma och blir smått tokig på att inte kunna prata av mig med någon som fattar. Är det någon annan ruvare där ute som känner likadant? Ska vi följas åt? Jag fick ett 2-dagars-embryo (upptinat) insatt den 11:e april och tänker väl testa ca 5:e maj. Känns så långt bort! Ni?

• Svar på tråden Fler ruvare som vill följas åt?
  • Darling82

Verkar gå åt h-lvete, inget ägg ser ut att vara befruktat :( kliniken ringde för en timme sen

• Vattenliljan

Nej, vad tråkigt Darling! :( Har du några fler äggplock gratis eller måste ni betala själva nu?

• Darling82
    Vattenliljan skrev 2014-08-19 20:22:35 följande:

Nej, vad tråkigt Darling! :( Har du några fler äggplock gratis eller måste ni betala själva nu?

Eftersom det inte blir nån återinsättning ( får definitivt besked imorn bitti) så räknas det inte som ett försök.

Läkaren verkade tro att det var äggen det var fel på. Eftersom det båda gångerna varit många omogna. Tungt besked oavsett anledning till att det inte verkar ha lyckats. :( men är äggen kass blir det svårt att lyckas :(
  • Darling82

Fick definitivt besked nu på morgonen, inget ägg befruktat. Telefontid med läkaren i em. Han pratade igår om ev byte av mediciner och ev långt protokoll. De tror att det är äggen som felar. Har mer ont idag, känns så meningslöst att ha ont när jag vet att det inte blir nått bra av det.

• ankilarsson32

Testdag 26 aug så jag är ju tidigt ute. En vecka sen återföring av 6-dagars blastocyst och testlagret visar detta idag. Känns som att det stegrar sakta eller är jag bara nojig?

• Saca

Sådär såg mitt test ut också när jag testade mig några dagar för tidigt. Sen blir det bara tydligare och tydligare! Hurra!

• ankilarsson32

hmm idag ser det ut såhär... det händer inte mycket. Försöker lugna mig med att man inte blöder men det gör man väl ändå inte när man tar lutinus och progynon?

• ankilarsson32

Det som oroar mig är att det gått 9 dagar sen återföringen av ett 6-dagars embryo/blastocyst. så jag har ju varit befruktad, om man kan säga så, i 15 dagar. Då trodde jag strecken på testlagret skulle vara lika starka.

• Vattenliljan

ankilarsson32: Det ser ju onekligen lovande ut! Jag tror det är lite olika med hur tidigt testen visar positivt. Men det är som du säger, så länge man tar hormonerna brukar inte mensen komma, även om man inte blivit gravid. Jag håller tummarna för dig! När är det testdag?

• ankilarsson32

På tisdag. Men cb digital säger gravid 2-3 men testlagrets tester blir inte starkare. Molvärk till och från. Känns precis som när man ska få mens.

• ankilarsson32

Och det vänstra cb är tagef igår och det högra idag. Det gör mig orolig. Inget av dom på morgonurin dock men ändå

• Kattflickan

Men ankilarson: Testet var ju mycket starkare i fredags än i onsdags och du fick rätt veckoantal på CB digital!

Vid min förra ivf testade jag på testdagen som var 15 dagar efter insättning av blastocyst. Då var testlagrets streck nästan lika starka, inte riktigt. Det resulterade i en fin bebis!

I början blir inte testet starkare så fort. Jag har TD på onsdag, även denna gång med en blastocyst. Tänker inte testa innan men jag misstänker att det kan visa positivt.

• ankilarsson32

Ok, måste väl försöka lugna mig. Men det känns så läskigt att man kan få missfall och inte märka det förrän man slutar med lutinus och progynon...

• ankilarsson32

Jag tycker inte borde tan sån här lång tid att få se en klar stegring. Kvällens test. Nästa blir när jag vaknar. Testoman-absolut!

• Kattflickan

Men det är ju starkare än gårdagens?

När har du TD? Kan du inte få ta ett blodprov och kolla hcg eftersom du är orolig?

• Kattflickan

Om mitt test blir den styrkan på TD så blir jag nöjd, är ungefär så det varit när jag varit gravid. Såg att du hade TD på tisdag så om jag vore du skulle jag vara nöjd. Testerna har ju blivit starkare och starkare, även om det går långsamt.

• ankilarsson32

Har testdag i övermorgon. Ja man är kanske lite orolig av sig, svårt att tänka på nåt annat. Ja man kan ju alltid fråga om ett blodprov.

• ankilarsson32

Nu ska jag nog lägga ner testandet. Imorrrn är säkert båda strecken lika starka. Det har ju stigit bara under dagen idag. Får invänta ultraljudet helt enkelt.

Svar på tråden Fler ruvare som vill följas åt?