• Kissekatten

tips vilken bärsele till 6mån 9kgs bebis

Jag behöver råd o tips om vilken bärsele vi ska införskaffa oss till våran bebis på 6månader. Väger ca 9kg.
    Tänker inför sommarens alla äventyr o promenader att jag vill ha en sele som inte belastar ryggen o axlarna eftersom han är så tung.
    Har nu en typ 8år gammal baby Björn sele, o den kan vi verkligen inte ha, får kramp i axlarna direkt.
    Har googlat lite o många tipsar om beco o ergo baby? Elr vad den nu hette..
    Ni som har lite tyngre bebisar vad valde ni o är ni nöjda?
    Tack på förhand!

• Svar på tråden tips vilken bärsele till 6mån 9kgs bebis
  • Flickan och kråkan

Det beror mycket på vilken kroppsform du har som bärare. Manducan är jag alldeles för liten för. Sambon bär i den dock så en jättebra bärsele om man or större. Jag är kort så ergon sitter inte riktigt bra på mig heller. Beco passar mindre bärare bra men välj då soleil då Geminin passar mindre barn bättre. Finna många bra ergonomiska selar. Boba gillar jag mycket. Wompat (sys upp så kan anpassas efter bärare och barn storleksmässigt). Pognae, action baby carrier, Tula..

• lolita31

Hej! Stokke har funkat både för mig och dottern som är snart 8 månader! bra, värd att testa! vi köpte den på nätet men nu har sett att Babyproffsen har börjat att sälja den!
    Lycka till!

• Babycompact

Du kan också kolla på Baby Compacts bärsele Carry som är ett enkelt och smidigt bärstöd för barn från 5 till 15 kg. Ergonomisk och lätt att packa ner, lätt att ta på och kan användas utanpå ytterkläder. Den kan beställas på babycompact.com/order-2/.

Carry är en multifunktionell produkt som även är ett sittstöd på stolar hemma och när du är ute och reser. Kombinerat med den uppblåsbara kudden Sit kommer barnet upp till bordshöjd. Sit kan du sedan fortsätta att använda även när ditt barn kan sitta själv men inte riktigt når upp till bordskanten. Sit & Carry är perfekt på resan och för dig som inte vill ha en separat barnstol hemma.
    Läs mer på babycompact.com/sit-carry-2/.

• Flickan och kråkan
    Babycompact skrev 2014-11-05 13:14:16 följande:

Du kan också kolla på Baby Compacts bärsele Carry som är ett enkelt och smidigt bärstöd för barn från 5 till 15 kg. Ergonomisk och lätt att packa ner, lätt att ta på och kan användas utanpå ytterkläder. Den kan beställas på babycompact.com/order-2/.

Carry är en multifunktionell produkt som även är ett sittstöd på stolar hemma och när du är ute och reser. Kombinerat med den uppblåsbara kudden Sit kommer barnet upp till bordshöjd. Sit kan du sedan fortsätta att använda även när ditt barn kan sitta själv men inte riktigt når upp till bordskanten. Sit & Carry är perfekt på resan och för dig som inte vill ha en separat barnstol hemma.
    Läs mer på babycompact.com/sit-carry-2/.

På vilket sätt är den ergonomisk tänker du?
Svar på tråden tips vilken bärsele till 6mån 9kgs bebis