Anonym (Fundersam) skrev 2014-04-23 16:07:36 följande:
Men när folk dör försvinner ju typ 25 gram eller va de e.
O det är ju nåt liknande man har. Vem läser lixom i ens huvud när man inte läser högt? Haha gud va intelligent jag låter.
hur vet man det, har någon legat helt still och dött på en extremt precis våg?
Jag tror att man dör. Hjärnan stängs av och det är i hjärnan som "jaget" bor. Ungefär som när man blir nedsövd, man är ju bara "borta" utan att man själv är medveten om det.
Självklart hoppas jag att man kommer till himlen, ett paradis där allt är fint och man får återse sina kära och vänta in de andra... men det känns som en naiv dröm, en tröst inför döden.
Men även om jag inte tror att jag "jag som är inne i mitt huvud och tänker och resonerar" går vidare som jag är, så tror jag ändå att min livsenergi och min kropp fortsätter på något konstigt sätt att finnas kvar, jag menar inte som ett spöke utan mer som ett löv, det ramlar ju av trädet och dör. Men det försvinner ju inte, det ruttnar eller torkar, smulas sönder och blir som ett stoft, typ jord, och i den jorden får ett annat liv fäste och suger i sin näringen från lövet, och lövet lever på så vis vidare i något nytt. Inte som ett löv, utan som något annat...