• bf2014

Hjälp! Vattkoppor! 6 åring/8 veckors. Varför ingår det inte i det allmänna vaccinationsprogrammet?? :-(

Sonen på snart 6 år har fått vattkoppor. Han har blåsor precis överallt! Det kliar och svider och gör ont. VARFÖR ingår inte sjukdomen i det allmänna vaccinationsprogrammet? Vet att man kan välja att vaccinera själv, och jag ångrar så att vi inte har gjort det..
    Hur länge brukar det akuta stadiet hålla i sig? När börjar det lindra? Han får Aerius och alvedon samt att jag smörjer in honom med Pox Clin. och det verkar hjälpa.

Jag har även en 8 v bebis hemma som jag håller på att oroa ihjäl mig för, han helammas, hur stor är risken att han oxå får det?

• Svar på tråden Hjälp! Vattkoppor! 6 åring/8 veckors. Varför ingår det inte i det allmänna vaccinationsprogrammet?? :-(
  • myway

Jo.. BVC trodde mig inte. Så små kan inte få de sa dom. Så vi fick komma dit och visa upp henne. Fick gå in via ambulansintaget.

• bf2014

Myway: BVC är märkliga ibland! Skönt å höra att det gick bra!

• anju79

Bf1420:lilleman fick betydligt lindrigare än stora tösen...

• bf2014

Hur lång tid tar det innan blåsorna spricker egentligen? Den första som kom i sön har inte spruckit än?

• ChaosMum
    Hypnotica skrev 2014-04-24 08:48:11 följande:
    "Naturligt" är för det första inte detsamma som "nyttigt". Kom ihåg det, ok?

Men det som finns i vaccin är inte gift. Vad exakt som finns i skiljer sig i olika typer av vaccin. Det finns ämnen i vaccin som i större doser är giftiga, tex vatten.

Att med vilje inte skydda sina barn mot saker som stelkramp och mässlingen räknas i mina ögon som en form av vanvård.

Ja, alla är välkomna att tro vad de vill. Som tex när de vaccinerades och många barn fick narkolepsi. Jättebra verkligen?

Ja, vatten är jättefarligt.

Varför ens ge stelkramp i förebyggande? Som att ta Alvedon ifall jag får huvudvärk.

Vad du än må tro och tycka så är jag oavsett GLAD för att slippa bli påtvingad denna skit till mitt barn =)

Karma is a bitch and I love bitches ;)
  • ChaosMum
    Ireth81 skrev 2014-04-24 09:00:02 följande:
    Det använde vi på vår sons svinkoppor o det hjälpte.. Så det är ett bra tips :) (y)

KS är så bra, synd bara att inte fler förstår HUR bra!

Använde ni vattnet eller salva?

• Lindsey Egot the only one
    ChaosMum skrev 2014-04-24 15:52:47 följande:

Ja, alla är välkomna att tro vad de vill. Som tex när de vaccinerades och många barn fick narkolepsi. Jättebra verkligen?

Ja, vatten är jättefarligt.

Varför ens ge stelkramp i förebyggande? Som att ta Alvedon ifall jag får huvudvärk.

Vad du än må tro och tycka så är jag oavsett GLAD för att slippa bli påtvingad denna skit till mitt barn =)

Men det var ett vaccin som snabbframställdes. Polio, mässlingen och de andra vaccinen som ges mot barnsjukdomarna som tidigare ge gett barn men för livet är väl beprövade. Har själv en mormor som lever med polio som hon fick som barn på 20-talet och hon har inte kunnat arbeta pga den för hon har ständig värk och kan knappt röra sig
  • bf2014

jag fick rådet av vc att ge ipren/alvedon till sonen... "tur" att han har astma så vi aldrig ger det, för visst ska man inte ge ipren vid vattkoppor?

• ChaosMum
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-04-24 16:01:44 följande:
    Men det var ett vaccin som snabbframställdes. Polio, mässlingen och de andra vaccinen som ges mot barnsjukdomarna som tidigare ge gett barn men för livet är väl beprövade. Har själv en mormor som lever med polio som hon fick som barn på 20-talet och hon har inte kunnat arbeta pga den för hon har ständig värk och kan knappt röra sig

Du förstår inte riktigt va?

Du tycker vaccin är Guds gåva till mänskligheten. Det anser inte jag. Det är och förblir gift.

Din mormor är född på 1990-talet?

De sjukdomar som fanns då finns i så liten skala nu att det är onödigt att belasta kroppen ytterligare med sådant.

Snart kommer du väl med att socker, gluten och mjölk är bra för kroppen också?

• Koala

TS, hur går det för er? Är sonen bättre? Hoppas att det har vänt!

• bf2014
    Koala skrev 2014-04-27 08:39:00 följande:
    TS, hur går det för er? Är sonen bättre? Hoppas att det har vänt!
    Jodå igår blev han piggare och orkade sig upp ur soffan, duschade och fick på sig kläder (!) han har börjat äta och blåsorna är nu torkade och börjar bli skorpor. såå skönt! Nu återstår det bara att se hur det blir med lillebror. håll tummarna för att han slipper!
    Tack för omtanken!
  • Koala

Vad skönt att han är bättre! Det är så jobbigt när ens små barn är sjuka

Håller tummarna för att lillebror bara får det lindrigt. Det verkar ju så, alla andra som svarat i tråden och haft ammade småsyskon, har sett att de små bara varit prickiga men mått bra.

• Hypnotica
    ChaosMum skrev 2014-04-25 08:52:04 följande:

Du förstår inte riktigt va?

Du tycker vaccin är Guds gåva till mänskligheten. Det anser inte jag. Det är och förblir gift.

Din mormor är född på 1990-talet?

De sjukdomar som fanns då finns i så liten skala nu att det är onödigt att belasta kroppen ytterligare med sådant.

Snart kommer du väl med att socker, gluten och mjölk är bra för kroppen också?

Och du har aldrig funderat på varför vi ser så få fall av mässligen och kikhosta tex i Sverige idag?

Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
  • bf2014
    Koala skrev 2014-04-27 19:07:35 följande:
    Vad skönt att han är bättre! Det är så jobbigt när ens små barn är sjuka smile4.gif
    Håller tummarna för att lillebror bara får det lindrigt. Det verkar ju så, alla andra som svarat i tråden och haft ammade småsyskon, har sett att de små bara varit prickiga men mått bra.
    Visst är det jobbigt när de inte mår bra. Ja vi får hoppas att det blir lindrigt för lillebror!
  • bf2014

I söndags upptäckte jag en prick på lilleman, och igår kom det fler. nu på morgonen räknar jag till 14 st.

• peppis1
    bf2014 skrev 2014-05-06 06:11:40 följande:
    I söndags upptäckte jag en prick på lilleman, och igår kom det fler. nu på morgonen räknar jag till 14 st. smile4.gif
    försök tänka positivt, på dom små brukar de va mycket mycket lindrigare, många jag känner som har haft bebisar som blivit smittat av ett  äldre syskon har berättat att på dom små har de knappt märks av förutom prickarna och lite höjd temp så dom sovit mer, så kanske bättre nu än senare.
  • bf2014
    peppis1 skrev 2014-05-07 10:25:09 följande:
    försök tänka positivt, på dom små brukar de va mycket mycket lindrigare, många jag känner som har haft bebisar som blivit smittat av ett  äldre syskon har berättat att på dom små har de knappt märks av förutom prickarna och lite höjd temp så dom sovit mer, så kanske bättre nu än senare.
    ja än så länge är status detsamma. några få prickar, någon har blivit lite vätskefylld, men inte alls som på storebror.. hade jag inte vetat att det var vattkoppor hade jag nog inte tänkt att det var det ens.
  • CvW

Man vaccinerar inte alla mot vattkoppor för att det inte anses vara en allvarlig sjukdom typ mässling och stelkramp. Man kan må mycket dåligt men man dör inte.

För övrigt tycker jag att vaccin är fantastiskt. Pratar av egen erfarenhet. Jag har en morbror som dog som treåring. Han kvävdes till döds av difteri. Jag har en kusin som föddes blind, hans mamma hade röda hund under graviditeten. Som tioåring fick han polio och blev förlamad.

Kollodialt silver där kan vi snacka gift. 
    www.slv.se/sv/Fragor--svar/Fragor-och-svar/Kosttillskott/Kolloidalt-silver/

Men men alla får själva välja den väg man tar i livet.

Svar på tråden Hjälp! Vattkoppor! 6 åring/8 veckors. Varför ingår det inte i det allmänna vaccinationsprogrammet?? :-(